Skip to main content
Kreativ Basis

Kreativ Basis

Få udviklet dit kreative talent

På Kreativ Basis tager vi udgangspunkt i dig. Du får afprøvet, stimuleret og raffineret dit kreative talent – og bliver skarp på, hvilken kreativ retning du skal bevæge dig i.

Alle har forskellige måder at udtrykke sig på. Det er vigtigt – det er faktisk altafgørende – at du udvikler din egen kreative stemme.

I løbet af kurset bliver du coachet og får udviklet de evner, der skal danne grundlag for både din uddannelse og efterfølgende karriere i den kreative branche.

Derfor skal du tage kurset

Du får et værdifuldt indblik i reklameverdenen og de krav, branchen stiller til dig.

Du lærer også, hvad det indebærer at gå på et kreativt studie – og hvilke evner, du kan styrke inden en eventuel optagelsesproces til de eftertragtede kreative uddannelser.

Samtidig får du konceptuelle færdigheder og kommercielle ting i din mappe, som du kan bruge til at søge jobs og praktikpladser i ind- og udland.

Her kan du høre om Linneas oplevelse med at gå på Kreativ Basis:

 

Du lærer at

  • bruge de grundlæggende arbejdsmetoder i kreativ kommunikation
  • arbejde med krydsmetode, symboler, idégenerering, skitseteknik, art direction mm.
  • lave en professionel pitch til et reklamebureau
  • sammensætte en stærk kommerciel mappe/portfolio
  • forstå, hvad det indebærer at gå på en kreativ uddannelse
  • styrke dine evner forud for en optagelsesprøve på en kreativ uddannelse.

Kurset er for dig

Du er et yngre tekst-, tegne- eller idétalent, nok mellem 18 og 25 år. Du vil gerne arbejde på et kreativt bureau og leder efter et sted at starte.

Du har sansynligvis planer om at søge ind på en af de store kreative uddannelser, og du vil gerne styrke dine kreative kompetencer inden. 

Eller måske arbejder du allerede på et bureau og vil gerne have nogle ting i din mappe, der kan hjælpe dig med at søge videre i reklamebranchen.

Under alle omstændigheder er kurset for dig, der gerne vil teste dine kreative evner – og blive bevidst om bredden og dybden af dit talent, så du kan finde ud af hvilken retning, du skal gå.

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen består af 30 lektioner fordelt over 15 uger.

Undervisningen foregår tirsdage og torsdage kl. 18-21.

Forløbet afsluttes med udlevering af kursusbevis.

Du starter med at lære det helt grundlæggende reklamesprog:

  • Symbollæring: sammensætning af ord og billeder, der skaber nye måder at afkode budskaber på.
  • Indsigter: sandheder om mennesker, der er relevante for brand og målgruppe.
  • Idégenerering: produktion af nye idéer på baggrund af indsigterne.

Derefter lærer du at folde dine idéer ud i kampagner, og du lærer at tænke digitale værktøjer og sociale medier ind i dit arbejde.

Du får løbende personlig coaching og sparring fra underviser Michael Nyrop, der har lang erfaring fra danske og internationale bureauer.

Undervejs får du et brief fra et af de førende bureauer i København – typisk på en case de selv sidder og arbejder på for en kunde. Så har du 14 dage til at løse opgaven, inden du skal pitche dit arbejde for bureauets kreative chef.

Undervisningen er på internationalt niveau. Du kan bruge dine kreative løsninger fra kurset til at søge ind på uddannelser i både ind- og udland.

Gæsteundervisere

Du møder gæsteundervisere fra de bedste kreative bureauer i Danmark.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV
.

Niveau

Det kræver ingen forudgående viden at søge ind på Kreativ Basis. Men du skal være sulten efter viden, være klar på en stejl læringskurve og have mod på en masse learning by doing.

Adgangskrav

Der er ingen adgangskrav for at tilmelde sig kurset.

Prisen for kurset er 21.625 kr. inkl. moms.

Hvis du bor langt væk fra København, kan du deltage i undervisningen online. Hvis du udelukkende deltager online, får du en rabat på 2.000 kr.

Bemærk

Når du tilmelder dig kurset, skal du udfylde felter, der bl.a. hedder: 

  • "Stilling"
  • "Arbejdsplads"
  • "Afdeling"

Vi er klar over, at du sansynligvis er ung og ikke er på arbejdsmarkedet. Skriv derfor blot

  • "Kommende studerende"
  • "School of life"
  • "Afdelingen for Interne Affærer"

... eller noget i den retning.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Michael Nyrop

Michael Nyrop

Michael er reklameuddannet fra Buckinghamshire New University i England og har 23 års erfaring fra bureauer i London og København – bl.a. Hjaltelin Stahl, DDB og Robert/Boisen & Like-minded. Han har vundet guld og bronze til Cannes Lions (reklameverdenens Oscar) og en D&AD Pencil. Er selvstændig med eget bureau og har undervist både på Reklamelinjen og på Kreativ Kommunikation her på DMJX.

Download 4 insidertips
Tidligere kursister om kurset

Jeg får meget hurtigere idéer nu, og jeg er blevet bedre til selv at kvalificere og arbejde videre med mine kreative tanker.

Jana Vogelsberger. Grafisk design-studerende

Du får et kreativt fundament, som du kan bygge videre på. Og det gør, at du bliver hurtigere og dygtigere til at komme op med kreative løsninger til eventuelle optagelsesprøver.

June Filtenborg, Creative, NORD DDB CPH

Efter kurset har du en mappe, der er relevant. Den er også flere niveauer over den, de andre står med, når de søger ind på de kreative uddannelser.

Mark Terkelsbøl, bachelor i Kreativ Kommunikation fra DMJX og vinder af Danmarks første student Black Pencil ved D&AD Awards

Jeg lærte at tænke på en hel ny måde. Jeg fik også en masse redskaber, som var guld værd, da jeg efterfølgende søgte ind på min uddannelse.

Simone Wärme, Creative, adam&eve DDB London

Jeg lærte at skabe den gode idé i stedet for at jagte den hovedløst.

Christoffer Boas, arbejder for Robert Boisen & Likeminded. Har vundet en D&AD Next pencil i 2020 og en D&AD white pencil i 2015.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt