Visuelle trends og tendenser i London
Tag med til London, og besøg et par af byens kreative knudepunkter. Efter kurset har du fået ladt dine inspirationsbatterier op, så du bliver endnu skarpere til dit visuelle og kreative arbejde.
Tag med til London, og besøg et par af byens kreative knudepunkter. Efter kurset har du fået ladt dine inspirationsbatterier op, så du bliver endnu skarpere til dit visuelle og kreative arbejde.
Vil du sikre dine historier større opmærksomhed? På dette kursus i visuel formidling lærer du at bruge blandt andet fotos, infografik og video, så det indgår i effektfuldt samspil med dine tekster.
Du kommer i gang med Adobe After Effects og lærer at lave enkle, færdige animationer, som du kan bruge i dit arbejde. Du bliver undervist af Stig Henning Pedersen.
Du kommer rundt om infografikkens mange muligheder, og du lærer at tænke som en infografiker fra idé til udførsel, samtidig med at du arbejder hands-on i de bedste grafiske programmer.
Du lærer de grundlæggende principper i kreativ tekstforfatning og får værktøjer til at skrive tekster, der skiller sig ud. Efter kurset frygtløst møder den blinkende cursor på dit tomme Word-dokument.
Din underviser Maria Larsen viser dig, hvordan du skriver i de vigtigste journalistiske genrer som nyhed, reportage og debatindlæg – så du bedst muligt kan fortælle historier fra din virksomhed.
Du lærer at skrive levende, skarpt og personligt. Du går fra kurset med 20 enkle værktøjer, der løfter dine tekster og får læseren til at hænge på til sidste punktum.
Du lærer at bruge AI-tjenesterne ChatGPT og DALL·E som hjælp til bl.a. idégenerering, tekstproduktion og billeddannelse. Efter kurset kan skrive de prompts, der sikrer dig de bedste resultater.
Journalist Andreas Leer Scharnberg giver dig ny viden om, hvordan overskrifter ser ud i dag, og hvad de gør for din tekst. Du vender hjem med 9 konkrete tips, som du kan bruge efter kurset.