Skip to main content
Kursus, DMJX, Lav PR som en pro

PR i praksis

Kom ind under huden på mediernes nyhedskriterier og døgnrytme, og få viden om og inspiration til, hvordan du bedre kan komme igennem med dine budskaber. 

Derfor skal du tage kurset

På tværs af private virksomheder, myndigheder og interesseorganisationer er presseindsatsen et vigtigt ben i kommunikationen. 

Medieomtale har høj troværdighed og den rigtige presseomtale kan løfte en organisations kendskab og omdømme – eller være med til at sætte en dagsorden.

Men hvad skal der til for at komme igennem i medierne? 

Hvad er den rette vinkling? 

Hvilke medier skal du vælge? 

Og ikke mindst hvilke kilder skal du stille til rådighed?

På dette kursus kommer du ind under huden på mediernes nyhedskriterier og døgnrytme og får inspiration til, hvordan du kommer igennem med dine budskaber. 

Du får en indflyvning i, hvordan medierne fungerer og på hvilke kriterier historier bliver valgt til og fra på redaktionsmøderne. 

Derudover bliver du introduceret til andre veje ind i medierne – blandt andet via debatindlæg og pressepitch til udvalgte journalister. 

Kurset er praksisnært og du får mulighed for at arbejde med en relevant historie fra din egen organisation.

Vi diskuterer konkrete dilemmaer, som du og dine kursuskollegaer oplever i jeres kontakt med pressen. 

Du får også en introduktion til, hvordan AI kan være et nyttigt redskab, når den gode pressemeddelelse skal udformes. 

Efter kurset har du indsigt i, hvad der er god PR, og du har værktøjer til selv at arbejde målrettet med pressearbejde – og forhåbentligt blive mere synlige i medierne.

På kurset lærer du at

  • forstå hvad der er en god historie i mediernes øjne
  • lave et godt pitch til journalister
  • begå dig i de journalistiske genrer
  • håndplukke og forberede dine kilder
  • forstå hvordan AI kan være et nyttight redskab i dit pressearbejde
  • forstå medielandskabet med lokale, regionale og landsdækkende nyhedsmedier, fagpressen og digitale nichemedier
  • få dit pressearbejdet til at spille sammen med SoMe, nyhedsbreve og resten af din kommunikationsindsats.

Kurset er for dig

Du er kommunikationsmedarbejder eller -chef.

Eller måske er du selvstændig med egen virksomhed eller arbejder i en mindre organisation, hvor du skal have mange forskellige kommunikationsfagligheder.

Sådan foregår undervisningen

Kurset er en blanding af oplæg, cases og diskussion.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Prisen inkluderer

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
Undervisere: Mette Gert Boldt
Kursustype: Kursus
ECTS point: 0
Kursusnummer: 2412242370
Pris: DKK 8.900,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dette kursus

Gæsteunderviser - Mette Gert

Mette Gert Boldt

Uddannet journalist med +15 års erfaring fra en lang række redaktør- og chefstillinger på dagblade og magasiner. Arbejder nu i forandringsbureauet Märk med bæredygtighedskommunikation og PR. Mette har erfaring fra begge sider af bordet, når det handler om at få budskaber ud. Hun er særligt optaget af, hvordan kommunikation og journalistik kan skabe handling og forandring i samfundet. 

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt