Skip to main content
Kursus – Klog på Canva

Klog på CANVA

Du lærer at lave god grafik til din markedsføring – uden en grafisk uddannelse i bagagen. Med det nemme og intuitive værktøj Canva kan du lave sprød grafik, som passer til din virksomheds visuelle identitet.

Brug Canva når du laver markedsføringsmateriale fx til sociale medier

Når du skal lave markedsføringmateriale til web og sociale medier er det vigtigt med et stilsikkert look, der overholder reglerne i din organisations designmanual.

Men en grafiker ude i byen kan være en dyr fornøjelse, og inhousegrafikeren i din virksomhed (hvis I har sådan en) er ofte begravet i opgaver og har lang leveringstid.

Så ville det ikke være smart, hvis du kunne lave noget af det grafiske arbejde selv?

Vi har en god nyhed: Det kan du!

På det her kursus lærer du, hvordan du bruger den grafiske designplatform Canva til at lave lækkert grafisk materiale, som du fx kan bruge i din markedsføring i nyhedsbreve og på sociale medier.

Hvorfor Canva?

… og hvad er det?

Canva er et brugervenlig designprogram, som du gratis (!) kan bruge til at lave grafisk materiale. 

Programmet er lavet til dig, der ikke er uddannet grafiker. Du slipper derfor for nogle af de (uoverskueligt) mange funktioner og menupunkter i fx InDesign og Photoshop, der ofte gør det svært for ikke-grafikere at bruge programmerne.

I stedet får du en nem platform, som du kan bruge til at lave lækkert visuelt materiale.

Med andre ord: Canva er det ideelle værktøj til dig, der fx “bare” er kommunikationsmedarbejder eller journalist – uden det store kørekort til Adobe-pakken.

Det her opnår du på kurset (selvom du ikke er uddannet grafiker)

På kurset lærer du bl.a. at bygge en virksomhedsskabelon, der passer til din organisations visuelle identitet. På den måde kan du lynhurtigt og nemt koble grafik på din tekst. 

Du lærer også at

  • udnytte programmets basale funktioner bedst muligt
  • designe opslag med blikfang til sociale medier
  • rykke hurtigt og lære smarte genveje til at løse dine designopgaver.

Det betyder, at du efter kurset ikke alene designer, så det passer til den virksomhed du sidder i. Du bliver også hurtigere til at lave grafikken OG skarpere på, hvordan dine opslag bliver lagt mærke til i mængden.

På kurset har du mulighed for at arbejde med aktuelle opgaver, du sidder med i dit job. På den måde bruger du dine nye Canva-færdigheder i praksis fra dag ét.

Sådan foregår et Canva-kursus på DMJX

Men hvordan tilegner du dig evnen til selv at kunne lave grafikken til din markedsføring? (det lyder jo næsten for godt til at være sandt).

Undervisningen veksler mellem teori og praksis – sådan lærer du nemlig allerbedst. 

Du bliver undervist af Sarah Møller Pedersen, som er uddannet grafiker og brænder for marketing. Sarah tager dig i hånden og lærer dig det bedste, hun ved om grafik og Canva.

Kurset forløber over to dage, og hvis du allerede nu sidder på yderkanten af stolen for at høre mere om undervisningen, så læs med her:

Dag 1

På første dag får du en introduktion til programmet, teoretisk designundervisning og små hands-on øvelser, der hurtigt gør dig Canva-køreklar. Du bliver også undervist i, hvordan du skaber blikfang og laver grafik, som får din modtager til at reagere. 

Dag 2

På anden dag får du en gennemgang af best practice inden for grafik på sociale medier. Du bliver også introduceret til, hvordan du kan samararbejde med dine kollegaer i Canva. Undervisningen er meget hands-on, så du opnår fuld forståelse for det, du laver. Du får Canva-værktøjerne ind under huden og ud i fingrene.

Kurset er for dig 

Du arbejder nok med kommunikation i en lille eller mellemstor virksomhed. 

Måske du er kommunikationsansvarlig, marketingansvarlig, digital indholdsredaktør, contentmedarbejder, marketingkoordinator eller SoMe-ansvarlig.

Det kan også være, du er selvstændig eller iværksætter og har brug for at kunne lave din markedsføring selv – og rykke hurtigt på det.

Det kræver ingen forudsætninger at deltage på kurset. Du skal dog medbringe din egen computer og en smartphone, hvor du har downloadet Canva og oprettet en konto.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

eller

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Helsingforsgade 6A, 8200 Aarhus N.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
Undervisere: Sarah Møller Pedersen
Kursustype: Kursus
Kursusnummer: 2210242390
Pris: DKK 8.200,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Vær opmærksom på at formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dette kursus

DMJX Gæsteunderviser - Sarah Møller Pedersen

Sarah Møller Pedersen

Sarah er grafiker og marketingnørd og har sin egen virksomhed, hvor hun hjælper andre virksomheder og selvstændige med at bygge og vedligeholde den visuelle del af deres brand. Sarah underviser og designer i Canva, så virksomheder og selvstændige selv kan lave deres dagligdagsmarkedsføring fx på sociale medier. Sarah har arbejdet som grafiker og marketingnørd i over 10 år.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt