Sociale medier i strategi og kommunikation

Bliv virksomhedens ekspert i sociale medier og lær hvordan du gør dem til en aktiv del af jeres strategi.

Sociale medier forpligter
8 ud af 10 danske virksomheder bruger sociale medier i markedsføringen. 5 ud af 10 bruger sociale medier som redskab i deres rekruttering. Siger de. Men sociale medier forpligter. Det er ikke nok at være tilstede. Der skal være aktivitet – og aktiviteten skal, som alt andet, afspejle strategien.

Så ja, I er sandsynligvis også tilstede med en Facebook-side, en YouTube-kanal, en Twitter-profil, en Instagram-profil…you name it.

Men får I nok ud af aktiviteten på sociale medier?

De fleste virksomheder kan få rigtig meget ud af at være aktive på sociale medier. Men det er de færreste virksomheder, der ved hvad de kan og vil med sociale medier - og om de måske kunne få endnu mere ud af dem.

Få mere ud af sociale medier
På dette kursus lærer du hvordan sociale medier kan skabe reel værdi for din virksomhed.

Når du er færdig med kurset, har du formuleret en levedygtig social medie strategi, der tager udgangspunkt i virksomhedens produkt, kunder og marked. På den baggrund kan du udvælge hvilke sociale mediekanaler, det giver mest mening at være på.

Sociale medier er anderledes end traditionelle medier. Derfor lærer du på kurset om vilkår, faldgruber og muligheder ved en åben kommunikation på sociale medier. Kurset giver dig kompetencer til at rådgive ledelse og medarbejdere i, hvordan de skal bruge sociale medier professionelt.

Mange virksomheders brug af sociale medier hænger på enkeltpersoners sporadiske aktivitet og er præget af manglende ressourcer og utilstrækkelige kompetencer. Kurset giver dig udgangspunktet for at professionalisere arbejdet, så du kan gøre sociale medier til en integreret del af din virksomheds kommunikation.

På kurset lærer du at:

  • udvikle organisationens kommunikation på de sociale medier.
     
  • se perspektiverne i de sociale medier og værktøjer i forhold til din virksomhed.
     
  • skrive sociale medier ind i virksomhedens kommunikationsstrategi.
     
  • sikre den røde tråd fra virksomhedens strategi og forretning til dens engagement i de sociale medier.
     
  • rådgive om, hvordan en virksomhed skal forholde sig til den sociale medie-virkelighed.
     
  • arbejde med nogle af de organisatoriske udfordringer, der melder sig, når organisationen bliver mere digital, social og transparent.

Program
Programmet foreligger ca. 2 uger inden kursusstart.

Tidligere kursister om kurset:

“Jeg går på kurset for at få et mere strategisk afsæt til at arbejde med sociale medier. Jeg vil gerne blive skarpere på, hvad det er for nogle knapper, jeg skal trykke på og hvornår. ”

- Kirsten Rosenberg, kommunikationskonsulent, Region Sjælland

“Vi skal ramme mange målgrupper, og det kræver forståelse for de forskellige sociale medier at kunne nå bl.a. beslutningstagere, journalister og unge mennesker.”

- Mikkel Dalum, international kommunikationsmedarbejder, Sex & Samfund

“Det har været fantastisk inspirerende og i den grad åbnet mine øjne for, hvad de forskellige typer af medier kan i praksis og, hvordan de tænkes ind i virksomhedernes strategi og forretning. ”

- Merete Irner Bugge, selvstændig kommunikationsrådgiver, Irner Kommunikation

På kurset møder du

Katrine Emme Thielke

Rådgiver om kommunikation og markedsføring i den digitale verden. Hun er cand.mag i Informationsvidenskab, og har arbejdet i det private, på bureau og i det offentlige.
Profil

Jesper Kramer Borggaard

Jesper Kramer Borggaard er cand.comm. med speciale i strategisk kommunikation. Han arbejder som rådgiver og managing partner i kommunikationsbureauet PlenumX. Han har rådgivet danske og internationale virksomheder som VELUX, DuPont, PANDORA og Realdania om digital kommunikations- og forretningsrådgivning i de seneste 18 år.
Profil

Undervisningsform
På kurset er der fokus på ny viden, teori, baggrund og metode. Gennem gruppediskussioner får du mulighed for at koble de teoretiske modeller med din egen praktiske erfaring. Stillede opgaver undervejs kan løses med udgangspunkt i din egen organisation.

Mellem kursusdagene skal du afsætte tid til hjemmeopgaver og læsning.

Eksamen
Kurset afsluttes med en eksamensopgave og en mundtlig eksamen. Samlet bedømmelse efter 7- trinsskalaen og med intern censur.

Forudsætninger
Et grundlæggende kendskab til strategisk kommunikation er en fordel for at få maksimalt udbytte af kurset.

Du behøver ingen erfaring med professionel brug af sociale medier for at deltage i denne uddannelse, men vi forventer, at du er jævnlig internetbruger, at du selv har minimum én profil på et socialt medie, og at du har en åben og interesseret indstilling til det, der foregår på nettet.

Vi forventer, at du medbringer en bærbar computer til undervisningen - og at du har administratorrettigheder til den. Din computer skal kunne gå på trådløst netværk.

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Louise🌹
.
.
#prakkerliv #dmjx #dmjxphoto #portrait #photooftheday #politiken #red
  • Min onsdag var en fornøjelse. Min favoritkvinde kom forbi med kage og brød. Hun var glad, for hendes yngste afkom er stadig i live og har mere sul på kroppen end længe #dmjx #denfjerdestatsmagt #morsdreng #briancon
  • We were caught in the rain, but it's ok, cause we got some cool photos ☔
  • Football goals at Ipanema Beach. #rio #football #football_brazil #soccergoals #praiadeipanema #ipanemabeach #night #greenlandphoto #green #leica #dmjxphoto #dmjx #leicamp240 #leicam240 #travel #brasil #brazil #leicabrasil #landscapephotography #beachscape @christiansolbeck
  • A star caught at birth, beyond the fabric of time.
  • Fra burhøns til burgris - og Lukas Grahaam 🐣🐷 På kommunikationsuddannelsen skal vi i praktik to gange af seks måneder. I foråret var jeg hos @dyrenesbeskyttelse, hvor jeg lavede kampagner og meget andet. Især én kampagne fik nationalt fokus, da vi forsøgte at rebrande den konventionelle gris som #burgris - en betegnelse, som drager paralleler til burhøns' elendige forhold, som desværre også gør sig gældende for mange af de danske grise. Det var vildt spændende at lave strategien og udførslen af kampagnen - og endnu federe at den havde så stor succes med 33.000 underskrifter, ministersamråd og senest da Lukas Graham af egen vilje blandede sig markant i debatten 🐷🎉 Jeg kan klart anbefale at søge praktik hos en NGO, hvor det er den gode sag, og ikke finansielle interesser, der er i fokus 🖒 #dmjx #dmjxminuge @danielhjepsen
  • Fis og ballade 💥💨 Jeg har haft fornøjelsen af at være rusvært/tutor alle tre år på uddannelsen, de sidste to år som formand - og det har været en kæmpe succes! Jeg ku' sige, at jeg har gjort det for at lære 157 potentielt kommende kollegaer at kende, udvide mit netværk og bla bla,  men i virkeligheden har jeg bare gjort det for at danse solen tynd, ha' det sjovt og give de nye nogle fede oplevelser - det har jeg selv haft, især takket være mine 13 dejlige medrusværter! 🎉❤ ...desværre blev vores gruppebillede ødelagt, da for meget alkohol åbenbart går lige i tarmene 😬😷 #dmjx #dmjxminuge #forlækkertiluni @danielhjepsen
  • Watch This Face by @sebastiantthorsted