Skip to main content
Kursus Lav visuelt indhold til sociale medier

Lav visuelt indhold til sociale medier

Vil du gerne have, at dit indhold bliver set, liket, kommenteret og delt på sociale medier? Så er det ikke nok at skrive tekst.

På dette kursus i visuel formidling lærer du at producere kreativt, visuelt og populært content til sociale medier.

Visuelt indhold virker på sociale medier

Konkurrencen om brugernes opmærksomhed er hård på sociale medier. Men tilføjer du overbevisende visuelle elementer og grafik til dit indhold, viser undersøgelser at dit indhold kan generere op til 94% flere visninger. Hvis du vil være med i konkurrencen om brugernes opmærksomhed, er det afgørende, at du giver dem noget at se på – og ikke bare at læse.

Lær at producere billeder, grafik og video

På dette kursus i visuel formidling lærer du, hvordan du nemt og hurtigt selv producerer visuelt indhold til sociale medier – fx foto, grafik og video. På kurset lærer du at bruge en række lettilgængelige og ofte gratis redskaber, som gør det nemt for selv ikke-trænede hurtigt at producere visuelt SoMe-content.

Enkle redskaber, som du kan bruge, selvom du ikke arbejder med grafisk produktion i forvejen.

På dette kursus lærer du, at

  • Producere fotos med tekst til Facebook og Instagram
  • Udvælge det gode billede til dine opslag
  • Producere korte animerede explainervideoer
  • Producere basic grafisk design og bruge visuel historiefortælling
  • Generere gode, kreative idéer til dit visuelle indhold Dimensionere dine opslag, så de passer til Facebook og Instagram

Kurset er for dig

Kurset er til dig, der har ansvaret for at skabe engagerende og populære opslag på sociale medier. Kurset er især rettet mod dig, der ikke i forvejen er trænet i digital grafisk produktion.

Sådan foregår undervisningen

Kurset er meget praktisk orienteret. Undervisningen veksler mellem case-baserede oplæg og introduktioner til diverse redskaber samt øvelser.

Der vil være mange træningsøvelser med afsæt i at lave indhold til din egen organisation som case, hvor du selv skal anvende de udvalgte redskaber til at producere visuelt indhold.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole  Emdrupvej 72 2400 Kbh. NV 

Det indgår i prisen 

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Tine Pia Jensen

Tine Pia Jensen

Tilrettelægger og selvstændig videoproducent med fokus på film- og videoproduktion, branding og design. Hun har bl.a. fungeret som TV-tilrettelægger hos DR samt leveret film til Undervisningsministeriet, og en lang række mindre virksomheder og organisationer i både ind- og udland.

Emma Milner

Emma Milner

Emma Milner kombinerer den nyeste viden indenfor digital markedsføring og sociale medier, med en forståelse for visuel identitet og branding. Gennem en årrække hos førende kreative bureauer i New York har hun skabt reklamekampagner og marketingsstrategier for brands såsom Pepsi, Nestlé og Universal Music. Nu står hun i spidsen for sit eget bureau, Poncho, som hjælper iværksættere med at udnytte deres digitale potentiale.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt