Skip to main content

PhD i programmering, grafik og pædagogik

06.04.2020

Projektet er placeret i krydsfeltet mellem grafisk design, programmering og pædagogik.

Forskningsprojekt - Stig Møller - phd i grafik programmering pædagogik
Benjamin Torp

Adjunkt Stig Møller Hansen fra Visualisering, Kreativitet og Design, DMJX, forsvarede i august 2019 sin PhD-afhandling, og kan nu kalde sig 'PhD in Computational Graphic Design'.

Hans projektet er placeret i krydsfeltet mellem grafisk design, programmering og pædagogik.

Stig Møller Hansen har arbejdet med forståelsen af de processer, praksisser og udfordringer, der er forbundet med at introducere et publikum af visuelt orienterede praktikere – som ofte lader sig guide af instinkt og mavefornemmelser - til en formel verden styret af syntaks, algoritmer og logik.

Projektet giver omfattende og værdifulde teoretiske og praktiske indsigter til både forskere og undervisere om centrale aspekter i forbindelse med introduktion af programmering som en kreativ praksis på grafiske designuddannelser. Stig Møller Hansen har lavet afhandlingen, så den kan anvendes i den praktiske undervisning af grafiske designere.

Har man lyst til at læse Stig Møller Hansens afhandling er den tilgængelig her.