Skip to main content

60 procent af 18-34-årige lytter nu til podcast

I forbindelse med forskningsprojektet ’Forretningsmodeller og fremtidsudsigter for det danske podcast-marked’ er 2535 danskere blevet spurgt om blandt andet deres podcast-forbrug.

Særligt unge lytter til podcast

Det er ingen hemmelighed, at podcast er et voksende medie i Danmark. 
Helt nye tal fra DMJX, som har undersøgt det danske podcast-marked, viser, at 43 procent af alle danskere lytter til podcast hver måned – mange af dem dagligt. 

Blandt de 18-34-årige lytter 60 procent til podcast. Blandt de 35-49-årige er det hver anden, mens 24 procent af de 50-75-årige lytter til podcast. 

- Det er flere end nogensinde. Og vi har en forventning om, at det tal vil stige yderligere, siger ad Thomas Spejlborg Sejersen, adjunkt på DMJX. 
 

Rapporten ’Forretningsmodeller og fremtidsudsigter for det danske podcast-marked’, som han har lavet sammen med docent Aske Kammer, udkom den 28. februar 2022. Du kan læse og downloade rapporten her.

Adjunkt Thomas Spejlborg Sejersen og docent Aske Kammer står bag den nye rapport og forskningen, som er udført med støtte fra Allerfonden.