Professionel profil i sociale medier

Det er her, du begynder, når målet er at skabe værdi med sociale medier - personligt og på jobbet.

Hvordan skaber jeg værdi med sociale medier?
Rigtig mange, som på den ene eller anden måde arbejder med at kommunikere, træder ud i arenaen med en personlig profil og en tilstedeværelse på et eller flere sociale medier - Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube osv. 

Det er nemt at komme i gang, men det er svært at svare på spørgsmål som: Hvem skal jeg knytte forbindelser til, og hvad skal jeg dele, hvis det ikke bare skal være for sjov? Hvordan skal blandingen være mellem det private og det professionelle? Hvad får jeg og andre ud af min indsats?

Skab en tydelig professionel profil
Kurset er for dig, der vil have sat retning på den del af din personlige indsats i sociale medier, som er vendt mod det professionelle liv. 

På kurset får du redskaber til at opbygge en tydeligt tegnet personlig profil, som andre vil finde attraktiv og værdifuld.

På kurset lærer du at: 

  • Lægge en strategi for opbygning af værdifulde relationer og netværk 
  • Lægge en strategi for din indholdsproduktion i sociale medier
  • analysere dine behov til din egen profil i sociale medier
  • kombinere det personlige med det professionelle
  • Lægge strategier for brug af hver enkelt af de store sociale medier.

Mål og strategier for personlig branding
Hvad enten du forfølger en karrierevej eller skal være den ekspert, pressen ringer til, er du nødt til at tilrettelægge din brug af sociale medier, så du får maksimeret udbyttet af de timer, du lægger i indsatsen.

Viden om de dominerende sociale medier
Hvert socialt medie har sit eget særkende. Derfor lærer du de enkelte sociale medier at kende, så du kan tilpasse indholdet til målgrupperne. Du får desuden hands-on-erfaringer med de mest udbredte sociale medier. 

Værdiskabelse i netværk 
Sociale medier er skabt til vidensdeling og opbygning af relationer mellem mennesker, der deler interesser eller mål. Netværkspotentialet er stort, både lokalt og på tværs af grænser, men der skal velovervejede aktionsstrategier i spil, hvis du vil indfri potentialet.

Tidligere kursister om kurset:

Mette Rou Lund

“Kurset er en personlig rejse, hvor man får tænkt over, hvad ens unikke kompetencer og brand-værdi er, og hvordan man bedst får vist det på sociale medier.”

- Mette Rou Lund, kulturredaktør, Femina
Klaus Dohm, Videnskabsredaktør, Jyllands-Posten

“Nu er jeg uden besvær i stand til at markedsføre min professionelle profil på f.eks. Facebook og Twitter – og har endda været i stand til at opbygge min egen blog. ”

- Klaus Dohm, Videnskabsredaktør, Jyllands-Posten

På kurset møder du

Kristian Strøbech

Journalist og faglig leder for nye medier på journalistuddannelsen. Han har igennem de senere år ledet og deltaget i en lang række udviklingsprojekter med omdrejningspunkt i professionel brug af sociale medier.

Profil

Undervisningsform
På kurset møder du nogle af de dygtigste profiler i sociale medier. Du får teori samt masser af inspiration og praktiske råd til brug for din egen hverdag efter kurset. 

Du får mulighed for at tage udgangspunkt i din egen professionelle situation og behov i afleveringsopgaverne.

Eksamen
Kurset afsluttes med en skriftlig aflevering og en mundtlig eksamen.

Forudsætninger
Vi forventer, at du har erfaring med praktisk brug af de største sociale medier, og at du er parat til at kaste dig aktivt ud i at bruge flere sociale medier undervejs. Det vil være praktisk at have adgang til en opdateret smartphone, men forløbet kan dog gennemføres uden. 

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal påregne udgifter til bøger og materialer. 

 

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • #dmjxårsfest #DMJX #dmjxmpl #København #OverspingshandlingFraEksamensLæsning
  • Vores årsfest havde glittertema, og jeg havde bladguld i håret #dmjx #dmjxårsfest #glitter #glimmer #pumpehuset #goldleaf #12karat #goldleafhair #harguldiøjenbrynene
  • #id1417 deler ud af sine erfaringer fra praktikken i små speeddating grupper. #dmjx #id_dmjx
  • Glitter over alt💥🎆🎇❤️ #beste #dmjx regram @laerkelnielsen
  • Play whit typographics. Kagerulle means rolling pin #puretype #typogram #creative #logo #type #typography #typographics #tellastory #rollingpins #dmjx
  • Our final version of the ATBO print ad 👌 unfortunetly our ad wasn't chosen, but they are very interested in our film commercial 👍😁 #dmjx #fkdmjx #advertisment #atbo #commercial #design #photography
  • Jeg har idag været på tur med Aarhus 1900 ældreidræt. 10 km blev det til i selskab med dagens hurtigste løbere. De er for seje #dmjx
  • Girls 😘💕
#DMJX #pumpehuset #årsfesten2016