
Kæmpe medieundersøgelse blandt unge på Roskilde Festival
Nu skal tendenser i medieforbrug og kommunikation blandt de 15-35-årige kortlægges. Op mod 1000 festivalgæster skal interviewes af DMJX-studerende og indgå i nyt, stort forskningsprojekt.
Afdeling: Kommunikation & Presse |
Kontor: 0.16 |
Mobil: 40 24 22 73 |
Email: dh@dmjx.dk |
Journalist med sidefag i dansk. Brænder for at formidle godt indhold, nyheder og viden på alle platforme.
Presseansvarlig på DMJX samt redaktør på højskolens eksterne nyhedsbrev og hjemmeside. Har desuden ansvar for formidling af forskning og viden.
Elsker det skrevne ord, flirter med podcast og har et godt øje til det visuelle.
Inden jeg kom til DMJX, har jeg blandt andet arbejdet med videnskabsformidling, livsstilsjournalistik og som bladredaktør.
Det er utroligt inspirerende at dele arbejdsdag med mine dygtige kolleger og verdens bedste studerende - som også alle synes, at medier, kreativitet, journalistik, kommunikation og visuel formidling er det mest interessante, man kan beskæftige sig med.
DMJX har et erklæret mål om at skabe bedre forståelse i verden og at bidrage til at styrke demokratiet. What’s not to like?
Nu skal tendenser i medieforbrug og kommunikation blandt de 15-35-årige kortlægges. Op mod 1000 festivalgæster skal interviewes af DMJX-studerende og indgå i nyt, stort forskningsprojekt.
Klimaets brevkasse er en installation, som skubber til samtalen om klimabekymringer. Isaline Rosenstand og Simon Cordes har lavet produktet, som gav dem en pris ved årets Kravling, hvor DMJX-studerende vandt alle fire priser.
DMJX’ store forskningsprojekt om formidling af grundforskning gennem tegninger og animationer har nu fået sit eget website. Se det her, gå på opdagelse i projektet, og mød nogle af dem, som bygger visuel bro mellem mennesker og videnskab.