BA Grafisk Design

Grafisk Design

Form med mening

Som studerende på Grafisk Design arbejder du med at give budskaber og indhold en synlig form.

Vi har indrettet os i et såkaldt studiobaseret læringsmiljø. Det er et miljø, der ligner det, du møder i erhvervet, når du er færdig med din uddannelse.

Hver dag arbejder du typisk med en opgave på skolen, og undervejs får du sparring og feedback af underviseren og af dine medstuderende.

Håndværk med stil

Vi arbejder med øvelser og opgaver, der udvikler din sans for grafisk stil og udtryk. 

Alle opgaver har rod og relevans i virkeligheden, og de lærer dig:

  • Originalitet – du tilegner dig en god kreativ proces.
  • Overblik du udvikler en god arbejdsdisciplin.
  • Omhu – du kommer til at mestre det gode håndværk.

Du udvikler din egen stil, og det er den, der giver dig adgangsbilletten til det gode job efter uddannelsen.

 

Gældende studieordninger Visuel kommunikation:

VK 2022, redigeret august 2024

VK 2023: redigeret august 2024

 

Information

Varighed: 3 år
Studiested: København
Praktik: 4 måneder
Adgangskrav: Gymnasial uddannelse eller relevant erhvervsuddannelse samt Engelsk B
Ansøgningsfrist: 15. marts kl. 12.00 via optagelse.dk
Optagelsesprøve: Ja
Studiestart: 29. august 2024
Antal optagne pr. år: 20-25
Cathrina Ferreira

Spørgsmål?

Cathrina Ferreira
61 20 91 82 / caf@dmjx.dk


Bogstaver rummer signaler

Der ligger mange budskaber og signaler gemt i de bogstavtyper, vi bruger. Her har vi udfordret 2. semester til at designe deres helt egen font.

Det er folk fra branchen, der stiller os opgaver, og derfor er undervisningen meget virkelighedstro. Det er en stor motivation i det daglige.

Signe Jacobsen – Grafisk Design 2018-2021

 

At gøre det usynlige synligt

Opgaven kan være en virksomheds værdier, der skal synliggøres gennem formgivning af et logo og andre branding-elementer.

Det kan være fakta, der skal oversættes til letforståelig informationsgrafik.

Eller det kan være udfordringen i at designe en ny emballage, der sælger produktet på hylden i supermarkedet.

Når ikke kun indholdet tæller

Indpakningen kan fortælle den historie, der bliver afgørende for, om du vælger den ene eller anden vare på hylden. Hvordan mener vores studerende, at man bedst indpakker og sælger ris til lavpris?

Cool, nice, swag

På Grafisk Design udvikler du din egen stil, og du skærper din fornemmelse for tidens stil, så dine løsninger bliver nutidige og up to date. Du lærer at argumentere for, hvorfor dit design ser ud, som det gør. Og du får afprøvet dig selv i praktik undervejs – i Danmark eller i udlandet.

Grafiske identiteter

Udtryk og præsentation er afgørende for, hvordan modtageren opfatter budskab, værdier og historien bag en virksomhed eller en organisation. Her er tre studerendes bud på en grafisk identitet til en park, et dansecenter og et museum.