Skip to main content
Krisekommunikation

Krisekommunikation

Er du forberedt på at håndtere kritiske journalister, usikre medarbejdere og utilfredse kunder, når krisen rammer?

Lær hvordan du opbygger et stærkt beredskab, så du kan stå fast selvom mediestormen raser med vindstyrke 12. 

Kommunikation er afgørende i krisesituationer

Vi lever i et risikosamfund, hvor kriser er på mediernes dagsorden. Alle organisationer er i konstant fare for at komme i en krise, hvor kommunikationen spiller en central rolle for udfaldet.

Analysér krisen

På dette kursus ser vi på de typiske former for kriser og deres stadier og på, hvordan vi i praksis kan håndtere kommunikationen både eksternt og internt i en krisesituation.

Vi arbejder med konkrete cases og analyserer krisefølsomhed og kriseforløb på baggrund af centrale teorier og modeller inden for krisekommunikation.

På kurset lærer du at:

  • vurdere en organisations krisefølsomhed
  • forstå hvorfor kriser opstår, og hvordan de kan udvikle sig
  • kortlægge krisekommunikationens interessenter
  • håndtere kommunikationen under og efter en krise
  • udvikle et kriseberedskab i din egen organisation

Undervisningsform

Undervisningen bygger i høj grad på deltagernes egne cases.

Mellem kursusdagene skal du afsætte tid til hjemmeopgaver og læsning. Du skal regne med at bruge ca. 18-20 timer om ugen.

Prisen omfatter

Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal påregne udgifter til bøger og materialer. 

Kurser

Niveau

Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang

Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav

For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • En journalistisk grunduddannelse eller en anden relevant videregående uddannelse
  • Minimum 2 års erhvervserfaring indenfor journalistik eller kommunikation

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

Undervisere på dette kursus

Anders Krarup

Anders Krarup

Journalist, chefrådgiver siden 2004 i Krarup & Kompagni ApS med særligt fokus på krisehåndtering, budskabstræning, analyse & strategi. Underviser på Update, CBS og AAU. Tidl. chef i DR, TV 2, Telia og HUR.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt