Professionel profil i sociale medier

Hvad er formålet med din profil på sociale medier? Hvem profilerer du dig overfor? Og hvad skal de tænke og gøre? På kurset lærer du at skabe en virkningsfuld og entydig profil på tværs af platformene. Målet er at skabe værdi og åbne nye muligheder.

Derfor skal du tage kurset
Når du begynder at dele det, du laver professionelt, bringer du dig selv i en attraktiv situation, hvor potentialet for at skabe værdi og nye muligheder bliver større. På kurset lærer du at udvikle en aktiv og velovervejet profil på sociale medier, der virker i forhold til dine målgrupper, uanset om det er kolleger, kunder, nærmiljøet eller indflydelsesrige influencers. Du skal lægge en personlig online-strategi for din tilstedeværelse med udgangspunkt i dine egne personlige profiler. Der vil være plads til både den skarpe, målrettede satsning for dig, der vil være kendt på dit felt. Og til en mere tilbageholdende profil, hvor du stadig kommer i mål med den grundlæggende præmis om åbenhed.

Du lærer at:

  • Kontrollere og styre din samlede digitale tilstedeværelse med henblik på at skabe en klar og tydelig personlig online-profil.
  • Finde balancen - og fællesmængden – mellem personlige og professionelle/faglige opdateringer i dine egne sociale mediekanaler.
  • Indrette en sikker profil med hensyn til dit behov for privatliv.
  • Finde og kortlægge værdifulde relationer og netværk i sociale medier.
  • Lægge en plan for, hvordan man får følgere i sociale medier.
  • Forstå, hvordan din færd på sociale medier påvirker dit omdømme, og hvordan du kan bidrage til et godt personligt omdømme via sociale medier.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der ønsker at skabe en entydig og klar profil på tværs af platformene, der både kan bruges til professionel profilering og personlig branding.
Det forventes, at du har erfaring med praktisk brug af de største sociale medier, og at du er parat til at kaste dig aktivt ud i at bruge flere sociale medier undervejs.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg fra kursuslederne og inviterede oplægsholdere fra ind- og udland, praktiske øvelser og individuel sparring. Undervejs får du hands-on erfaring med de store sociale medier, redskaber og metoder til at skabe smarte, mobile workflows, som både kan bruges personligt og i arbejdsmæssigt relevante sammenhænge.

Vær opmærksom på, at ét modul foregår i Aarhus og ét foregår i København.

Kurset giver 10 ECTS point til diplomuddannelsen.

Medbring gerne en opdateret smartphone. Det er dog ikke et krav.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

og

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Olof Palmes Allé 11
8200 Aarhus N

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Tidligere kursister om kurset:

Mette Rou Lund

“Kurset er en personlig rejse, hvor man får tænkt over, hvad ens unikke kompetencer og brand-værdi er, og hvordan man bedst får vist det på sociale medier.”

- Mette Rou Lund, kulturredaktør, Femina
Klaus Dohm, Videnskabsredaktør, Jyllands-Posten

“Nu er jeg uden besvær i stand til at markedsføre min professionelle profil på f.eks. Facebook og Twitter – og har endda været i stand til at opbygge min egen blog. ”

- Klaus Dohm, Videnskabsredaktør, Jyllands-Posten

På kurset møder du

Kristian Strøbech

selvstændig rådgiver og underviser i digital medieinnovation med opgaver i både ind- og udland. Kristian har i de senere år undervist, coachet og trænet mange hundrede medie- og kommunikationsfolk i professionel brug af sociale og mobile medier. Før han blev selvstændig, var han i årrække faglig leder for nye medier ved højskolens journalistuddannelse.
Profil

Trine Nebel

Fagmedarbejder med fokus på virksomheders og organisationers omdømme, troværdig kommunikation, human kapital i branding og taler. Udvikler og afholder kurser på både DMJX ude hos vores kunder. Trine Nebel er uddannet MA i retorik, diplom i kommunikation, lærer og forfatter til flere bøger.
Profil

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram