Lav visuelt indhold til sociale medier

Mængden af indhold i den sociale mediestrøm øges konstant og dermed også konkurrencen om opmærksomhed. På kurset lærer du selv at bruge lettilgængelige og nemme redskaber til at producere kreativt, visuelt og populært indhold til sociale medier.

Derfor skal du tage kurset
Mange journalister og kommunikatører med ansvar for virksomhedens sociale medier er ikke trænet i digital grafisk produktion, men har behov for at kunne visualisere virksomhedens indhold til brug på de sociale medier.

Heldigvis vrimler det med enkle, tilgængelige og ofte gratis redskaber, som gør det nemt for selv ikke-trænede at producere visuelt indhold - eksempelvis foto, grafik og video.

På kurset, der er praktisk orienteret, skal du arbejde i dybden med et udvalg af redskaberne. Du lærer at bruge de visuelle virkemidler konsistent og kreativt, fordi det er en af de dokumenterede mest effektive metoder til at få set, liket og delt indhold på sociale medier.

Du lærer at producere:

  • Foto med tekst til Facebook og Instagram
  • Det gode billede
  • Visuel explainer video
  • Idégenerering
  • Basic grafisk design og visuel historiefortælling
  • Opslag i de rigtige dimensioner til Facebook og Instagram

Kurset er for dig
Kurset er udviklet til dig, der arbejder som journalist, kommunikatør eller i anden stilling har ansvaret for at skabe engagerende og populære opslag på sociale medier.

Kurset er især rettet mod dig, der ikke i forvejen er trænet i digital grafisk produktion.

Sådan foregår undervisningen
Kurset er praktisk orienteret. Undervisningen veksler mellem case-baserede oplæg og introduktioner til diverse redskaber samt øvelser. Der vil være mange enkeltopgaver, hvor du selv skal anvende de udvalgte redskaber til at producere visuelt indhold.

Gæsteundervisere med hver deres kompetenceområde giver desuden et bredt indblik i muligheder og best practice.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

På kurset møder du

Joachim Rosenstand

Joachim Rosenstand har i de sidste 25 år arbejdet i en række danske, nordiske og internationale reklamebureauer, hvor har har fungeret som kreativ direktør med fokus på konceptudvikling og produktion af offline og online kampagner, samt produktion af film.
Profil

Tine Pia Jensen

Tilrettelægger og selvstændig videoproducent med fokus på film- og videoproduktion, branding og design. Hun har bl.a. fungeret som TV-tilrettelægger hos DR samt leveret film til Undervisningsministeriet, og en lang række mindre virksomheder og organisationer i både ind- og udland.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram