Skip to main content
Krisekommunikation

Krisekommunikation

Krisekommunikation

Er du forberedt på at håndtere kritiske journalister, usikre medarbejdere og utilfredse kunder, når krisen rammer? Lær hvordan du opbygger et stærkt beredskab, så du kan stå fast selvom mediestormen raser med vindstyrke 12. 

Kommunikation er afgørende i krisesituationer

Vi lever i et risikosamfund, hvor kriser er på mediernes dagsorden. Alle organisationer er i konstant fare for at komme i en krise, hvor kommunikationen spiller en central rolle for udfaldet.

Analysér krisen

På dette kursus ser vi på de typiske former for kriser og deres stadier og på, hvordan vi i praksis kan håndtere kommunikationen både eksternt og internt i en krisesituation.

Vi arbejder med konkrete cases og analyserer krisefølsomhed og kriseforløb på baggrund af centrale teorier og modeller inden for krisekommunikation.

På kurset lærer du at

  • vurdere en organisations krisefølsomhed
  • forstå hvorfor kriser opstår, og hvordan de kan udvikle sig
  • kortlægge krisekommunikationens interessenter
  • håndtere kommunikationen under og efter en krise
  • udvikle et kriseberedskab i din egen organisation.

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen bygger i høj grad på deltagernes egne cases.

Gæsteundervisere

I løbet af kurset møder du gæsteundervisere, som vil præsenter cases og dele ud af egne erfaringer.

Eksamen

Kurset afsluttes med aflevering af en skriftlig eksamensopgave med mundtligt forsvar, som bliver bedømt efter 7-trinsskalaen med intern censur.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Du skal regne med en udgift på op til 1.000 kr. for faglitteratur til kurset.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
Eksamen:
- Opgave aflevering
- Mundtlig eksamen
- Mundtlig eksamen
Undervisere: Sascha Amarasinha
Kursustype: Diplom
ECTS point: 5
Kursusnummer: 2510236017
Pris: DKK 16.050,- Momsfritaget
Moms

Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Niveau

Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang

Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav

For at blive optaget på kurset skal du mindst have

  • en relevant videregående uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse, en akademiuddannelse eller en bacheloruddannelse
  • minimum 2 års relevant erhvervserfaring. Det betyder, at journalistik, kommunikation eller formidling har været en central del af dit arbejde i minimum 2 år efter endt uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om realkompetencevurdering

 

Undervisere på dette kursus

Sascha Amarasinha

Sascha Amarasinha

Journalist, strategisk kommunikationsrådgiver og lederudvikler. Tidligere koncernkommunikationsdirektør i Egmont, kommunikationschef i Accenture og kommunikations- og CSR-direktør i Coop. 

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt