Fotografisk Kommuniaktion

Fotografisk Kommunikation

Kreative fotografiske universer

På Fotografisk Kommunikation uddanner vi visionære fotografer, som har et drive til at initiere og skabe fotografiske fortællinger.

Fotografisk Kommunikation er for dig, der elsker at arbejde med iscenesatte billeder, og som er nysgerrig på at udforske foto- og filmmediet, som er i konstant bevægelse.

Du bliver undervist i idé- og konceptudvikling, og du lærer at arbejde med research, designmetoder og målgruppeanalyse.

Din indsamlede viden bruger du til at udvikle visuelle universer, som tydeligt kommunikerer en fortælling og et budskab, og du arbejder og udvikler i samarbejde med dine medstuderende og undervisere.

Studieordning på Visuel Kommunikation/Fotografisk Kommunikation (PDF)

Information

Varighed: 3 år
Studiested: København
Praktik: 4 måneder
Adgangskrav: Gymnasial uddannelse eller relevant erhvervsuddannelse samt Engelsk B
Ansøgningsfrist: 15. marts
Optagelsesprøve: Ja
Studiestart: September
Antal optagne pr. år: 20
Cathrina Ferreira

Spørgsmål?

Cathrina Ferreira
61 20 91 82 / caf@dmjx.dk

Virkelighed fortolket i visuelle universer

Vores studerende er ofte ret individuelle i deres fotografiske udtryk, men ofte er opgaven sammen at finde en fælles vinkel. De arbejder med flow, stil og form i billedfortællinger og magasiner med forskellige tematikker – såkaldte editorials.

Med din viden skaber du visuelle universer

Du bliver undervist i idé- og konceptudvikling, og du lærer at arbejde med research, designmetoder og målgruppeanalyse. Din indsamlede viden bruger du til at udvikle visuelle universer, som tydeligt kommunikerer en fortælling og et budskab, og du arbejder og udvikler i samarbejde med dine medstuderende og undervisere.

Du skal træffe bevidste valg
 

Du kommer til at afprøve dig selv i mange forskellige genrer af fotografi og levende billeder såsom portrætfotografi- og film, arkitektur, entrepreneurship, musikvideo og mode. 

 
Caroline Aravicius, Kalle Thorbøll Hansen, FK 19-22
Fashion fotografi
Visuel identitet

Vi arbejder også med billedfortælling i reklamekampagner, branding og research for festivaler eller modebrands.

Her er en 1.-årsopgave, hvor opgaven var at arbejde med en visuel identitet til videnskabsfestivalen Bloom.

Ida Scheuer
 
Ida Scheuer

 

Vi lægger vægt på at uddanne visionære fotografer, som har et drive til at initiere og skabe fotografiske fortællinger. Vores dimittender arbejder mange forskellige steder og i mange funktioner som for eksempel freelancefotografer eller indholdsfotografer for digitale medier, arkitekter eller produktionsselskaber. Nogle bliver undervisere på fotoskoler eller efterskoler, andre bliver fotoassistenter for andre fotografer inden for reklame eller fashion.

 

 

Vi lægger vægt på, at vores studerende får en selvstændig, kritisk og reflekterende tilgang til det fotografiske medie, og at de udvikler et stærkt, kreativt og kommunikerende billedsprog

Louise Damgaard, Faglig Koordinator for Fotografisk Kommunikation

Udvalgte projekter fra afgangsholdet 2020

Fotografisk oversættelse af begrebet nordisk folklore.

Autenticitet i modefotografiet

Visuelt univers til taskefirmaet ADAX med temaet nostalgi

Nærvær og sanselighed i en digtal verden

 

Nærvær og sanselighed i en digtal verden - Fotografisk Kommunikation-  Rita Bergholt Kuhlmann 2017-2020