Skip to main content

Alumnearrangement om kommunikation i krisesamfund og kulturliv

Er du alumne fra Kommunikationsuddannelsen? Så kom og bliv klogere på, om krisekommunikation er ved at blive "the new normal". Du kan også få råd til, hvordan man skaber den gode vinkel på kulturlivet.

Er du alumne fra Kommunikationsuddannelsen? Så kom og bliv klogere på, om krisekommunikation er ved at blive "the new normal". Du kan også få råd til, hvordan man skaber den gode vinkel på kulturlivet. Foto: Emilie Toldam
Foto: Emilie Toldam

Tag en gammel studiekammerat under armen, mød andre kommunikatører som dig selv, og bliv samtidig klogere på et par aktuelle emner. Kom med, når vi inviterer til alumnearrangement på Kommunikationsuddannelsen d. 16. maj på DMJX i Aarhus.

Vi skal både diskutere organisationers udfordringer med krisekommunikation og kriseledelse i turbulente tider, og vi bliver klogere på kommunikationsarbejde i kulturbranchen. Samtidig vil der være god tid til at netværke.

Arrangementet er gratis. Læs videre for mere info om arrangementet og tilmelding.

Issues og kriser: Det nye normale?

Vi lever i et risiko- og krisesamfund, hvor issues og kriser står i kø: Krige og forsyningsproblemer. Klimaforandringer og ændrede markedsbetingelser. Cyber-angreb og datamisbrug. Krænkelser, møgsager og shitstorme. Man kunne blive ved. Samtidig lever vi i et indblandings- og polariseringssamfund, hvor den kommunikative magtbalance har skubbet sig. Det betyder større risici for problemer, kritik og kriser, som igen fører til høj forandringshastighed i mange organisationer.

Det stiller store krav til et stærkt kommunikativ kriseberedskab og til professionelle kommunikatører. Professor Winni Johansen fra AU BSS ved Aarhus Universitet vil gøre os klogere på, hvordan organisationer kan navigere i nutidens krisesamfund.

Kommunikations- og pressearbejde i kulturbranchen

Der er stor konkurrence om spaltepladsen i medierne. Så hvordan skaber man den gode vinkel om kulturlivet, som fanger journalisternes interesse?

Hos HAVE Kommunikation arbejder de både med PR, events, PA og content, og senest har de eksempelvis lavet kommunikation og presse for filmen USTYRLIG og musicalen Matador. På HAVE arbejder et par af DMJX' egne kommunikationsdimittender, og de vil gøre os klogere på de etiske overvejelser omkring kommunikations- og pressearbejdet i kulturbranchen med afsæt i de to aktuelle cases. Glæd dig til at møde rådgiver Sara Jeppesen og juniorrådgiver Kathrine Clemmensen fra HAVE Kommunikation.

Praktisk information

Hvem: Arrangementet er for dimittender fra Kommunikationsuddannelsen (bachelor) på DMJX i Aarhus og København. Studerende på Kommunikationsuddannelsen er også velkommen.

Sted: DMJX Aarhus, Helsingforsgade 6A, 8200 Aarhus N (se Google Maps)

Tidspunkt: Torsdag d. 16. maj 2024 kl. 15.30-18.00.

Forplejning: Vi serverer en lille forfriskning undervejs.

Pris: Gratis

Tilmelding: Tilmeld dig via denne formular

Spørgsmål og afbud: Kontakt Vibeke Thøis