Forstå dine brugere med Google Analytics

Skyd ikke i blinde! Følg i stedet dine brugeres digitale fodspor, lær dem at kende og ram rigtigt. På kurset lærer du at bruge Google Analytics og omsætte data til viden om, hvilket indhold, der er relevant for dine brugere, og hvad der virker.

Derfor skal du tage kurset
Google Analytics er gratis, nemt at bruge, når man først har lært det og giver masser af værdifulde insights om dine digitale brugere.

På kurset skal du arbejde med Google Analytics; du lærer at navigere efter data i stedet for efter din mavefornemmelse, og dermed gøre dit indhold skarpere og ramme målgruppens interesser og drømme mere præcist.

Du lærer også, hvordan data kan vise dig, hvornår det giver bedst mening at publicere, hvilke distributionskanaler, der er mest effektive, og hvordan du klarer dig i bestemte målgrupper.

Du skal arbejde med dine egne data, så du straks efter kurset kan arbejde med Google Analytics i praksis. Du får også et kompendium med den vigtigste viden fra kurset.

Du lærer at:

  • bruge og forstå de helt grundlæggende begreber i Google Analytics: Brugere, besøgende, sidevisninger, bounce rate, segmenter, kampagner og meget mere.
     
  • komme helt ind under huden på dine brugere; få viden om deres adfærd, køn, alder, og meget mere.
     
  • opsætte dashboards og rapporter, som viser nøjagtigt de tal, der er vigtige for dine redaktionelle mål.
     
  • følge og reagere i real time på kampagner på Facebook og andre platforme.
     
  • gruppere brugerne i segmenter og strukturere den redaktionelle produktion efter segmenternes adfærd.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder med at producere og distribuere indhold via egen web-platform, og som vil have større sikkerhed for, at dit indhold rammer rigtigt og virker efter hensigten.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg, diskussion og øvelser, som tager udgangspunkt i dine ønsker.

Du vil samtidig få mulighed for at indrette Google Analytics efter netop dine behov, så du kan begynde analyserne så snart, du er tilbage på arbejdet.

Medbring bærbar computer.

Husk at få adgang til dit firmas Google Analytics-konto. Kan det ikke lade sig gøre, sørger vi for adgang til en demo-konto.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

 

På kurset møder du

Søren Pedersen

Dataudvikler på Ekstra Bladet, uddannet i statskundskab og filosofi. Skriver på Mediawatch om medier og teknologi – og på Twitter under navnet @systemaddict.
Profil

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Virksomhedskursus?

Er i flere medarbejdere i virksomheden, der ønsker at deltage på samme kursus? Så kan vi lave et kursus specielt til jer. De fleste af vores kurser kan skræddersys, så de tager udgangspunkt i jeres virksomheds behov. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Kontakt os

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram