Kreativ Kommunikation

Skab originale ideer

 

Reklamen er i forandring. Forbrugerne gider ikke dårlig reklame, men omfavner brugbar, underholdende og relevant kreativitet.

Det kan du lære at skabe på Kreativ Kommunikation. Vi er en af verdens tre bedste reklameuddannelser. Som studerende slutter du dine tre år med en portfolio, der viser det bedste arbejde, du har skabt i løbet af din studietid. I 2019 var fem af verdens 15 bedste ungdomsportfolioer fra Kreativ Kommunikation.

Vi kan lære dig at udvikle kommercielle idéer og kommunikere budskaber til bestemte målgrupper via en bred vifte af forskellige medier, der er relevante i forhold til afsender, budskab og modtager.

Studieordning på Visuel Kommunikation/Kreativ Kommunikation (PDF)

 

 

Information

Varighed: 3 år
Studiested: København
Praktik: 4 måneder
Adgangskrav: Gymnasial uddannelse eller relevant erhvervsuddannelse, samt Engelsk B, som er bestået med et vægtet gennemsnit på minimum 3,0
Ansøgningsfrist: 15. marts
Optagelsesprøve: Ja
Studiestart: 27. august
Antal optagne pr. år: 20
Cathrina Ferreira

Spørgsmål?

Cathrina Ferreira
61 20 91 82 / caf@dmjx.dk

Tell to sell

En af Danmarks bedste art directors, Claus Collstrup fra &Co, briefede KK19-22 og bad dem om et bud på en annonce for en klinik, der fjerner tatoveringer. På kun en uge, med masser af hårdt individuelt arbejde, peer reviews og underviserfeedback kom de studerende frem til denne stribe bud på annoncer.

Du kommer til at arbejde med problemidentificering, menneskelige indsigter, research, idégenerering, tekstforfatning, art direction og branding. Og du kommer til at udvikle og præsentere reklameideer og kampagner, som nutidens forbrugere gider beskæftige sig med.

Reklame kan gøre verden til et bedre sted

På studieretningen Kreativ Kommunikation arbejder vi målrettet med problemløsende kreativitet. Du bliver trænet i at reklame ikke længere behøver nøjes med at sige noget, men rent faktisk kan gøre en forskel i verden. Undervejs deltager vi i konkurrencer  - for eksempel VM for unge kreative i London, D&AD New Blood.

Her er fire prisvindere og deres løsningsforslag til alt fra bidød til forskelsbehandling på køn og race.

Vi lærer dig ikke at lave kunst

Men vi kan lære dig at få mange idéer og at smide rigtigt mange af dem ud. Du lærer at tænke relevant og enkelt og at eksekvere stringent. Du lærer at argumentere for dine valg og finde nye måder, der kan gøre en forskel for brands i forbrugeres liv. Og så finder du også ud af at dem, der arbejder hårdest, sjovt nok ofte er dem, der ender med det bedste resultat.

Og bagefter?

De fleste får job som kreative på reklame- eller kommunikationsbureauer, produktionsselskaber eller i kreative afdelinger i større virksomheder. Flere og flere laver startups eller springer ud som free agents efter nogle år. Enkelte har startet deres eget bureau.

Vores dimittender har inden for de seneste par år været med til at lave kampagner som Spritstiv Speeddate, Help a Dane, Christian Eriksen-Dag, Grøndreng, Volvo's Life Paint, Red din fars dag, Do it for Denmark-serien for Spies - og mange flere.