Skip to main content
Kursusforløb – særligt til forskere

Virksomhedskursus til forskningsformidlere

I lærer at skelne mellem god og dårlig forskningsformidling. Efter kurset har I indsigt i, hvad journalisterne prioriterer, og hvordan I taler ind i den journalistiske verden.

Videnskaben fortjener at blive formidlet nærværende, relevant og forståeligt, men det kan være svært!

I lærer at:

  • bruge journalistiske virkemidler og forstå nyhedskriterierne samt hvor og hvordan, de kan anvendes i videnskabsformidlingen
  • forstå den journalistiske virkelighed og finde vejen til at få jeres forskningsresultater og historier igennem i pressen
  • vinkle forskningsresultater, så de fremstår journalistisk skarpt
  • overskue og prioritere de mulige kanaler til formidling af forskning
  • vurdere hvornår en forskningsnyhed er en ”god” journalistisk historie, og pitche den til en journalist
  • bruge webjournalistik og sociale medier på en måde, så det virker over for udvalgte målgrupper
  • fortælle videnskabshistorier på video og i podcasts
  • bruge den fortællende journalistik i jeres videnskabsformidling og formulere det komplicerede på en relevant og forståelig måde
  • forstå videnskabens fødekæde, fuptidsskrifter og fagfællebedømmelse.

Pris

Som udgangspunkt koster et kursus med op til 16 deltagere 25.000 kr. pr. dag. En stand-alone-dag koster 30.000 kr.

Ved længere forløb sammensætter vi elementer fra flere forskellige kurser og beregner prisen baseret på forløbets indhold og omfang.

Prisen bliver justeret og fastlagt ift. jeres behov og ønsker. Ved flere kursusdage opnås der sædvanligvis en god rabat.

Kontakt os

Har du brug for at vide mere?

Få faglig sparring og idéer til jeres fælles kompetenceløft. Eller hør mere om, hvordan du bestiller et virksomhedskursus.

Tag fat i os via e-mail eller telefon for en uforpligtende dialog. Du kan også sende dine oplysninger via kontaktformularen herunder. Så kontakter vi dig og finder sammen den bedste kursusløsning.

Udfyld kontaktformularen