Du lærer at få succes og skabe målbare resultater med dit nyhedsbrev. Efter kurset vil du elske at se på dine åbningsrater.
Dit nyhedsbrev er din vigtigste kanal til at komme i kontakt med dine brugere og kunder – både når du skal informere og sælge. For at få succes skal du se på, hvilken teknologi du bruger, hvad du skriver til hvem, og hvad der virker lige nu.
Derfor skal du tage kurset
Mange, der arbejder med nyhedsbreve, slås med at holde åbnings- og klikrater høje og sikre. Samtidig kan det være svært som virksomhed hele tiden at finde på “nyheder”. Hvor ofte skal du sende ud? Hvad skal du skrive om?
På dette kursus kommer du i dybden med den tekniske del af nyhedsbreve – platforme og data – der er med til at sikre, at din mail kommer frem til modtagerens inbox og bliver klikket på.
Du får også redskaber til at udvikler en strategi for indholdet i dine nyhedsbreve. Den rigtige strategi gør dine nyhedsbreve mere personlige og sjovere at læse – og skrive.
I løbet af kurset får du også en masse praktiske tips og tricks til, hvad der får dine åbningsrater til at stige. Du vil du blive overrasket over, hvor små detaljer, der kan hjælpe dig.
Du lærer at
- skriver emnelinjer, der får folk til at klikke.
- styre dine maillister, så de ikke ender i spamfilteret.
- udarbejde en strategi, der gør det sjovt at skrive – og læse – nyhedsbreve.
- øge din konverteringsrate ved at lave landing pages.
- personalisere dine nyhedsbreve.
Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder med nyhedsbreve som en del af det samlede marketing-mix i en virksomhed.
Undervisningen er relevant for dig, der gerne vil arbejde mere professionelt med nyhedsbreve og for dig, der ønsker at forbedre dine resultater og blive bedre til at skrive relevant indhold, der giver den ønskede effekt.
Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg, der giver dig nye indsigter, og workshop-øvelser, hvor du konkret får testet, hvad der virker.
Al undervisning er bygget på den nyeste viden og den nyeste statistik på, hvad der virker lige nu. Du vil se cases som er inspirerende, nyskabende og brugbare.
Program
Dag 1
- Formiddag: Nyhedsbrevets teknologi og landing pages. Hvilke platforme findes der? Hvilke data skal du se efter for at blive bedre i din kommunikation? Hvordan opsamler du data? Hvordan undgår du at ende i spamfiltre?
- Eftermiddag: Hvad virker lige nu? Hvad der får folk til at klikke på et nyhedsbrev ændrer sig hele tiden. Hvad virker lige nu? Tips og tricks til at øge din åbningsrate. Cases og eksempler. Workshop – test din egen emnelinje.
Dag 2
- Formiddag: Liquid storytelling. Hvordan udvikler du en historiefortælling for dit brand, der gør, at du har indhold til dit nyhedsbrev igen og igen? Hvordan arbejder du kreativt med en strategi, der gør, at dine læsere både læser, klikker videre og køber?
- Eftermiddag: Personalisering. Jo mere personligt, jo bedre virker det. Hvor personlig kan et nyhedsbrev blive? Og hvad med resten af kunderejsen? Kan vi blive personlige i butikken? Se de nyeste cases med virksomheder, der arbejder med personalisering. Lær hvilke data, du skal bruge for at skabe en personlig e-mail. Lær hvordan, du kan udvikle og skrive til “personas”.
Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV
Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.