Skip to main content
Kurser – Marketingstrategi

Boost din virksomheds identitet og brand

Et stærkt brand understøtter troværdighed, skaber tillid blandt interessenter og positionerer virksomheden som en aktiv deltager i opbygningen af en mere ansvarlig og bæredygtig fremtid.

På dette kursus får du kompetencer til at navigere i og udnytte det dynamiske forretningsmiljø, du står over for. I dagens turbulente forretningsverden er en klar virksomhedsidentitet og et stærkt brand afgørende for succes. Alt for ofte bliver der fokuseret for lidt på identitet og brand til fordel for kortsigtede salgsindsatser.

Derfor skal du tage kurset

Ved at samtænke virksomhedens identitet, brand og forretningsmål kan du opnå både kortsigtede og langsigtede fordele. Derfor er der mange gode grunde til, at du skal fokusere ekstra meget på virksomhedens identitet og brand. Her er et par af de vigtigste:

Differentiering og konkurrencefordel: Et stærkt brand differentierer virksomheden fra konkurrenterne og skaber en unik position på markedet, hvilket kan være afgørende for at overleve i konkurrenceprægede miljøer.

Kundeengagement og loyalitet: En klar virksomhedsidentitet skaber tillid og forbindelse med kunderne, hvilket kan føre til øget loyalitet og gentagne forretninger, selv når markedet ændrer sig.

Robusthed over for forandringer: Virksomheder med et stærkt brand og en klar identitet er bedre rustet til at håndtere forandringer, da de har et solidt fundament, der guider beslutninger og handlinger gennem usikre tider.

Rekruttering og medarbejderengagement: En stærk virksomhedsidentitet tiltrækker talentfulde medarbejdere, og det hjælper med at skabe en meningsfuld arbejdskultur, hvilket øger medarbejderengagementet.

Styr på ESG-agendaen: Virksomhedens brand kan fungere som et kraftfuldt redskab til at kommunikere og demonstrere virksomhedens forpligtelse til socialt ansvar samt miljø-, og ledelsesmæssig bæredygtighed. 

Dine undervisere Birgitte Mabeck og Anne-Mette Højland sørger for, at du efter kurset har de nødvendige værktøjer og skabeloner til at skabe og opretholde en stærk identitet og et solidt brand i din organisation. 

Du får en times individuel 1:1-sparring (inden for de første 4 uger efter kurset er afsluttet) omkring din virksomheds identitet, formål og brand. Dette giver dig mulighed for yderligere fordybelse og tilpasning af de lærte koncepter til din virksomhed.

Det lærer du

På kurset udforsker vi begreberne identitet, formål og brand og giver dig de nødvendige redskaber til at skabe og opretholde et stærkt brand i en verden præget af konstant forandring og turbulens. I løbet af kurset lærer du:

  • hvad virksomhedens identitet er, og hvordan den hænger sammen med virksomheden formål
  • at definere hvad virksomhedens værditilbud (Value Proposition) er til forskellige interessenter og værktøjer til selv at udvikle din egen virksomheds værditilbud
  • om forskellige brandstrategier din virksomhed kan følge og effektive strategier til at differentiere sig på et marked
  • at forstå samspillet mellem brand- og salgsmarkedsføring
  • om værktøjerne til at udvikle egne brandkampagner og salgskampagner, som arbejder mod samme forretningsmål
  • at sikre integration af virksomhedens ESG og bæredygtighedsstrategi i brandarbejdet.

Kurset er for dig

Du arbejder med branding, marketing, kommunikation eller HR og har måske ansvaret for din organisations identitet, brand og kultur.

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen foregår som en blanding af oplæg, øvelser, diskussioner og cases. 

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
Undervisere: Birgitte Mabeck Anne-Mette Højland
Kursustype: Kursus
ECTS point: 0
Kursusnummer: 2410242434
Pris: DKK 10.900,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dette kursus

Underviser, IAA Marketing Management, Birgitte Mabeck

Birgitte Mabeck

Har flere års ledelseserfaring og marketing management-erfaring som marketing- og kommunikationsdirektør i virksomheder som ISS, Nilfisk, Thrane og Thrane, SAP og Røde Kors. Uddannet på University of Greenwich i London, MSc. International Marketing and Economics (cand.merc.int) og fagleder for IAA Marketing Management.

Anne Mette Højland

Anne-Mette Højland

Anne-Mette er stifter og CEO i IDna Group, som leverer identitetsdrevet strategi og rådgivning. Anne-Mette arbejder ud fra den tilgang, at identitet er den eneste reelle konkurrencefordel man har som virksomhed, brand eller organisation – alt andet kan enten købes eller kopieres. Sammen med sine kunder arbejder Anne-Mette derfor på at finde ind til brandets DNA, med at udvælge de rigtige elementer og sætte dem aktivt i spil for at sikre fælles retning og relevans i markedet.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt