Sociale medier i strategi og kommunikation
Sociale medier i strategi og kommunikation
Digital kommunikation udvikler sig i hast og konkurrencen om opmærksomheden på sociale medier sætter højere krav til kommunikationsindsatser. På kurset bliver din viden om sociale medier skærpet, og du bliver bedre til at arbejde strategisk på tværs af platforme og målgrupper. Du får redskaber til at arbejde strategisk, taktisk og praktisk med kommunikation og digitale medier.
Derfor skal med på kurset
Arbejdet med sociale medier er i dag en helt uundgåelig del af hverdagen, når du arbejder med kommunikation. Konkurrencen om brugernes scroll-tid er benhård. Det sætter fortsat højere krav til strategisk kommunikation på de sociale medier.
På kurset bliver du endnu bedre til at arbejde strategisk med sociale og digitale medier. Du udvikler din egen SoMe-strategi skræddersyet til din organisation med afsæt i kommunikationsteori tilpasset sociale medier. Du skaber strategien for at bruge den som et operationelt våben i din dagligdag. Den indeholder delstrategier for de konkrete SoMe-kanaler, der giver mening for dig og de målgrupper, du vil nå.
Du lærer, at
- udvikle din egen SoMe-strategi med afsæt i strategisk 360°-kommunikation
- koble teori med dagligdagens arbejde med sociale medier både strategisk og praktisk
- forstå målgruppers brug af specifikke sociale platforme
- opsætte brugbare KPI’er og indhente værdifulde data fra dine platforme, der giver dig indsigter om din målgruppe
- analysere brugeradfærd fra data og rapporter og sammenligne dem med dine egne indsigter fra indholdsanalyse, som du strategisk kan bruge til at udvikle strategi fremadrettet
- gennemskue og spotte trends og tendenser, så du kan bruge dem strategisk til din fordel
- opnå en højere strategisk forståelse af kommunikation på sociale medier gennem forskellige cases
- skabe dialog og community management i kommentarsporet og skabe meningsfuld kontakt med brugere – og tastaturkrigerne
- navigere effektivt og proaktivt i et aktivt kommentarspor og shitstorme på sociale medier.
Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder professionelt med sociale medier og til daglig kommunikerer med borgere, brugere og kunder.
Du arbejder for eksempel som social medie-redaktør eller kommunikationsmedarbejder. Du kan også være rådgiver eller journalist i en kommunikationsafdeling eller i egen virksomhed.
Det er en fordel, at du har et grundlæggende kendskab til strategisk kommunikation og sociale medier for at få maksimalt udbytte af kurset.
Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg og øvelser, cases fra virkeligheden, debat og individuel sparring.
Undervisningen er med udgangspunkt i pensum, der skal læses på forhånd.
Pensum består af tre grundbøger, du selv skal købe, et digitalt kompendie og ekstramateriale afhængig af interesser. Du får også adgang til ekstra rapporter, artikler og guides til alle de mest brugte platforme.
Kurset består af tre moduler på i alt seks hele dage. Medbring din computer og mobiltelefon.
Eksamen
Kurset afsluttes med aflevering af en skriftlig eksamensopgave, som bliver bedømt efter 7-trinsskalaen med intern censur.
Gæsteundervisere
I løbet af kurset deltager løbende forskellige gæsteundervisere, som vil præsentere cases om fx specifikke SoMe-strategier og kampagneeksempler og dele deres ekspertviden om sociale medier.
Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.
Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.
Du skal regne med en udgift på op til 1.000 kr. for faglitteratur til kurset.
Kurser
Kursusstart: | |
Dato og sted: |
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
|
Eksamen: |
- Opgave aflevering
|
Undervisere: | Mona Louisa Flouberg Bastholm |
Kursustype: | Diplom |
ECTS point: | 10 |
Kursusnummer: | 2504236106 |
Pris: |
DKK 22.950,- Momsfritaget
Moms
Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms. |
Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem
Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS
Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have
- en relevant videregående uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse, en akademiuddannelse eller en bacheloruddannelse
- minimum 2 års relevant erhvervserfaring. Det betyder, at journalistik, kommunikation eller formidling har været en central del af dit arbejde i minimum 2 år efter endt uddannelse.
Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation
Undervisere på dette kursus
Mona Louisa Flouberg Bastholm
Mona Louisa er kommunikationsrådgiver og rådgiver i strategi, udvikling og branding med speciale i sociale og digitale medier. Hun har i mere end 10 år arbejdet med sociale medier, hvor hun de seneste år som konsulent har udviklet strategier og rådgivet virksomheder i alle størrelser om, hvordan sociale medier bruges strategisk og værdiskabende.
Har du et spørgsmål?
Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Ayoe Madsen
Kursuskoordinator (Diplom)
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for afmeldingVirksomhedskurser
Ny viden leveret til døren