Til kamp mod troldeangreb - Lær arsenalet at kende

Jo flere brugere en virksomhed har online, jo flere troldeangreb udsættes den typisk for. Eller er det i virkeligheden bare et ønske om dialog? På kurset lærer du at genkende troldeadfærd og bruge effektive teknikker til at modvirke eller afbøde troldeangreb.

Derfor skal du tage kurset
Der er brugere, der opfører sig hæmningsløst online, afsporer debatten og generer de andre brugere. Det kan være en bruger alene eller flere sammen, der spammer og chikanerer, eller kører organiserede kampagner mod virksomheden eller enkeltpersoner. Det kan også være pressionsopslag fra en vred borger eller kunde.
Resultatet bliver ofte, at virksomheden bruger uforholdsmæssigt mange ressourcer på en gruppe brugere, der ikke ønsker dialogen - men kun at spilde virksomhedens tid. Den gruppe lærer du at genkende og forstå på kurset her, hvor du samtidig får teknikker til at identificere de brugere, der faktisk ønsker dialog, og modvirke eller afbøde dem, der går til angreb.

Du lærer at:
● At genkende troldeadfærd på nettet.
● Bruge forskellige metoder til at adskille troldeadfærd fra brugere, der ønsker dialogen.
● Analysere dig frem til forskellige typer motivation for troldeadfærd.
● Forstå, hvad det er, der gør, at troldeadfærd kan være både bevidst og ubevidst.
● Udnytte en række teknikker - både sproglige, tekniske og organisatoriske - til at modvirke eller afbøde troldeadfærd.

Kurset er for dig
Kurset er for dig, der arbejder med on-line kommunikation og digitale kanaler i en virksomhed eller organisation, hvor brugere kommenterer online. Du er for eksempel community manager, social media manager, kommunikationsansvarlig eller presseansvarlig.

Sådan foregår undervisningen
Kurset forløber over to dage, og undervisningen veksler mellem tavleundervisning og praktiske øvelser. Du må meget gerne tage egne eksempler med (som screendumps eller links) på trolling i din virksomhed, som vi kan arbejde med og løse eventuelt løse live sammen. Kurset er baseret på nye undersøgelser med fokus på Danmark.
Hvis du ønsker at starte kurset godt forberedt, kan du med fordel læse bogen “Kan trold tæmmes?” af Nana Dall, Maia Kahlke Lorentzen og Katrine Thielke.

Medbring egen computer.

 

På kurset møder du

Katrine Emme Thielke

Uddannet på Informationsvidenskab, er ekstern lektor på Københavns Universitet i Strategisk Kommunikation, og underviser på DMJX (diplom). Rådgiver om kommunikation og markedsføring i den digitale verden. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/katrinethielke/

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for afmelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram