

Diplomuddannelse i Kommunikation
Kommunikation
Kommunikation
Diplomuddannelsen i kommunikation består af obligatoriske og valgfri moduler + et afgangsprojekt, der afslutter uddannelsen.
Studieordning for diplomuddannelsen i Kommunikation (PDF)
Du bestemmer selv i hvilken rækkefølge du gennemfører modulerne. Du kan derfor vælge at starte med et valgfrit modul, hvis det passer dig bedst.
Diplomuddannelsen i Kommunikation er tilrettelagt for journalistuddannede og folk der arbejder med kommunikation i private eller offentlige virksomheder.
Varighed: Ca. 2 1/2 år på deltid |
ECTS point: 60 |
Studiested: Aarhus eller København |
På dette kursus lærer du at arbejde med organisationens identitet og image i forhold til dens netværk af målgrupper og stakeholdere.
På dette kursus bliver du bedre til at arbejde professionelt med strategisk kommunikation i din virksomhed, institution, organisation eller forening.
På dette kommunikationskursus lærer du at lægge en kommunikationsplan, som giver dig styr på mål, kernebudskaber, målgrupper og kommunikationskanaler.
Gør det svære let at forstå. På dette kursus lærer du at formidle komplekse emner kreativt, tydeligt og enkelt uden at blive banal og forsimplende.
På dette kursus lærer du at lede kreative medarbejdere og fremme en innovativ virksomhedskultur, så I kan holde på talenterne og følge med udviklingen i medie- og kommunikationsbranchen. Tag på et eksperimenterende ledelseskursus sammen med Kaospiloterne, og bliv en leder, som andre har lyst til at følge.
Lær at lede produktionen af journalistiske historier til smartphones og tablets på dette kursus på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Hvordan skriver man vedkommende historier, som fastholder læserne? Ved at bruge litteraturens og filmens virkemidler. Kom og lær hvordan på dette kursus i fortællende journalistik.
Lær at bruge fotos, infografik og video til at styrke budskabet i dine skrevne tekster. Tilmeld dig kurset, hvis du vil lave bedre indhold til dine brugere.
Forstå og lær at udvikle "deltagelsens arkitektur": Forudsætninger for at kunne gennemføre journalistiske og kommunikative forløb i samspil med brugerne.
Lær at tænke og arbejde som en journalist og bliv klædt på til at skrive bedre, hurtigere og mere varieret.
Kurset hvor du får mulighed for at blive klogere på, hvordan du bedst lykkes som kommunikationsansvarlig leder
Foregår jeres indsats på de sociale medier i tråd med den øvrige kommunikation? På kurset lærer du at organisere, styre og lede en indsats i sociale medier, så den tilfører værdi i samspil med de andre mediekanaler – fra målsætning til idé og afvikling.
Lær at håndtere kommunikationen når mediestormen raser. Kursus i krisekommunikation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Lær at opstille konkrete mål og gennemføre undersøgelser, som dokumenterer værdien af organisationens kommunikation.
Online-kursus: Lær gennem interview og observation at trænge ind bag et menneskes facade - og fortælle historien på den bedste måde.
Bliv klædt på til at arbejde som intern eller ekstern facilitator eller proceskonsulent. Et kursus for dig som vil lede og facilitere organisatoriske processer, innovation og forandring.
Hvordan kommunikerer organisationen igennem sine medarbejdere på sociale medier? Hvem profilerer I jer overfor, når medarbejderne har ordet? Og hvordan sikrer du, at den profilering er i overensstemmelse med jeres brand?
Et onlinekursus, hvor du lærer at styre dit projekt sikkert gennem alle faser - fra idéen til evalueringen af det færdige arbejde - og hvor du sparer rejsetid og penge til billetten, fordi det hele foregår hjemme ved din computer.
Den dygtige rådgiver er strategisk – ikke kun når der skal lægges langsigtede strategier, men i det daglige arbejde. Dette nye kursus skærper dine strategiske færdigheder i praksis. Få opdateret din strategiske værktøjskasse med ny viden og stærke værktøjer, lær fra skarpe praktikere, og få testet det på konkrete cases.
Kursus for dig, der rådgiver i kommunikation. Kurset giver dig både et teoretisk og et praktisk fundament for at udvikle og styrke din rolle som kommunikationsrådgiver.
Bliv klogere på virksomhedens engagement i sociale medier. Bliv i stand til at udvikle en social mediestrategi for din virksomhed.
Lær at arbejde professionelt med politisk kommunikation. Fx politisk branding, strategimodeller, netværkskampagner, Public affairs og Issues management.
Få styr på grundbegreber og praktiske værktøjer på dette kursus i grundlæggende kommunikationsarbejde.
Lær hvordan dine brugere agerer, så du kan træffe sikre og klare valg i dit journalistiske arbejde.
På kurset kommer du bagom forskernes og videnskabsjournalisternes arbejdsmetoder og prioriteringer. Du får redskaber, ressourcer og refleksionsrum - og lærer at finde de gode forskningshistorier, formidle det komplicerede i et let forståeligt sprog og vinkle videnskabelige resultater journalistisk skarpt.
På dette videokursus lærer du både, hvordan du lægger en videostrategi, og hvordan du producerer video til web og sociale medier.
Lær at tænke og arbejde som en journalist og bliv klædt på til at skrive bedre, hurtigere og mere varieret.
På dette kursus lærer du at dirigere arbejdet på de sociale medier og web, så din organisation kan få det maksimale ud af de mange muligheder på de digitale medier.
Lær at tale overbevisende, klart og med en personlig stemme, så du bliver hørt, husket og taget alvorligt.
Forstå de nye muligheder ved brug video på web, mobile og sociale platforme. Og bliv i stand til at udvikle dine egne videokoncepter og formater.
Bliv bedre til at levere effektiv medietræning med retorisk gennemslagskraft og psykologisk indsigt.
Kursus i strategisk kommunikation. Lær at arbejde langsigtet med din virksomheds omdømme, så du kan flytte det i en konkret retning.
Vil du skabe kvalitet i virksomhedens interne kanaler og bidrage til at udvikle en effektiv og motiverende kommunikationskultur?
Forstå mekanismerne bag den gode podcast, og lær opskriften på, hvordan du udvikler en idé til et stærkt koncept og en professionel produktion
Skal du hjælpe ledelsen med digitale valg eller selv vurdere om nye teknologier kan effektivisere kommunikationen?
Lær at udvikle indhold, der spiller bedre sammen med menneskets biologiske og naturlige forudsætninger
Lær at kommunikere mere effektivt om organisationsforandringer. Diplommodul på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX).
Kører du i blinde på sociale medier? Lær hvordan du opstiller mål og dokumenterer effekten af jeres tilstedeværelse på fx Facebook, Twitter og Instagram, så du løbende kan korrigere din indsats og skabe synlige resultater.
Ved at tilmelde dig nyhedsbrevet giver du DMJX samtykke til at sende dig nyheder, artikler, gode råd og kurser om journalistik, kommunikation og design. Nyhedsbrevet udsendes hver uge. Du kan til en hver tid trække dit samtykke tilbage, ved at framelde dig nyhedsbrevet via link i nyhedsbrev.