

Virksomhedskurser til mediehuse
I får de nyeste journalistiske værktøjer ind i hverdagen. Efter kurset kan I lave bedre journalistik og imødekomme branchekravet om at producere mere, hurtigere, billigere. For de samme ressourcer.
Virksomhedskurser til mediehuse
I får de nyeste journalistiske værktøjer ind i hverdagen. Efter kurset kan I lave bedre journalistik og imødekomme branchekravet om at producere mere, hurtigere, billigere. For de samme ressourcer.
De publicistiske medier står over for store udfordringer i en tid, hvor annoncemarkedet svinder ind, brugerne er betalingsuvillige, tilliden svækket og teknologien overhaler indenom.
Det lægger pres på journalisterne, som skal producere mere, bedre, hurtigere, billigere. For de samme ressourcer.
Samtidig har der måske aldrig været større behov for troværdige, uafhængige, kritiske nyheder.
Det er et paradoks, vi gerne vil hjælpe med at løse. Derfor har vi tilrettelagt en kursuspakke for virksomheder, der opkvalificerer journalister og redaktører til at producere endnu bedre journalistik mere effektivt.
Kursuspakken består af fire kurser, der kan kombineres frit:
Journalister bruger konstant nettet til informationssøgning, men kun få kan arbejde metodisk og målrettet. Dette korte kursus giver en introduktion til de grundlæggende metoder til digital journalistisk research og vil indeholde mange konkrete tips og tricks, I straks kan bruge.
Varighed: 1 dag. Kan evt. udbygges med en dag med avancerede værktøjer
Inspiration og værktøjer til optimering af jeres medies liv på Facebook, Instagram og andre platforme. Hvilke kriterier gælder for journalistik på sociale medier? Hvilke opslag virker og hvilke virker ikke? Hvornår skal man booste et opslag, hvad skal vi vide om algoritmer osv.
Varighed: 1 dag. Kan evt. udbygges med en dag med øvelser og produktion
Danmarks førende ekspert på automatisering i medierne, Andreas Marckmann Andreassen, lærer jer en række nyttige apps og tools, der gør jer mere effektive til en række konkrete, journalistiske opgaver. Blandt andet tekstredigering, transskribering, faktatjek, kildevurdering, overvågning af hjemmesider og sociale medier og alerts, når der sker noget, du skal følge med i. Uundværligt, når I først har lært det.
Varighed: 2 dage
En god redaktør skal kunne skabe gennem andre, være et redaktionelt fyrtårn, løfte holdet, motivere den enkelte og hele tiden være klar til at møde nye udfordringer og forandringer. I får konkrete ledelsesværktøjer til at sikre, at I udvikler de bedste ideer, leverer det skarpeste produkt og at alle trives i et konstruktivt miljø.
Varighed: 2 dage
Som udgangspunkt koster et kursus med op til 16 deltagere 25.000 kr. pr. dag. En stand-alone-dag koster 30.000 kr.
Ved længere forløb sammensætter vi elementer fra flere forskellige kurser og beregner prisen baseret på forløbets indhold og omfang.
Prisen bliver justeret og fastlagt ift. jeres behov og ønsker. Ved flere kursusdage opnås der sædvanligvis en god rabat.
Kontakt os, hvis du har brug for at vide mere om vores virksomhedskurser. Vi er klar med faglig sparring og idéer til jeres fælles kompetenceløft.
Hvis du allerede ved, hvad I vil have, er det også her, du bestiller jeres virksomhedskursus.
Tag fat i os via e-mail eller telefon for en uforpligtende dialog.
Udviklingskonsulent
I lærer at skelne mellem god og dårlig forskningsformidling. Efter kurset har I indsigt i, hvad journalisterne prioriterer, og hvordan I taler ind i den journalistiske verden.
I får styrket jeres skrivekompetencer ved at lære at arbejde efter metoden: Tænk, skriv og rediger. Efter kurset vil I have nemmere ved at skrive, og I vil være blevet bedre til det.
I bliver bedre til fx rapportskrivning, borgerkommunikation, procesledelse og kampagnekommunikation. Efter kurset kan I løse kommunikationsopgaver mere effektivt.