New York - nye medier og metoder

Kurset er en årlig tilbagevendende begivenhed. Indholdet bestemmes af den journalistiske og digitale udvikling, og temaerne i 2018 er Audience, Digital produktudvikling, Social journalism og New formats for storytelling. Tag med til NY og bliv inspireret.

Derfor skal du tage kurset
Der er garanti for, at du vil blive præsenteret for de mest aktuelle og inspirerende temaer inden for medieudvikling, hvis du deltager i dette kursus.

Formålet med kurset er at ruste dig til at forstå og anvende nogle af de nyeste metoder, ideer og strategier inden for mediebranchen.

Det sker igennem oplæg af og diskussioner med de meste aktuelle og inspirerende folk i medieverdenen i New York lige nu. Samt en række besøg hos nogle af de medier i New York, som gør det bedst, først og med mest mod.

Der er blandt andet besøg hos Vice, Vox og Buzzfeed og hos de mere traditionelle medier som The New York Times og Wall Street Journal.

Du lærer at:

  • forstå begrebet ”Audience”, der kort sagt handler om indholdsstrategi og arbejdet med at finde et publikum. Før i tiden gav ”publikum” lidt sig selv. Men nu skal mediehusene selv ud og finde brugerne – ofte på platforme som Facebook og Snapchat.
     
  • arbejde med ”Digital produktudvikling”, som man gør i de nye digitale mediehuse, hvor selve brugeroplevelsen er ”produktet” og ikke længere bare er artikler og historier.
     
  • forstå og udforske ”Social journalism”, der handler om bevægelsen fra ”abonnent” til ”medlem”, fordi flere og flere medier ønsker at knytte tættere bånd til kernebrugerne.
     
  • identificere og forstå, hvordan ”New formats for storytelling” kommer til udtryk i helt nye formater. Baggrunden er den digitale journalistik, som har åbnet for helt nye typer formater til den journalistiske fortælling.
     
  • forstå endnu mere omkring temaerne fra kurset i 2017: Storytelling på Snapchat, Instagram og med virtual reality, udvikling af bots og journalistiske muligheder med kunstig intelligens, de nye video-formater og distribution samt nytænkende crowdsourcing.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder med kommunikation på en mediearbejdsplads, og på den ene eller anden måde eller platform arbejder med indholdsproduktion.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem foredrag, virksomhedsbesøg, diskussioner og opsamlinger.

Efter besøg hos førende medier i New York samles erfaringerne, og der diskuteres ideer og løsninger, som kan konverteres til danske forhold og til din og de andre deltageres arbejdspladser.

Du skal også selv arbejde med formulering af nye ideer og koncepter, som du vil tage med hjem og sætte i gang eller præsentere for ledelsen på din arbejdsplads.
Medbring gerne bærbar computer – den vil være nyttig undervejs.

Gæsteundervisere:

  • Kinsey Wilson. Director of Strategy and Innovation på New York Times.
  • Jeremy Caplan. Director of the Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism.
  • John Keefe. Director of the Bots Lab på Quartz.

Sted
New York.

Det indgår i prisen
Du skal selv sørge for transport til København, mens overnatning på hotel og morgenmad samt fly fra København er inkluderet i kursusprisen.

På kurset møder du

Peter From

Journalist og underviser i brugerinddragelse og andre former for samspil med brugerne. Forfatter til ”Journalistik i netværk”. Har et stærkt, fagligt netværk i NY. 

Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram