Tekstforfatning: Tænk vildt, skriv kreativt

Du skal tænke kreativt for at skrive kreativt. Og du vil gerne skrive – du kan nok ikke lade være – men kreativ tekstforfatning starter ikke ved tastaturet. Den kreative tekst skal være original og skabe værdi for afsender og modtager.

Derfor skal du tage kurset

Mange kan lære at skrive, men få kan formidle, så englene synger fra de himmelske balustrader, hvor syntaksen forsvinder og bliver til musik.

Du vil forfatte tekster, der rammer og rører. Du vil skabe relevant indhold, der fanger og fastholder målgruppen, og du vil skrive tekster, der leder til effektive konverteringer.

Det er ikke afgørende, om du producerer tekster i en kommerciel eller en ikke-kommerciel kontekst. Gode tekster kan være en mindst lige så stor driver for at ændre borgeres adfærd som for at konvertere leads til salg.

Hvis du skal nå dine mål som tekstforfatter, skal du nå din målgruppe der, hvor det gør ondt og godt, og får dem til at handle på stort og småt.

På dette kursus lærer du, at:

  • arbejde med et kreativt mindset som en metodisk tilgang til tekstforfatning.
  • skrive tekster, der arbejder med indsigter i målgruppen: Den egentlige kreativitet ligger i den relevans, din tekst møder læseren med!
  • balancere hensyn i din tekstproduktion: Effektiv konvertering versus pleje af brand og image.
  • starte din skriveproces et andet sted: Når du ændrer perspektiv, så ændrer udsigten sig.
  • anvende simple teknikker, der gør en forskel i komplekse sammenhænge.
  • få din modtager til at handle på dine budskaber ved at blive skarp på eksplicitte og implicitte call-to-actions.
  • skabe relevante kommercielle tekster, der kan drive effektivt salg og markedsføring af dine produkter.
  • udvikle adfærdsændrende tekstbudskaber, der gør det nemmere at agere på dine intentioner.

Kurset er for dig

… der arbejder professionelt med at skrive og skabe indhold, og ønsker at styrke dine kompetencer med kreativitet, som et grundlæggende værktøj. Målet kan også være, at du selv vil kunne varetage de opgaver, som virksomheden normalt køber hos kreative bureauer.

Du arbejder formentlig med kommunikation, marketing, web eller digitale medier i en stilling som eksempelvis:

Kommunikationsmedarbejder
Tekstforfatter
Marketingmedarbejder
Content Manager
Blogskribent
Redaktør
Journalist
Community Manager
Social Media Manager

Sådan foregår undervisningen

Kurset varer 3 dage, fordelt på to moduler. Første modul varer 2 dage, og så skal du hjem og prøve dine nye færdigheder af inden sidste modul.

Undervisningen veksler mellem oplæg og skriveøvelser, hvor der arbejdes med oplæggenes pointer. Der skal både arbejdes med forskellige tekstgenrer og formater samt egne tekster. Du skal derfor selv medbringe eksempler på tekster, du ønsker at forbedre - det fortæller vi dig mere om inden kurset.

Undervejs i kurset får du løbende feedback. Der er ingen særlige krav til fagligt niveau, men et højt fagligt engagement forventes.

Medbring selv computer eller tablet – eller hvad du helst vil skrive på.

 

På kurset møder du

Jesper Overby

Jesper Overby, forfatter, contentredaktør, konceptudvikler og award-vindende tekstforfatter i reklamebranchen. Underviser i kreativ tænkning, den kreative proces samt koncept- og idéudvikling på Kommunikationsuddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Profil

Jesper Jørgen Hansen

Jesper Jørgen Hansen, tekstforfatter, underviser morgendagens reklametalenter i tekstforfatning på uddannelsen i Kreativ Kommunikation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Profil

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram