Skip to main content
Kommunikationsblæksprutte DMJX

Kommunikatørens 4 vigtigste værktøjer lige nu

Det her er det ultimative kursus til dig, der er kommunikationsblæksprutte og helst skal kunne lidt af det hele i dit job. I løbet af 4 dage bliver du opdateret med værdifuld viden og konkrete værktøjer til at brillere i disciplinerne SoMe, video, AI og tekstforfatning.

Derfor skal du tage kurset

Det er sin sag at være kommunikationsmedarbejder.

Du skal kunne lidt af det hele.

Ofte forventer din chef og dine kollegaer endda, at du ligefrem er ekspert i det hele.

Video, sociale medier, tekstforfatning, annoncering, nyhedsbreve, grafik, automatisering, PR, strategi. Og kan du ikke lige planlægge og afvikle et event? Og hvordan bruger man bedst det der ChatGPT?

Pyha. Der er nok at se til.

Heldigvis kan det også være skidesjovt at arbejde som kommunikationsblæksprutte.

Du har mulighed for at udfolde dine idéer i mange forskellige arenaer, og ofte har du en stor berøringsflade i din organisation. Og de fleste kommunikationsmedarbejdere har – trods alt – mulighed for at afgrænse deres færdighedsområder og dygtiggøre sig inden for udvalgte discipliner.

Få skarpslebet din kommunikative schweizerkniv

Vi har talt med vores brugere og deres arbejdsgivere og sammensat et kursus til dig, der fokuserer på de 4 vigtigste kommunikationsværktøjer lige nu:

  • Sociale medier
  • Video
  • Kunstig intelligens
  • Tekstforfatning

Hvert emne fylder en hel kursusdag.

Efter kurset vil du sandsynligvis opleve, at du har fået boosted dit faglige overblik og fået mere ro i maven til at arbejde med din kommunikative schweizerkniv.

På kurset lærer du at

  • lave evergreenindhold til dine SoMe-kanaler, der virker hver gang. Din underviser Camilla Stemann sørger for, at du efter kurset bruger din arbejdstid på sociale medier mere effektivt og får bedre resultater med dit indholdsarbejde.
  • producere video i Canva ligeså nemt, som du skriver tekster i Word. Dine undervisere Jens Haaning og Annegrete Skovbjerg sørger for, at du efter kurset bruger video som en større del af din indholdsproduktion – uden at det koster dig ekstra tid og udstyr.
  • bruge AI-tjenesterne ChatGPT og DALL·E som hjælp til bl.a. idégenerering, tekstproduktion, billeddannelse og versioneringer. AI-eksperten Danni Dromi sørger for, at du efter kurset kan skrive de prompts, der sikrer dig de bedste resultater.
  • skrive, så englene synger fra de himmelske balustrader, hvor syntaksen forsvinder og bliver til musik. Din underviser Sophie Gevind sørger for, at du efter kurset skriver tekster, der fanger og fastholder din målgruppe og leder til effektive konverteringer.

Kurset er for dig

Du er sandsynligvis kommunikationsblæksprutte – og du er typen, der helst skal kunne lidt af det hele i dit job. Du har brug for at få nye, opdaterede og let implementerbare værktøjer inden for disciplinerne sociale medier, video, kunstig intelligens og tekstforfatning.

Sådan foregår undervisningen

Kurset er tilrettelagt som 2x2 undervisningsdage. Du bliver undervist af forskellige personer på hver af dagene, der er eksperter inden for deres respektive fagområde.

Læs mere om de enkelte dage her

Mød dine undervisere på de 4 undervisningsdage

Camilla Stemann Jensen – Instagram- og influencerekspert og har bureauet Camilla Stemann & Co. Hun har arbejdet professionelt med Instagram og influencers for flere danske og internationale brands og startede, med en cand.comm i rygsækken, sin karriere med selv at opbygge et personligt brand via sociale medier. 

Jens Haaning – Underviser og udviklingskonsulent på DMJX. Har undervist i korte videoformater og produktion på Aarhus Universitet og sideløbende arbejdet freelance med videoproduktion og kommunikation.

Annegrete Skovbjerg – Leder i center for pædagogisk udvikling og digitalisering, hvor hun koordinerer og igangsætter tværgående aktiviteter, som understøtter det pædagogiske udviklingsarbejde på DMJX. 

Danni Dromi – Konsulent og foredragsholder inden for kunstig intelligens. Danni har læst datalogi på KU og har arbejdet 9 år inden for AI, data og IT. Han har udviklet flere løsninger baseret på Generativ AI (blandt andet SkoleGPT), og bruger ChatGPT dagligt.

Sophie Gevind – Stifter af det kreative brandingbureau Public Service. Sophie er uddannet på Kreativ Kommunikation på DMJX og har også en uddannelse fra Copenhagen Business Academy. Hun har i flere år arbejdet som skribent og tekstforfatter for dagblade, medier og bureauer.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Eller

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Helsingforsgade 6A-D, 8200 Aarhus N. 

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt