

Kommunikation styrer
Center for Kommunikation og Ledelse
Hvordan stiller man skarpt på en faglighed, der buldrer afsted?
Center for Kommunikation og Ledelse
Hvordan stiller man skarpt på en faglighed, der buldrer afsted?
Center for kommunikation og ledelse har til formål at belyse og forstå udviklingen indenfor strategisk kommunikation, virksomhedskommunikation, offentlig kommunikation og markedskommunikation. Herunder interaktionen mellem medietekster, kommunikative former og produkter og de samfundsmæssige og brugerrelaterede kontekster og strategier, som interaktionen foregår i.
Strategisk kommunikation har stor betydning i vores moderne samfund. Medier, virksomheder, organisationer og politiske aktører er alle del af et stadig mere kommunikerende samfund, hvor evnen til at kommunikere professionelt og troværdigt er afgørende for succes. Strategisk kommunikation er vigtigt både i det daglige men også i kritiske situationer, hvor organisationens overlevelse er på spil.
Forsknings- og udviklingsprojekterne i Center for Kommunikation og Ledelse fokuserer således på de strategiske og ledelsesmæssige perspektiver indenfor kommunikation og kombinerer tværfaglige og mange facetterede teorier og metoder. Formålet er at udvikle og formidle ny viden af betydning for højskolens uddannelser – fra professionsbachelor til diplom- og kandidatuddannelser, og desuden være til betydelig gavn for hele medie- og kommunikationsbranchen. Som udgangspunkt består al forskning i centeret af anvendt forskning – forstået som eksperimenterende eller teoretisk arbejde, som primært er rettet mod bestemte anvendelsesområder.
Docent / Senior Associate Professor
Forskningslektor og Centerleder
Docent / Senior Associate Professor
Adjunkt
Lektor
Institutchef ved Institut for Kommunikation
Chefkonsulent
Praktikkoordinator
Ikke kun ledere praktiserer kommunikativt lederskab. Også ansvarsbevidste medarbejdere løser organisatoriske udfordringer. Men det kræver, at ledelsen slipper kontrollen, viser tillid og ikke mindst lytter.
Kultur- og turistvirksomheder lagde ikke op til dialog eller interaktion med kunderne på sociale medier under den første corona-nedlukning. Alligevel lykkedes det mange at skabe engagement, viser ny undersøgelse.
Kvinder og mænd optræder og fremstilles ganske forskelligt i nyhedsmedierne. Nyt forskningsprojekt undersøger forskelsbehandlingen og vil skabe et værktøj, der udfordrer kønnede nyhedsrum.
Erfaring, viden, netværk, kompetencer og karriereudvikling. Studerendes fritidsjob giver masser af læring. Nyt projekt undersøger, hvordan denne kan bruges aktivt i undervisningen.