Skip to main content
Kursus – nyhedsbreve, hvad virker lige nu

Nyhedsbreve - hvad virker lige nu

Nyhedsbreve - hvad virker lige nu

Du lærer at få succes og skabe målbare resultater med dit nyhedsbrev. Efter kurset vil du elske at se på dine åbningsrater.

Dit nyhedsbrev er din vigtigste kanal til at komme i kontakt med dine brugere og kunder – både når du skal informere og sælge. For at få succes skal du se på, hvilken teknologi du bruger, hvad du skriver til hvem, og hvad der virker lige nu.

Derfor skal du tage kurset

Mange, der arbejder med nyhedsbreve, slås med at holde åbnings- og klikrater høje og sikre. Samtidig kan det være svært som virksomhed hele tiden at finde på “nyheder”. Hvor ofte skal du sende ud? Hvad skal du skrive om?

På dette kursus kommer du i dybden med det, der er med til at sikre, at din mail kommer frem til modtagerens inbox og bliver klikket på.

Du får også redskaber til at udvikler en strategi for indholdet i dine nyhedsbreve. Den rigtige strategi gør dine nyhedsbreve mere personlige og sjovere at læse – og skrive.

I løbet af kurset får du også en masse praktiske tips og tricks til, hvad der får dine åbningsrater til at stige. Du vil du blive overrasket over, hvor små detaljer, der kan hjælpe dig.

Du lærer at

  • lave et mailflow, der spiller.
  • skriver emnelinjer, der får folk til at klikke.
  • styre dine maillister, så de ikke ender i spamfilteret.
  • udarbejde en strategi, der gør det sjovt at skrive – og læse – nyhedsbreve.
  • øge din konverteringsrate ved at lave landing pages.
  • personalisere dine nyhedsbreve.

Kurset er for dig

Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder med nyhedsbreve enten for at informere brugere eller til at sælge alt fra sko til billetter til et museum. Du lærer at se, hvordan nyhedsbreve er en central del af det samlede kommunikations- og marketingmix.

Undervisningen er relevant for dig, der gerne vil arbejde mere professionelt med nyhedsbreve og for dig, der ønsker at forbedre dine resultater og blive bedre til at skrive relevant indhold, der giver den ønskede effekt.

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen veksler mellem oplæg, der giver dig nye indsigter, og workshopøvelser, hvor du konkret får testet, hvad der virker.

Al undervisning er bygget på den nyeste viden og den nyeste statistik på, hvad der virker lige nu. Du vil se cases som er inspirerende, nyskabende og brugbare.

Program

Dag 1

  • Formiddag: Nyhedsbrevet i det samlede kommunikationsmix. Hvilke funktioner udfylder det, og hvilke åbningsrater kan du forvente.
  • Eftermiddag: Hvordan ser det samlede flow ud omkring et nyhedsbrev? Hvilke data kan og skal indsamles, hvordan kan man automatisere svar osv.
  • Hvilke tal skal du lægge mærke til; åbningsrater, click through osv.

Dag 2

  • Formiddag: Hvad der får folk til at klikke på et nyhedsbrev ændrer sig hele tiden. Hvad virker lige nu? Tips og tricks til at øge din åbningsrate. Cases og eksempler.
  • Eftermiddag: Emnelinjer og landing pages. Hvordan får du det bedst mulige ud af dit indhold. Hvordan kan du arbejde med personalisering, og hvordan lægger du en årsplan, der gør at dit indhold hele tiden både er sjovt at skrive – og er interessant?

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Tid

Som udgangspunkt kører første kursusdag fra kl. 10-16 og de følgende kursusdage kører fra kl. 9-16. Vi tager forbehold for ændringer. Du får de præcise tider i en mail.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
Undervisere: Kirsten Dinesen
Kursustype: Kursus
ECTS point: 0
Kursusnummer: 2501242356
Pris: DKK 8.900,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dette kursus

Kirsten Dinesen

Kirsten Dinesen

Kirsten er direktør og ejer af Frontpage PR og Kommunikation og forfatter til bogen Forbrugeren i førersædet fra 2008, samt en lang række artikler om marketing og direct mail. Kirsten er specialiseret i metoder og strategier til at skabe synergi mellem digital kommunikation, PR og direct mail. Hun en erfaren underviser, bla. på AAU, DMJX og leder af marketinguddannelsen IAA Danmark.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt