Sociale medier i strategi og kommunikation
På kurset bliver du fortrolig med de forskellige sociale platformes formater og grundlæggende algoritmer, og du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier.
På kurset bliver du fortrolig med de forskellige sociale platformes formater og grundlæggende algoritmer, og du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier.
Journalist Andreas Leer Scharnberg giver dig ny viden om, hvordan overskrifter ser ud i dag, og hvad de gør for din tekst. Du vender hjem med 9 konkrete tips, som du kan bruge efter kurset.
Flyder ordene knap så let, som du drømmer om? Går. du. ofte. i. stå. i. skriveprocessen … og laver for mange overspringshandlinger? Lær at skrive effektivt og bedre og få dit budskab igennem.
Du lærer at forstå, hvordan kunstig intelligens fungerer, og hvad du kan bruge det til – og du lærer at skrive tekster og lave billeder med generative AI-værktøjer.
Du lærer at lave evergreenindhold til dine SoMe-kanaler, der virker hver gang. Efter kurset bruger du din arbejdstid på sociale medier mere effektivt og får bedre resultater med dit indholdsarbejde.
Du lærer at lægge en konkret SoMe-strategi og planlægge et contentflow med en gennemgående formidlingsprofil, som vil gøre din tilstedeværelse på sociale medier stærkere.
Din underviser Maria Larsen viser dig, hvordan du skriver i de vigtigste journalistiske genrer som nyhed, reportage og debatindlæg – så du bedst muligt kan fortælle historier fra din virksomhed.
Du lærer at skrive og udforme engagerende SoMe-opslag om klimatiltag og får masser af konkrete eksempler og cases til inspiration.
Du lærer de grundlæggende principper i kreativ tekstforfatning og får værktøjer til at skrive tekster, der skiller sig ud. Efter kurset frygtløst møder den blinkende cursor på dit tomme Word-dokument.