Skip to main content
Kommunikationsblæksprutte DMJX

Kommunikatørens 4 vigtigste værktøjer lige nu

Det her er det ultimative kursus til dig, der er kommunikationsblæksprutte og helst skal kunne lidt af det hele i dit job. I løbet af 4 dage bliver du opdateret med værdifuld viden og konkrete værktøjer til at brillere i disciplinerne SoMe, video, AI og strategi.

Derfor skal du tage kurset

Det er sin sag at være kommunikationsmedarbejder.

Du skal kunne lidt af det hele.

Ofte forventer din chef og dine kollegaer endda, at du ligefrem er ekspert i det hele.

Video, sociale medier, tekstforfatning, annoncering, nyhedsbreve, grafik, automatisering, PR, strategi. Og kan du ikke lige planlægge og afvikle et event? Og hvordan bruger man bedst det der ChatGPT?

Pyha. Der er nok at se til.

Heldigvis kan det også være skidesjovt at arbejde som kommunikationsblæksprutte.

Du har mulighed for at udfolde dine idéer i mange forskellige arenaer, og ofte har du en stor berøringsflade i din organisation. Og de fleste kommunikationsmedarbejdere har – trods alt – mulighed for at afgrænse deres færdighedsområder og dygtiggøre sig inden for udvalgte discipliner.

Få skarpslebet din kommunikative schweizerkniv

Vi har talt med vores brugere og deres arbejdsgivere og sammensat et kursus til dig, der fokuserer på de 4 vigtigste kommunikationsværktøjer lige nu:

  • Sociale medier
  • Video
  • Kunstig intelligens
  • Strategi

Hvert emne fylder en hel kursusdag.

Efter kurset vil du sandsynligvis opleve, at du har fået boosted dit faglige overblik og fået mere ro i maven til at arbejde med din kommunikative schweizerkniv.

På kurset lærer du at

  • lave evergreenindhold til dine SoMe-kanaler, der virker hver gang. Din underviser Camilla Stemann sørger for, at du efter kurset bruger din arbejdstid på sociale medier mere effektivt og får bedre resultater med dit indholdsarbejde.
  • producere video i Canva ligeså nemt, som du skriver tekster i Word. Dine undervisere Jens Haaning og Annegrete Skovbjerg sørger for, at du efter kurset bruger video som en større del af din indholdsproduktion – uden at det koster dig ekstra tid og udstyr.
  • bruge de AI-baserede tekst- og illustrationsprogrammer ChatGPT og Midjourney aktivt i dit job som kommunikatør. Dine undervisere Andreas Leer Scharnberg og Maria Prohazka sørger for, at du efter kurset kan fodre programmerne med præcise prompts, der sikrer dig gode og brugbare resultater.
  • få styr på din contentproduktion og arbejde planlagt med dit indhold fra uge til uge. Din underviser Jesper Overby sørger for, at du efter kurset arbejder i et strategisk funderet workflow, der passer til din hverdag – så du får mere luft til at skabe relevant indhold.

Kurset er for dig

Du er sandsynligvis kommunikationsblæksprutte – og du er typen, der helst skal kunne lidt af det hele i dit job. Du har brug for at få nye, opdaterede og let implementerbare værktøjer inden for disciplinerne sociale medier, video, kunstig intelligens og strategi.

Sådan foregår undervisningen

Kurset er tilrettelagt som 2x2 undervisningsdage. Du bliver undervist af forskellige personer på hver af dagene, der er eksperter inden for deres respektive fagområde.

Læs mere om de enkelte dage her

Mød dine undervisere på de 4 undervisningsdage

Camilla Stemann Jensen – Instagram- og influencerekspert og har bureauet Camilla Stemann & Co. Hun har arbejdet professionelt med Instagram og influencers for flere danske og internationale brands og startede, med en cand.comm i rygsækken, sin karriere med selv at opbygge et personligt brand via sociale medier. 

Jens Haaning – Underviser og udviklingskonsulent på DMJX. Har undervist i korte videoformater og produktion på Aarhus Universitet og sideløbende arbejdet freelance med videoproduktion og kommunikation.

Annegrete Skovbjerg – Leder i center for pædagogisk udvikling og digitalisering, hvor hun koordinerer og igangsætter tværgående aktiviteter, som understøtter det pædagogiske udviklingsarbejde på DMJX. 

Andreas Leer Scharnberg – Journalist og lektor på journalistuddannelsen her på DMJX, hvor han underviser i journalistiske grundmetoder. Andreas bruger især ChatGPT som en lynhurtig sparringspartner og inspirationskilde til at skrive og versionere overskrifter.

Maria Prohazka – Illustrator og animator og driver det visuelle bureau Levende Streg, hvor hun hjælper kunder med digital tegning og animation. Hun er ekspert i at prompte til billedgenereringsplatformen Midjourney.

Jesper Overby – Tekstforfatter, konceptudvikler og content creator fra reklamebranchen, hvor han har arbejdet for nogle af de største (og mindste) brands på digitale og sociale medier. Han har erfaring med både store kampagner og kontinuerlig drift af tilstedeværelse på tværs af kanaler.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen. Der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
Undervisere: Camilla Stemann Jensen, Annegrete Skovbjerg, Jens Haaning, Maria Prohazka, Jesper Overby, Andreas Leer Scharnberg
Kursustype: Kursus
Kursusnummer: 2311242414
Pris: DKK 16.300,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus
Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt
Kurset til dig, der er kommunikationsblæksprutte og skal kunne lidt af det hele i dit job. Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole nu.