

Medieproduktion og Ledelse
Styr på det kreative
Styr på det kreative
Som MPL’er har man mange forskellige jobmuligheder, og MPL-kompetencerne er efterspurgt mange forskellige steder i mediebranchen.
Hos os får du mulighed for at kombinere kreativitet med en interesse for forretningsforståelse og ledelse. Forretningsforståelse er en central kompetence på MPL, uanset om du arbejder på et reklamebureau og skal hjælpe dine kunder med at få succes med deres forretning, om du arbejder internt i en virksomhed eller en organisation med jeres egne projekter, eller om du arbejder som selvstændig eller i en start-up.
Studieordning for Medieproduktion og Ledelse (PDF)
Midlertidig link: 2023_01.pdf
Varighed: 3 år |
Studiested: København |
Praktik: 5 måneder |
Adgangskrav: Gymnasial eksamen med engelsk på B niveau eller en af disse relevante erhvervsuddannelser: Film- og tv produktionsuddannelsen (trin 2), Fotograf, Grafisk tekniker, Mediegrafiker (trin 2), Digital Media, Teater-, event- og av-tekniker |
Ansøgningsfrist: 15. marts |
Optagelsesprøve: Ja |
Studiestart: September |
Antal optagne pr. år: 50 |
På første semester bliver du introduceret til medieverdenen og til grundlæggende økonomi og markedsføring.
Derefter lærer du om projektledelse og projektstyring. På andet semester arbejder vi med både traditionelle projektstyringsmodeller, med iterative modeller og dynamisk projektledelse. Du bliver også trænet i din rolle som projektleder, hvor du skal kunne bruge dig selv til at styre, lede, pitche og kommunikere skriftligt, mundtligt og visuelt.
På MPL er vi specialister i projektledelse, men generalister i forhold til medieproduktion. Det, vi arbejder med, kan anvendes til at lede og styre projekter inden for alle kreative erhverv
Bård Blytt Sandstad, uddannelseschef MPL
Omdrejningspunktet for vores blik på projektledelse er medieproduktioner. Det betyder, at du også får et semester, hvor du arbejder hands-on med videoproduktioner, grafisk produktion og online og digitale produktioner.
De sidste tre semestre har du mulighed for at fordybe dig og specialisere dig på et internationalt semester i Danmark eller i udlandet, i et halvt års praktik og det afsluttende BA-projekt, hvor du selv vælger emne og retning.
MPL-uddannelsen er bygget op, så du har stor mulighed for at skabe din egen profil i forhold til dine interesser og kompetencer, og det giver mange forskellige jobmuligheder, når du er færdig. MPL-studerende og MPL-dimittender arbejder blandt andet med reklame og kommunikation, digital udvikling, produktionsledelse af TV, influencere og i musik- og kulturlivet.
Hvad skal kommunikatører kunne i fremtiden? Det ville Mærsk gerne diskutere med forskere og studerende fra blandt andet DMJX.
Gik du glip af Åbent hus på DMJX? Eller er du bare nysgerrig på at høre endnu mere om vores uddannelser? Find videooplæg og webinarer om vores uddannelser her.