Content og ledelse
Du lærer at skabe og implementere effektive contentstrategier, der sikrer, at din brandplatform holdes skarp – og dine interne og eksterne stakeholdere glade. Efter kurset har du en strategisk og metodisk forståelse for, hvilke kanaler og systemer din organisation kan arbejde med.
Derfor skal du tage kurset
En god contentstrategi er essentiel for, at du som leder kan skabe synergi mellem din marketingorganisation og resten af virksomheden.
På dette kursus får du indsigterne og værktøjerne til at udforme, planlægge og implementere indholdsstrategier, der skaber sammenhæng i din kommunikation og er målrettet klogt mod deres specifikke målgrupper.
Det lærer du på kurset
Du får overblik over de mange muligheder, du har får at levere målrettet indhold via bl.a. sociale medier, e-mail-marketing og hjemmesider.
Du lærer at:
- analysere og forstå kunde- og markedstrends, så du kan skabe effektive contentstrategier
- bruge CRM-systemer til at tracke og måle effektiviteten af dit indhold og dine kundereaktioner
- lægge en strategi for at fremme virksomhedens målsætninger og opnå effektive resultater
- distribuere indhold på tværs af platforme og bruge det til at opbygge et stærkt og troværdigt brand.
Kurset er for dig
Du har et par års erfaring med marketingarbejde og har sandsynligvis haft flere ansvarsområder inden for marketingpaletten.
Muligvis er du på vej ind i en ledende stilling eller sidder allerede i en – og har måske aldrig fået undervisning i alt det, du arbejder med til daglig.
Sådan forgår undervisningen
Kurset kombinerer teori og praksis.
Du løser konkrete udfordringer fra din hverdag, mens du er på skolebænken, og du bliver undervist af aktive frontløbere fra branchen.
Du får mulighed for at arbejde med din egen organisation som case.
På dag 1 af kurset underviser:
- Kirsten Dinesen
På dag 2 af kurset underviser:
- Bo Sannung
- Thomas Sofienberg
En del af et samlet forløb
Kurset her er en del af et Marketing Management-forløb, der samlet består af 3 kurser.
Del 1: Brand Management
Del 2: Marketingstrategi og ledelse
Del 3: Contentstrategi og ledelse
Du kan sagtens tage kurserne uafhængigt af hinanden.
Hvis du køber alle 3 kurser på sammen tid, sparer du 1.250 kr.
Tilmelder du dig alle 3 kurser, anbefaler vi, at du gennemfører dem i ovenstående rækkefølge.
Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.
Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.
Kurser
Undervisere på dette kursus
Kirsten Dinesen
PR-direktør og fagbogsforfatter. Underviser i kommunikation og PR med fokus på tværmedielle løsninger. Fagleder på IAA-uddannelserne og kendt fra bogen "Forbrugeren i førersædet
Bo Sannung
Bo er Chief Commercial Officer i bureauet Agillic. Han har lang erfaring fra SAS Intstitute, PensionDanmark, Wunderman, Tribal DDB, Danske Bank, Nordania Leasing og underviser på Marketing Management-kurset i CRM og Marketing Automation.
Thomas Sofienberg
Thomas er Director for Platforms & Digital services hos Forte Advice. Han er en stærk digital rådgiver med mange års bureauerfaring og en intuitiv forståelse for, at indhold, organisering og teknologi skal gå hånd i hånd for at skabe resultater. Han har ledelseserfaring fra bl.a. MUST, Magnetix, og Dwarf og har sideløbende undervist i digital markedsføring.
Har du et spørgsmål?
Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Stine Amstrup Borch
Kursuskoordinator (Kurser)
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for afmeldingVirksomhedskurser
Ny viden leveret til døren