Skip to main content
Kursus – Lær at lave personaer med inddragelse af AI

Lær at lave personaer med inddragelse af AI

Lær at lave personaer med inddragelse af AI

Du lærer at lave personaer og får hands on-erfaring med at bruge AI undervejs i processen. Efter kurset har du et godt overblik over din målgruppe ift. det produkt eller den service, du tilbyder. Det er værdifuld viden, når du fx skal udvikle nye kommunikative tiltag.

Derfor skal du tage kurset

Du ved, at du skal have styr på den, hvis du vil lykkes med dine kommunikationsindsatser:

Din målgruppe.

Men det er svært. Især hvis din målgruppe er stor, kompleks og sammensat.

For jyske børnefamilier skal bare have serveret budskaberne på en anden måde, end de kinesiske turister i Zoo.

Derfor har du brug for at inddele din målgruppe i forskellige grupper og undergrupper.

Det er et tidskrævende og ressourcetungt arbejde. Men den gode nyhed er, at med nye AI-redskaber kan dele af arbejdet gå hurtigere og blive lettere at håndtere for én person eller et lille team.

Og indsatsen er det hele værd.

Dit kommunikationsarbejde bliver simpelthen nemmere, når du laver dit forarbejde grundigt.

Det lærer du på kurset

På kurset prøver du kræfter med alle dele af processen med personafremstilling, så du bagefter er parat til at udføre arbejdet på egen hånd. Derudover lærer du:

  • hvorfor og hvornår, det giver mening for kommunikatører at bruge personaer.
  • at fremstille personaer forankret i empirisk viden om målgruppen frem for på mavefornemmelser og gætteri.
  • hvordan ChatGPT og AI kan inddrages i og lette arbejdet med at skabe personaer ud fra overvejende kvalitative data.
  • at bruge personaer, så de ikke ender i skrivebordsskuffen.
  • hvordan andre virksomheder arbejder med personaer.

Kurset er for dig

Du arbejder nok i en større B2C-virksomhed eller i en offentlig organisation, og du er afhængig af at kunne kommunikere præcist og målrettet til dine kunder/borgere (som sandsynligvis er en sammensat gruppe).

Du kan også arbejde i en virksomhed med mere afgrænsede målgrupper, hvor et indgående kendskab til dine brugere er afgørende for din organisations konkurrenceevne.

Eller måske arbejder du i en NGO, en medlemsorganisation eller en interesseorganisation.

Du er kommunikationsmedarbejder, digital redaktør, contentspecialist eller lignende.

Hvordan foregår undervisningen?

Undervisningen foregår som en blanding af oplæg, øvelser, diskussioner og feedback.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag. Du får også Charlotte Albrechtsens bog "Valide personaer – trin for trin".

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
Undervisere: Charlotte Albrechtsen
Kursustype: Kursus
ECTS point: 0
Kursusnummer: 2504242429
Pris: DKK 4.500,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dette kursus

DMJX Gæsteunderviser - Charlotte Albrechtsen

Charlotte Albrechtsen

Charlotte Albrechtsen er ph.d. og forfatter til ”Valide personaer – trin for trin”. Hun har arbejdet med personaer i det offentlige, i det private og i medlemsorganisationer. Til daglig er hun selvstændig konsulent med speciale i brugerindsigt. 

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt