Bliv en haj til Facebook

Alle taler om Facebooks fortræffeligheder, men hvordan udnytter du platformen bedst, hvilke begreber skal du kende, og hvordan bruge Facebook som et journalistisk værktøj til målrettet kommunikation? På kurset lærer du alt det, der får dig godt i gang.

Derfor skal du tage kurset
Facebook er suverænt det største sociale medie i Danmark og platformen er et brugbart journalistisk værktøj, der tilbyder unik indsigt i specifikke målgrupper.

Kurset introducerer dig til, hvordan du både lytter til dine brugere og kommer i dialog med dem, hvordan du distribuerer og markedsfører indhold, og hvordan du bedst præsenterer dig og styrer dine indstillinger samt dit nyhedsfeed.

Når du forlader kurset, er du rustet til at bruge Facebook i dit daglige arbejde. Efter kursets afslutning modtager du en power point med anvisninger, gode råd, vigtige indsigter og andet relevant, du kan bruge med det samme i dit arbejde.

Du lærer at:

  • bruge din personlige profil på Facebook hensigtsmæssigt.
  • dele indhold; billeder, video, links og opslag.
  • researche og overvåge Facebook.
  • administrere grupper og sider, samt lægge en strategi og sætte mål.
  • forstå, hvad man må på Facebook.
  • bruge Facebooks annonceringsværktøjer på enkle måder.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder med kommunikation og digitale medier for eksempel som journalist, grafisk designer, redaktionschef, web-redaktør eller kommunikationsrådgiver.

Vi forventer, at du allerede har en Facebook-profil og bruger den som privatperson.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg og øvelser, og du får både en praktisk introduktion til Facebook som system, samt forslag til, hvordan du kan udnytte mulighederne i dit daglige arbejde.

På kurset sætter vi dit nyhedsfeed og din personlige profil op på en måde, så du fremover kommer til at bruge Facebook mere hensigtsmæssigt og med større udbytte.

Du skal selv medbringe computer.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Tidligere kursister om kurset:

“Vi nåede meget på den ene dag. Kom omkring målgrupper, faldgruber og målrettede budskaber. Det var rigtig anvendeligt på et jordnært niveau.”

- Claus Christoffersen, Kommunikationschef, Praktiserende Lægers Organisation.

“Jeg har fået nogle værktøjer til, hvordan jeg som nyopstartet freelancer kan bruge Facebook som arbejdsværktøj og som kontaktnet.”

- Helle Idland, cand. mag. i retorik og freelance redaktør hos Skriveværkstedet.

På kurset møder du

Thea Bohm

Underviser og rådgiver i digital kommunikation med fokus på SoMe. Har lang erfaring med webkommunikation, senest som social media manager i FOA, hvis Facebookside har et ekstraordinært højt bruger-engagement.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram