Professionel profil i sociale medier

Det er her, du begynder, når målet er at skabe værdi med sociale medier - personligt og på jobbet.

Hvordan skaber jeg værdi med sociale medier?
Rigtig mange, som på den ene eller anden måde arbejder med at kommunikere, træder ud i arenaen med en personlig profil og en tilstedeværelse på et eller flere sociale medier - Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube osv.

Det er nemt at komme i gang, men det er svært at svare på spørgsmål som:

  • Hvem skal jeg knytte forbindelser til?
  • Hvad skal jeg dele, hvis det ikke bare skal være for sjov?
  • Hvordan skal blandingen være mellem det private og det professionelle?
  • Hvad får jeg og andre ud af min indsats?

Skab en tydelig professionel profil
Kurset er for dig, der vil have sat retning på den del af din personlige indsats i sociale medier, som er vendt mod det professionelle liv.

På kurset får du redskaber til at opbygge en tydeligt tegnet personlig profil, som andre vil finde attraktiv og værdifuld. Du lærer at indrette dine profiler med klare afgrænsninger til privatlivet.

På kurset lærer du at:

  • indrette en sikker profil med hensyn til dit behov for privatliv.
  • lægge en strategi for opbygning af værdifulde relationer og netværk .
  • analysere dine behov til din egen profil i sociale medier.
  • kombinere det personlige med det professionelle.
  • lægge strategier for brug af hver enkelt af de store sociale medier.

Mål og strategier for personlig branding
Hvad enten du forfølger en karrierevej eller skal være den ekspert, pressen ringer til, er du nødt til at tilrettelægge din brug af sociale medier, så du får maksimeret udbyttet af de timer, du lægger i indsatsen.

Medarbejderen som “chefredaktør” på egne profiler i sociale medier
Mange virksomheder og organisationer har ønsker til medarbejdernes personlige brug af sociale medier - i virksomhedens tjeneste. På kurset får du redskaber til at tackle de problemstilinnger, der knytter sig til “employee branding”.

Du bliver klædt på til at gå foran i en tryg og velovervejet process, der sigter på at involvere kolleger i en strategisk satsning på større medarbejdersynlighed i sociale medier.

Viden om de dominerende sociale medier
Hvert socialt medie har sit eget særkende. Derfor lærer du de enkelte sociale medier at kende, så du kan tilpasse indholdet til målgrupperne. Du får hands-on-erfaringer med de mest udbredte sociale medier.

Værdiskabelse i netværk
Sociale medier er skabt til vidensdeling og opbygning af relationer mellem mennesker, der deler interesser eller mål. Netværkspotentialet er stort, både lokalt og på tværs af grænser, men der skal velovervejede aktionsstrategier i spil, hvis du vil indfri potentialet.

Tidligere kursister om kurset:

Mette Rou Lund

“Kurset er en personlig rejse, hvor man får tænkt over, hvad ens unikke kompetencer og brand-værdi er, og hvordan man bedst får vist det på sociale medier.”

- Mette Rou Lund, kulturredaktør, Femina
Klaus Dohm, Videnskabsredaktør, Jyllands-Posten

“Nu er jeg uden besvær i stand til at markedsføre min professionelle profil på f.eks. Facebook og Twitter – og har endda været i stand til at opbygge min egen blog. ”

- Klaus Dohm, Videnskabsredaktør, Jyllands-Posten

På kurset møder du

Kristian Strøbech

selvstændig rådgiver og underviser i digital medieinnovation med opgaver i både ind- og udland. Kristian har i de senere år undervist, coachet og trænet mange hundrede medie- og kommunikationsfolk i professionel brug af sociale og mobile medier. Før han blev selvstændig, var han i årrække faglig leder for nye medier ved højskolens journalistuddannelse.
Profil

Trine Nebel

Fagmedarbejder med fokus på virksomheders og organisationers omdømme, troværdig kommunikation, human kapital i branding og taler. Udvikler og afholder kurser på både DMJX ude hos vores kunder. Trine Nebel er uddannet MA i retorik, diplom i kommunikation, lærer og forfatter til flere bøger.
Profil

Undervisningsform
På kurset møder du nogle af de dygtigste profiler i sociale medier. Du får teori samt masser af inspiration og praktiske råd til brug for din egen hverdag efter kurset. 

Du får mulighed for at tage udgangspunkt i din egen professionelle situation og behov i afleveringsopgaverne.

Eksamen
Kurset afsluttes med en skriftlig aflevering og en mundtlig eksamen.

Forudsætninger
Vi forventer, at du har erfaring med praktisk brug af de største sociale medier, og at du er parat til at kaste dig aktivt ud i at bruge flere sociale medier undervejs. Det vil være praktisk at have adgang til en opdateret smartphone, men forløbet kan dog gennemføres uden. 

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal påregne udgifter til bøger og materialer. 

 

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Vi bor ret pænt. Bloggeragtigt. Ses 👋🏼
#KAF #MAC #DMJX
  • Første fag på fjerde semester er afsluttet på kæmpe opturs vis med GODTFOLK 🍺🤘🏿 #pubcrawl #nørrebro #onsdagshots #studielivetsglæder #vaflertilaftensmad #tværfagligeksamen 🇩🇰🇩🇰#innovationx #dmjx #mediehøjskolen #gruppe29 👐🏿#konfettikanon 🎉 #hejogfarvel #sesifredagsbarenvenner 💙
  • Bare kald mig Klokkeblomst 🎉🏆👏 Sidste undervisning på #dmjx - en eksamen i Innovation og kreativ kommunikation - endte med en titel for "Bedste innovative løsning", og som præmie fik jeg Klokkeblomst - jeg tror, det er et kompliment 😎🎉 Nu kun en praktikeksamen og bachelor, så er jeg færdig 😁😁 #fuckapps #forlækkertiluni
  • Make love not war 🌸 
#dmjx #photoshoot
  • Back to the 60's ✌️
#dmjx #photoproject #hippie #photography #watercolor
  • Portrait of Prince #portrait #copenhagen #minimalism #fashion #dmjx #photographic #communication
  • Portrait of Prince #portrait #copenhagen #minimalism #fashion #dmjx #photographic #communication
  • Det er fredag, og vi har lige overstået eksamen #friyay
#friday #weekend #piger #dmjx #hergårdetgodt #aarhus #mitaarhus