Skip to main content
Det ultimative SoMe-kursus

Det ultimative SoMe-kursus

Kom 360 grader rundt om de vigtigste digitale kommunikationsplatforme sammen med de to professionelle SoMe-eksperter Signe Gren fra Heartbeats og Mille Skjold Madsen fra Økonomista.

På 4 intensive dage lærer du, hvordan du kan arbejde meget mere strategisk og målrettet med kanalvalg, målgrupper, content og community management.

Som kommunikationsansvarlig, SoMe-redaktør eller markedsføringskonsulent skal du tænke content på tværs af platforme – men hvordan sikrer du den røde tråd i dit indhold? Hvordan fastholder du virksomhedens tone of voice? Og hvordan afgør du, hvilket content der passer til hvilke platforme?

Din formidling skal versioneres alt efter platform og målgruppe – og den der har overblikket, har også muligheden for at nå længere ud med sit budskab.

På kurset får du det overblik og den indsigt, der sikrer dig bedre reach og ROI på alle de gængse platforme. Du kommer til at arbejde med din organisations egne kanaler og implementerer, måler og justerer løbende på dine nye tiltag undervejs.

Det sker på kurset

Dag 1

Dit kanalvalg – hvordan skal du udkomme, hvor og for hvem?

Få styr på din stemme, dine kanalvalg, dit mål med din profil og hvem det egentlig er, du taler til og med.

Dag 2

Hvilket indhold virker – og hvordan virker det?

Du skal arbejde med dit visuelle look and feel, så du og dit budskab skiller sig ud. Du lærer at skabe engagement ved at fokusere på purpose i din kommunikation.

Dag 3

Algoritmer, optimering og # – indholdsplaner og årshjul

Forstå, hvordan systemerne bag platformene opererer. Lær at udnytte det fulde potentiale bag statistikker og algoritmer, og bliv klogere på hvornår, hvor og med hvad, du udkommer.

Dag 4

Konvertering – sådan får du de rigtige brugere

Det er vigtigt at skabe engagement omkring indholdet på dine sociale medier og bygge et community. Gennem 4 konkrete steps og øvelser lærer du at bygge et succesfyldt onlinefællesskab.

Det får du med hjem:

  • En konkret mediestrategi og indholdsplan tilpasset din organisation, medie eller brand
  • Tips og tricks til at skabe æstetisk og inspirerende indhold, som dine følgere elsker og liker
  • Indblik i, hvad der skal til, for at dine opslag deles og kommenteres
  • Redskaber til at arbejde med community management – herunder hvordan du opbygger loyalitet, skaber relationer og engagerer dine brugere med dialog
  • Konkrete værktøjer til at lægge en indholdsstrategi og planlægge dit contentflow med en gennemgående formidlingsprofil og tone of voice
  • Øvelse i, hvordan du analyserer, afrapporterer og måler effekten af dit kommunikationsarbejde, så du kan påvise en positiv ROI
  • Indsigt i, hvordan du knækker koden til algoritmerne, og hvordan du bruger den viden strategisk
  • En klar strategi for, hvordan du konverterer følgere til kunder

Kurset er for dig, der er

  • SoMe-redaktør
  • Kommunikationskonsulent
  • Marketingkonsulent
  • SoMe-journalist

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV. 

Det indgår i prisen 

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
Undervisere: Mille Skjold Madsen, Signe Gren
Kursustype: Kursus
Kursusnummer: 2205242347
Pris: DKK 14.800,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Vær opmærksom på at formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dette kursus

Gæsteunderviser - Signe Gren

Signe Gren

Signe Gren er marketingansvarlig hos mediet Heartbeats og har tidligere arbejdet som digital rådgiver hos Astrid Haug. Signe har et indgående kendskab til sociale medier: Hvad kendetegner de forskellige platforme? Hvilken type indhold virker og hvorfor? Og hvordan måler man effekten af sin digitale tilstedeværelse? Signe har både rådgivet og udviklet strategier for virksomheder og organisationer såvel som eksekveret dem og fulgt arbejdet til dørs. Signe er uddannet cand.comm. i Strategisk Kommunikation og Digitale Medier. 

DMJX Gæsteunderviser  - Mille Skjold Madsen

Mille Skjold Madsen

Arbejder som Marketing Lead i fintech-virksomheden Tobi og har desuden sin egen virksomhed Økonomista, hvor hun formidler privatøkonomiske emner. Mille er uddannet journalist, men har arbejdet med marketing i startup-verdenen de sidste 5 år og hjulpet virksomheder til at vækste på sociale medier. Derudover er hun også en privatøkonomisk stemme på Instagram under profilen @mille.okonomista hvor hun inspirerer, særligt kvinder, til at få en stærkere økonomi.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt