Uddannelsens opbygning

Kreativ Kommunikation er en 3-årig professionsbachelor, som er bygget op af en række moduler, projektarbejde og praktik.

  • 1. - 2. semester: grundlæggende visuel kommunikation
  • 3. - 4. semester: specialisering i kreativ kommunikation
  • 5. - 6. semester: fortsat specialisering, praktik og BA-projekt

1. OG 2. SEMESTER

Grundlæggende visuel kommunikation
Kreativ Kommunikation er en linje på uddannelsen Visuel Kommunikation (de andre linjer er Fotografisk Kommunikation, Grafisk Design og Interaktivt Design). De 2 første semestre er et basisår, hvor undervisningen delvist forgår på tværs af de fire linjer. Du lærer de grundlæggende principper, regler og arbejdsmetoder.

Du vil blandt andet blive undervist i:

  • Typografi og Skriftanalyse
  • Kreativitet, idé- og konceptudvikling
  • Grafisk retorik
  • Farve- og formlære
  • Software (fx InDesign, Photoshop, Illustrator og After Effects)
  • Fotografering
  • Logo og symboler
  • Tekst og retorik
  • Motion Design

3. SEMESTER

På 3. semester undervises der på engelsk, fordi der deltager internationale udvekslingsstuderende i undervisningen. Du kan også søge om selv at tage på udveksling på en uddannelsesinstitution i udlandet på 4. semester.

TV & Digital Concepts 1
Du lærer at udvikle kommunikationskoncepter til dynamiske medier. Du kommer blandt andet til at arbejde med strategi, tv-reklamer og viralfilm, redigering og filmproduktion, digitale koncepter og sociale medier. (Modulet undervises på engelsk).

TV & Digital Concepts 2
Du lærer at udvikle kommunikationskoncepter til digitale medieplatforme og integrere  online og offline medier. Du kommer blandt andet til at arbejde med mobil markedsføring, digitale kampagner, events og integrerede kampagner. (Modulet undervises på engelsk).

4. SEMESTER

Branding
Du lærer at arbejde med branding, visuel identitet, web-identitet og brand-kampagner.

Integrerede koncepter
Du lærer at sammensætte kommunikationskoncepter og integrere dem på forskellige medier på én gang. Du kommer blandt andet til at arbejde med integrerede kampagnekoncepter, kommunikationsteori, budskaber og medievalg.

5. OG 6. SEMESTER

Integreret kommunikation
Du arbejder strategisk og konceptuelt med at udarbejde sammenhængende kommunikationsløsninger der fungerer på tværs af forskellige medier.

Projektarbejde
Du arbejder praktisk og projektorienteret med at løse en opgave indenfor ét af to faglige felter:

  1. Produktudvikling, hvor du udvikler et koncept og en kampagne for et produkt
  2. Kampagne, hvor du udvikler en sammenhængende kampagne på tværs af forskellige medier

Praktik
4 måneders praktik giver dig praktisk erfaringer med at arbejde i den kreative branche, fx på et reklame- eller kommunikationsbureau. Du får indblik i, hvordan det er at være en del af et team på et bureau, og du får et netværk, som du kan trække på, når du skal ud og have dit første job.

Du kan både tage praktikken i Danmark og i udlandet.

Læs mere om praktik på Kreativ Kommunikation

Bachelorprojekt
Du afslutter Kreativ Kommunikation med et BA-projekt, hvor du bruger de teorier og metoder, du har lært på uddannelsen. Projektet består blandt andet af at skrive en rapport og udforme en konkret kommunikationsløsning.

Se eksempler på de studerendes bachelorprojekter under punktet Showcases

plum

Showcases

Hvilke fag skal jeg have?

Uddannelsens opbygning

Se de studerendes arbejde

Hvor lang tid skal jeg være i praktik?

Praktik

Er Kreativ Kommunikation noget for mig?

Hvordan kommer jeg ind?

Optagelse

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Presentation of innovation solution to the client 
_
#dmjx #dmjxx16 #addingvalue #technology
  • Presentation of three weeks of work on an innovation project. Client presentation
_
#dmjxx16 #dmjx #technology #addingvalue
  • Presentation time. 
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue #technology
  • Presentation to the client. All groups had interesting concepts that improves the clients product with a way to connect with people baked in.
_
#dmjxx16 #dmjx #addingvalue
  • Presentation time. Groups are presenting their solution to the client. I loved that all groups improved the clients product in a big way. 
_
#dmjx #dmjxx16 #presentation #addingvalue #bringonthechange #usingtechnology #technology
  • Typisk Nakskov #dmjx #rustur
  • Så der galla #dmjx #kk
  • ma bestie 💁🏻🍸 #dmjx #rustur #vscocam #vsco