Skip to main content
Kreative events, iscenesæt din kommunikation

Kreative events - iscenesæt din kommunikation

Du lærer at bruge events som en del af din kommunikative værktøjskasse. Din underviser Line Augusta Nordbo sørger for, at du efter kurset kan udvikle, tilrettelægge og afvikle strategisk funderede og brugerinvolverende events, der bliver husket af dit publikum – og som er sjove for dig at skabe.

Derfor skal du tage kurset

Sidder du nogensinde og tænker: nu gør jeg det her igen.

Skriver pressemeddelelser. Formulerer opslag på sociale medier. Optager måske en mobilvideo, hvis bølgerne går højt.

Ikke et ondt ord om det kommunikative rugbrødsarbejde (vi har selv masser af gode kurser inden for ovennævnte discipliner), men engang imellem har du brug for at ryste posen.

Både for at skabe noget, som dine modtagere interagerer med i lidt længere tid, end det tager at stryge tommelfingeren over en mobilskærm – men også for at blive mindet om, hvor sjovt det kan være at arbejde med kommunikation.

På det her kursus lærer du at arbejde med engagerende og kreative events til at kommunikere dine budskaber. Formentlig på en anderledes og mere levende måde, end du er vant til.

Hvorfor skal jeg arbejde med events? Tænker du måske. 

Svaret er simpelt: Fordi dine events vil sidde i modtageren længere end det sædvanlige klik. Vi sanser, oplever og husker nemlig med hele kroppen. Og samtidig vil eventen kunne skabe adskillige stykker ekstra content til dine SoMe-posts, nyhedsbreve og LinkedIn-opslag. 

Hvis du iscenesætter en totaloplevelse for din modtager, hvor fx flere sanser og aktiviteter kommer i spil, så fletter du dit budskab ind i flere intelligenser på én gang.

Et lille eksempel kunne være, at du arbejder for en organisation, der skal offentliggøre en klimarapport. 

I stedet for kun at sende en pressemeddelelse ud, inviterer du journalisterne til pressemøde i et lokale, hvor de fx sidder i vand til anklerne, mens varmen langsomt stiger i lokalet, fordi det underbygger tallene i din rapport.

Du aktiverer din modtagers krop og sanser til at huske forskellige pointer fra rapporten på en anden måde, end hvis det blot er deres øjne, der kigger på tal og bogstaver.

Det lærer du på kurset

Du lærer at tænke performativt og formidle budskaber (der sagtens kan være gravalvorlige) via events på en kreativ, involverende og engagerende måde. Helt konkret får du:

  • indblik i hvordan du udvikler, opbygger og afvikler et event
  • værktøjer til at involvere og aktivere dine målgrupper
  • redskaber til at udforme, budgetlægge og projektstyre et event fra ide til afvikling
  • inspiration til hvordan dit event bliver aktiverende (i stedet for passivt)
  • lov til at lege kreativt med din kommunikation.

Derudover kommer du til at arbejde med at finde en form og en tone i dine events, så du kan udfolde dine kreative idéer og samtidig være tro mod din strategi og din virksomheds overordnede budskab og DNA. Du lærer også – når alle de sjove idéer er udtænkt – at stille væsentlige spørgsmål som:

Skal jeg hyre en vært? 

Er mit set-up for komplekst? 

Kommer effekten af min indsats til at stemme overens med mine anstrengelser?

Kurset er for dig 

Du arbejder med at formidle budskaber. 

Måske er du kommunikatør eller journalist i en organisation, der arrangerer seminarer, inspirationsdage og lignende.

Du kan også være ansat i en kommune og arbejde med borgermøder og brugerinddragelse.

Eller måske er du allerede klassisk eventmedarbejder og savner inspiration til at få lidt mere spræl og kreativ energi i dit arbejde.

Det vigtigste er, at du gerne vil nå din målgruppe på et andet plan, end du kan med formidling bag en computerskærm. 

Sådan foregår undervisningen

Kurset bliver afviklet i en levende form og vil indeholde mange af de elementer og pointer, du skal tage med dig fra kurset og bruge i dine egne events. Det kommer med andre ord ikke til at være røv til sæde-undervisning fra 9-16.

Derudover er undervisningen bygget op om oplæg, kreative øvelser og udviklingssessioner. Vi afprøver idéer og processer undervejs og gennemgår alle de faldgruber der kan være ved events – både når det gælder indhold, projektstyring og økonomi.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Du skal regne med en udgift på op til 1.000 kr. for faglitteratur til kurset.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
Eksamen:
Undervisere: Line Augusta Nordbo
Kursustype: Diplom
ECTS point: 5
Kursusnummer: 2410236129
Pris: DKK 16.050,- Momsfritaget
Moms

Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Niveau

Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang

Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav

For at blive optaget på kurset skal du mindst have

  • en relevant videregående uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse, en akademiuddannelse eller en bacheloruddannelse
  • minimum 2 års relevant erhvervserfaring. Det betyder, at journalistik, kommunikation eller formidling har været en central del af dit arbejde i minimum 2 år efter endt uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

 

Undervisere på dette kursus

DMJX Gæsteunderviser - Line Augusta Nordbo

Line Augusta Nordbo

Direktør og ejer af Cocreators. Uddannet journalist. Har gennem de sidste 15 år specialiseret sig i brugerinvolvering, udvikling og kreative events. Arbejder med virksomheder som UNICEF, Det Kongelige teater og Bibliotekerne m.m. Line har en fortid i DR som blandt andet Udviklingsredaktør og Event & Partnerskabsproducent. Hun har samlet tusindvis af mennesker til events med strategiske budskaber som fx stress, kønssygdomme, kodning og MGP.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt