Skip to main content
Kurser – Marketingstrategi

Marketingstrategi og ledelse

Du lærer at skabe effektive marketingstrategier og -planer og får indsigt i, hvordan du bedst opbygger en effektiv og agil marketingorganisation. Efter kurset arbejder du sikkert med målsætninger, scorecards, KPI’er og sikrer, at dine marketingaktiviteter understøttes af en stærk organisation med de rette kompetencer ift. din virksomheds overordnede strategi og kundemål.

Derfor skal du tage kurset

Hvad kan TikTok bidrage med ift. vores kunder og strategi?

Hvad skal marketing kunne, og hvad skal vi købe os til?

Og hvad med de der influencere?

Hvis du nogensinde har sat dine ben i en marketingafdeling, kender du dem – spørgsmålene fra velmenende kollegaer, der ikke forstår, hvorfor de ikke møder dine marketingtiltag, når de cykler gennem byen eller ligger og scroller på sofaen om aftenen.

Nu skal du høre … svarer du nok … det er fordi, vi har lagt en strategi.

Og så går du i gang med at forklare, at du og resten af marketingafdelingen har lavet brugerundersøgelser, kigget på trafiktal, kortlagt indsatsområder, prioriteret ressourcer, løbende evalueret tiltagene og efter bedste evne gjort strategiske overvejelser om, hvordan marketingafdelingen bedst når sine budget- og udviklingsmål.

Men tak for dit forslag og jo, vi skal da nok have os en TikTik-profil snart.

Det lærer du at navigere i og forholde dig kompetent til på kurset. En stærk strategi for din marketingindsats er din rettesnor for, at alle i organisationen arbejder i samme retning og ikke løber halvhjertet rundt efter det nye smarte.

Samtidig sikrer et godt strategisk forarbejde, at du kan arbejde systematisk, klogt og databaseret og løbende foretage ændringer og justeringer, der sikrer, at du når dine mål og kan argumentere for dine prioriteringer over for kollegaer og ledelse.

Du får indsigt i praktiske metoder og værktøjer, som du aktivt kan bruge til at udvikle marketingplaner og måle på din indsats. Og du får indsigt i hvad der organisatorisk og kompetencemæssigt kræves for at lykkes med at levere på strategi og plan.

Du lærer at:

  • bruge praktiske metoder og værktøjer til at udvikle marketingplaner og måle på din indsats
  • udvikle en marketingstrategi og en marketingplan, der er tilpasset din organisations mål og kundebase
  • bruge de rigtige værktøjer til at opbygge en effektiv og resultatorienteret marketingafdeling
  • bruge performance management-værktøjer til at måle effekten af og justere på indsatsområder i din marketingstrategi.

Kurset er for dig

Du har et par års erfaring med marketingarbejde og har sandsynligvis haft flere ansvarsområder inden for marketingpaletten.

Muligvis er du på vej ind i en ledende stilling eller sidder allerede i en – og har måske aldrig fået egentlig undervisning i managementopgaven og alt det, du arbejder med til daglig.

Sådan forgår undervisningen

Kurset kombinerer teori og praksis i form af øvelser og cases.

Du løser konkrete udfordringer fra din hverdag, mens du er på skolebænken, og du bliver undervist af aktive frontløbere fra branchen.

Du får mulighed for at arbejde med din egen organisation som case.

I løbet af kursets 2 dage undervises du af:

  • Jes Rørbech
  • Ken Andersen

En del af et samlet forløb

Kurset her er en del af et Marketing Management-forløb, der samlet består af 3 kurser.

Del 1: Brand Management

Del 2: Marketingstrategi og ledelse

Del 3: Ledelse og content

Du kan sagtens tage kurserne uafhængigt af hinanden.

Hvis du køber alle 3 kurser på sammen tid, sparer du 1.250 kr.

Tilmelder du dig alle 3 kurser, anbefaler vi, at du gennemfører dem i ovenstående rækkefølge.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Undervisere på dette kursus

DMJX Gæsteunderviser - Jes Rørbech

Jes Rørbech

Jes driver konsulenthuset MOMENTO, som rådgiver om strategi og marketingledelse med afsæt i +15 års konsulenterfaring fra virksomheder som Valtech og AHEAD group. Har tidligere været CRM- og medieansvarlig hos LEGO og projekt- og medierådgiver hos Leo Burnett Worldwide.

DMJX Gæsteunderviser - Ken Helleskov Andersen

Ken Helleskov Andersen

Ken har en lang, international karriere bag sig med ledende stillinger inden for salg og marketing i globale virksomheder som Carlsberg, Cadbury Schweppes, Colgate-Palmolive og Bacardi-Martini. Inden han kom til Kræftens Bekæmpelse var han CEO hos Telia.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt