

Pas på med vildledende kommunikation
Undgå greenwashing
Få styr på fakta og faldgruber – og styrk din organisations bæredygtige profil og strategiske kommunikationsarbejde med samfundsansvar.
Undgå greenwashing
Få styr på fakta og faldgruber – og styrk din organisations bæredygtige profil og strategiske kommunikationsarbejde med samfundsansvar.
Forbrugerombudsmanden har de seneste år oplevet et kraftigt stigende antal klager om vildledende grøn markedsføring – også kaldet greenwashing. Regeringen har derfor afsat 28 millioner på finansloven til at forfølge og behandle sagerne – og det stiller skærpede krav til dig, der arbejder med kommunikationen omkring din organisations samfundsansvar og bæredygtige tiltag.
Tag et kig på Forbrugerombudsmandens kvikguide til virksomheder om miljømarkedsføring, den indeholder gode eksempler på, hvordan du bedst kommunikerer om dine samfundsansvarlige tiltag.
Længere nede på denne side finder du fire kurser, der kan styrke dig i dit arbejde med CSR og bæredygtighed. Kurserne er primært for dig, der arbejder med kommunikation, branding, markedsføring, PR, ledelse og strategi. Du finder også artikler med tips, tricks, viden og værktøjer til at tænke samfundsansvar og grøn kommunikation ind i din arbejdsdag allerede i dag.
Få styr på fakta og faldgruber – og styrk din organisations bæredygtige profil og strategiske kommunikationsarbejde med samfundsansvar.
Der er efterspørgsel på kommunikatører, der kan kommunikere præcist om fx bæredygtighed. Derfor får et helt semester af Kommunikationsuddannelsen nu samfundsansvar som overordnet tema.
Hvis du vil høre mere om indholdet på de forskellige kurser, så tag fat i vores konsulent Christine Zacho.
Hun kan også hjælpe med at tilrettelægge og tilpasse et virksomhedskursus om bæredygtighedskommunikation og samfundsansvar til hele jeres afdeling, hvis I har brug for det.