Skip to main content
Kurser – Contentstrategi

Content og ledelse

Du lærer at skabe og implementere effektive contentstrategier, der sikrer, at din brandplatform holdes skarp – og dine interne og eksterne stakeholdere glade. Efter kurset har du en strategisk og metodisk forståelse for, hvilke kanaler og systemer din organisation kan arbejde med.

Derfor skal du tage kurset

En god contentstrategi er essentiel for, at du som leder kan skabe synergi mellem din marketingorganisation og resten af virksomheden.

På dette kursus får du indsigterne og værktøjerne til at udforme, planlægge og implementere indholdsstrategier, der skaber sammenhæng i din kommunikation og er målrettet klogt mod deres specifikke målgrupper.

Det lærer du på kurset

Du får overblik over de mange muligheder, du har får at levere målrettet indhold via bl.a. sociale medier, e-mail-marketing og hjemmesider.

Du lærer at:

  • analysere og forstå kunde- og markedstrends, så du kan skabe effektive contentstrategier
  • bruge CRM-systemer til at tracke og måle effektiviteten af dit indhold og dine kundereaktioner
  • lægge en strategi for at fremme virksomhedens målsætninger og opnå effektive resultater
  • distribuere indhold på tværs af platforme og bruge det til at opbygge et stærkt og troværdigt brand.

Kurset er for dig

Du har et par års erfaring med marketingarbejde og har sandsynligvis haft flere ansvarsområder inden for marketingpaletten.

Muligvis er du på vej ind i en ledende stilling eller sidder allerede i en – og har måske aldrig fået undervisning i alt det, du arbejder med til daglig.

Sådan forgår undervisningen

Kurset kombinerer teori og praksis.

Du løser konkrete udfordringer fra din hverdag, mens du er på skolebænken, og du bliver undervist af aktive frontløbere fra branchen.

Du får mulighed for at arbejde med din egen organisation som case.

På dag 1 af kurset underviser:

  • Kirsten Dinesen

På dag 2 af kurset underviser:

  • Bo Sannung
  • Thomas Sofienberg

En del af et samlet forløb

Kurset her er en del af et Marketing Management-forløb, der samlet består af 3 kurser.

Del 1: Brand Management

Del 2: Marketingstrategi og ledelse

Del 3: Contentstrategi og ledelse

Du kan sagtens tage kurserne uafhængigt af hinanden.

Hvis du køber alle 3 kurser på sammen tid, sparer du 1.250 kr.

Tilmelder du dig alle 3 kurser, anbefaler vi, at du gennemfører dem i ovenstående rækkefølge.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Kirsten Dinesen

Kirsten Dinesen

PR-direktør og fagbogsforfatter. Underviser i kommunikation og PR med fokus på tværmedielle løsninger. Fagleder på IAA-uddannelserne og kendt fra bogen "Forbrugeren i førersædet

DMJX Gæsteunderviser - Bo Sannung

Bo Sannung

Bo er Chief Commercial Officer i bureauet Agillic. Han har lang erfaring fra SAS Intstitute, PensionDanmark, Wunderman, Tribal DDB, Danske Bank, Nordania Leasing og underviser på Marketing Management-kurset i CRM og Marketing Automation.

DMJX Gæsteunderviser - Thomas Sofienberg

Thomas Sofienberg

Thomas er Director for Platforms & Digital services hos Forte Advice. Han er en stærk digital rådgiver med mange års bureauerfaring og en intuitiv forståelse for, at indhold, organisering og teknologi skal gå hånd i hånd for at skabe resultater. Han har ledelseserfaring fra bl.a. MUST, Magnetix, og Dwarf og har sideløbende undervist i digital markedsføring.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt