

Interaktivt Design
Motion Graphics, 3D og digitalt design
Uddannelsens opbygning
Interaktivt Design er en 3-årig professionsbachelor. Studieretningen er bygget op af en række moduler, projektarbejde og 4 måneders praktik. Noget af undervisningen foregår på engelsk.
Interaktivt Design er en studieretning på uddannelsen Visuel Kommunikation. De andre retninger er Coded Design, Grafisk Design og Kreativ Kommunikation.


I videoen her kan du møde underviser Karsten Vestergaard, der giver et indblik i undervisningen på Interaktivt Design. Du møder også Helena og Esben, der er er henholdsvis nuværende studerende og færdiguddannet fra Interaktivt Design.
Oplægget er optaget til et webinar d. 6. februar 2023.
Interaktivt Design er en 3-årig professionsbachelor, som er bygget op af en række moduler, projektarbejde og praktik.
Undervisningen er delt op i fællesforløb, hvor du og dine klassekammerater bliver undervist og arbejder sammen med de andre studerende fra Visuel Kommunikation, og studieretningsforløb, hvor det kun er dig og dine klassekammerater fra Interaktivt Design.
Fagbeskrivelser
Du kan se fagbeskrivelser for alle fagene på Interaktivt Design her. I dem kan du læse mere om deres indhold og læringsmål.
Du kan se fagbeskrivelserne for fællesfagene på Visuel Kommunikation her.
Praktik
I slutningen af din uddannelse skal du i praktik. Her får du mulighed for at bruge din viden i praksis og i samspil med branchen. Du kan læse mere om praktik på Interaktivt Design her.
Uddannelsens opbygning
Uddannelsen varer 3 år fordelt på 2 semestre pr år. Nedenfor ser du en oversigt over, hvordan uddannelsen er sammensat.
1. semester
Det visuelle sprog (30 ECTS)
Forløbet indeholder de fællesfaglige elementer:
- Visualisering og kreativitet (15 ECTS)
- Redskabslære (2 ECTS)
2. semester
Visualisering af produkter (30 ECTS)
Forløbet indeholder de fællesfaglige elementer:
- Videnskabsteori for designere (5 ECTS)
- Foto og billedforståelse (5 ECTS)
- Motion Design og levende billeder (5 ECTS)
3. semester
Identitet og visualisering (30 ECTS)
Forløbet indeholder de fællesfaglige elementer:
- Storytelling (5 ECTS)
- Branding og identitet (2 ECTS)
- Redskabslære (3 ECTS)
4. semester
Experience Design (30 ECTS)
Forløbet indeholder de fællesfaglige elementer:
- Branding og identitet (8 ECTS)
5. semester
- Innovation X (5 ECTS)
- Physical Computing (5 ECTS)
- Praktik (20 ECTS)
6. semester
- Praktik (10 ECTS)
- Forretningsforståelse (5 ECTS)
- Bachelorprojekt (15 ECTS)