Skip to main content
Kurser – Brand Management

Brand Management

Du får som marketingansvarlig styrket din teoretiske og operationelle brandforståelse. Efter kurset vil du have nye værktøjer, du kan sætte i spil i din virksomheds brandarbejde og positionering, samt indsigt i hvordan du i højere grad kan binde virksomhedens brand og marketingaktiviteter sammen – og dermed øge din marketingeffekt.

Derfor skal du tage kurset

I en verden hvor globalisering, digitalisering og resilience sætter nye agendaer lærer du på dette kursus at forstå, hvilke vedvarende konkurrencemæssige fordele det har for din virksomhed at have et stærkt brand – og hvordan et stærkt brand kan understøtte en stærk markedsposition.

Det lærer du på kurset

Du får grundlæggende indsigt i, hvad et stærkt brand er, og hvordan du skaber en brandstrategi, der styrker din organisations mål – og hvordan den visuelle del af brandet støtter op om den samlede identitet.

Du lærer at:

  • forstå – med udgangspunkt i din virksomheds formål, identitet og kernefortælling – hvordan et klart formål hjælper dig med at etablere et stærkt brand
  • arbejde med forskellige brandstrategier og brandarkitektur som fx Brand House eller House Brands
  • arbejde med value proposition (VAP) og hvordan VAP og brand hænger sammen
  • kommunikere din virksomheds formål og brand, så det når ud til de relevante målgrupper, både internt og eksternt
  • arbejde med det visuelle udtryk og hvordan det visuelle er med til at aktivere virksomhedens identitet og brand – og dermed bruge den samme kernefortælling i det visuelle sprog.

Du får også mulighed for at dele erfaringer med dine medkursister og diskutere effektive, brandfremmende strategier.

Kurset er for dig

Du er marketingleder og/eller ansvarlig for virksomhedens brand, og du vil gerne styrkes i dine kompetencer ift. at skabe, udvikle og vedligeholde et konkurrencedygtigt brand.

Sådan forgår undervisningen

Kurset kombinerer teori og praksis.

Du løser konkrete udfordringer fra din hverdag, mens du er på skolebænken, og du bliver undervist af aktive frontløbere fra branchen.

Du får mulighed for at arbejde med din egen organisation som case.

I løbet af kursets 2 dage møder du:

  • Birgitte Mabeck
  • Anne-Mette Højland
  • Per Madsen

En del af et samlet forløb

Kurset her er en del af et Marketing Management-forløb, der samlet består af 3 kurser.

Del 1: Brand Management

Del 2: Marketingstrategi og ledelse

Del 3: Content og ledelse

Du kan sagtens tage kurserne uafhængigt af hinanden.

Hvis du køber alle 3 kurser på sammen tid, sparer du 1.250 kr.

Tilmelder du dig alle 3 kurser, anbefaler vi, at du gennemfører dem i ovenstående rækkefølge.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Underviser, IAA Marketing Management, Birgitte Mabeck

Birgitte Mabeck

Birgitte har flere års ledelseserfaring som marketing- og kommunikationsdirektør i virksomheder som ISS, Nilfisk, Thrane og Thrane, SAP og Røde Kors. Hun er uddannet på University of Greenwich i London

Guest - Anne-Mette Højland

Anne-Mette Højland

Anne-Mette er stifter og CEO i IDna Group, som leverer identitets-drevet strategi og rådgivning. Anne-Mette arbejder ud fra den tilgang at identitet er den eneste reelle konkurrencefordel man har som virksomhed, brand eller organisation – alt andet kan enten købes eller kopieres. Sammen med sine kunder arbejder Anne-Mette derfor på at finde ind til brandets DNA, med at udvælge de rigtige elementer og sætte dem aktivt i spil for at sikre fælles retning og relevans i markedet.

DMJX Gæsteunderviser - Per Madsen

Per Madsen

Per har mere end 20 års erfaring som grafisk designer og kreativ direktør hos bl.a. Scandinavian DesignLab og IDna Group. Per tror på, at design kan forstærke budskaber og strategier og at design i høj grad er et ”sprog”, på lige vilkår som det skrevne. Med sin holistiske tilgang til design, har Per stået i spidsen for en lang række identiteter inden for både fashion, energi, finans, pharma, FMCG, kultur og NGO, og er kendt for, til en hver tid, at udfordre konventionerne.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt