Skip to main content
Kursus, DMJX, Styrk dit brand med bæredygtighedskommunikation

Styrk dit brand med bæredygtighedskommunikation

Du får kommunikationsværktøjer til at styrke din organisations bæredygtige profil, der sikrer loyale følgere, øget brandværdi og større markedsandele.

Derfor skal du tage kurset

Forbrugerne vælger i stigende grad at handle bæredygtigt. Så et stærkt brand med en klar, samfundsansvarlig profil har lettere ved udnytte det grønne momentum, der præger tidsånden på tværs af alle brancher.

Stadig flere virksomheder arbejder målrettet på at udvise samfundsansvar – og tilgodese forbrugernes forventninger – gennem bæredygtige produkter og services.

Men hvordan tilrettelægger du bedst din bæredygtighedskommunikation? Og hvordan overbeviser du ledelsen, bestyrelsen og aktionærerne om, at bæredygtighed ikke kun giver en bedre verden, men også sikrer ”grønne” tal på bundlinjen i form af loyale kunder og større markedsandele?

Det får du svar på på dette kursus, hvor dine undervisere Mette Gert og Nicoline Olesen fra forandringsbureauet Märk sammen med gæster som livsstilsekspert Flemming Møldrup, kommunikationsekspert Michael Raffnsøe og bæredygtighedspsykolog Simon Elsborg Nygaard gør dig klogere på trends og tendenser inden for grøn kommunikation.

Hvad er bæredygtighedskommunikation?

Bæredygtighedskommunikation handler om at vende din organisations bæredygtige – og ofte omkostningsfulde – indsatser til forretningsmæssige muligheder.

For der er både sund fornuft og sund økonomi i som organisation at tænke og handle samfundsansvarligt.

Men det er vigtigt ikke at lave greenwashing, hvor bæredygtigheden bliver oversolgt og ikke stemmer overens med virkeligheden. Og det er også vigtigt ikke at lave greenhushing, hvor du som kommunikationsmedarbejder ikke får fortalt om alle de gode grønne tiltag, din organisation gør.

Derfor skal du have en klar bæredygtighedsstrategi, som er implementeret i hele organisationen. Forbrugerne vil elske og respektere dig for det – og samtidig sikrer en grøn strategi intern medarbejderloyalitet og tiltrækning af engageret arbejdskraft.

På dette kursus i bæredygtighedskommunikation lærer du at

  • kommunikere din organisations bæredygtighedstiltag på en relevant, involverende og engagerende måde
  • bruge væsentligste trends og tendenser inden for bæredygtighed i din kommunikation
  • få 100 procent styr på ord og termer inden for bæredygtighedsfeltet
  • se din virksomheds muligheder for bæredygtige forretninger
  • afklare hvordan din organisation skal positionere sig på bæredygtighedsområdet
  • implementere og eksekvere en plan for en bæredygtighedsindsats, der peger ind i din virksomheds kerneforretning
  • lægge en kommunikationsstrategi, der er fokuseret på at forene din organisations bæredygtighedskommunikationen med brandkommunikationen.

Kurset er for dig

Du arbejder med CSR, kommunikation, markedsføring, branding eller kundeinvolvering.

Sådan foregår undervisningen

Kurset bliver afviklet i moduler á 2 x 2 dage, hvor hvert modul består af en vidensdag og en praktisk dag.

Kursusforløbet er meget praksisnært og inddrager både problemstillinger fra din egen virkelighed og inspiration fra nationale og internationale virksomheder. 

Der bliver løbende trukket gæsteundervisere og virksomhedsledere ind i kursuslokalet, der er pionerer inden for bæredygtighedskommunikation og grøn omstilling.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
Undervisere: Mette Gert, Nicoline Olesen, Line Schmeltz Dam
Kursustype: Kursus
Kursusnummer: 2203242376
Pris: DKK 14.800,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Vær opmærksom på at formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dette kursus

Gæsteunderviser - Mette Gert

Mette Gert

Uddannet journalist med 15 års erfaring fra en lang række redaktør- og chefstillinger på dagblade og magasiner. Arbejder nu som rådgiver hos forandringsbureauet Märk, der løser opgaver i krydsfeltet mellem bæredygtighed, kommunikation, forretningsudvikling, storytelling, vidensdeling og events.

DMJX, kursus, underviser Nicoline

Nicoline Olesen

Partner og strategisk rådgiver inden for ansvarlighed, bæredygtighed og branding i forandringsbureauet Märk. Arbejder med at inspirere og rådgive ledere, virksomheder og organisationer til at (gen)finde meningen i alt, hvad de gør, så de kan skabe bæredygtig vækst og samtidig gøre noget godt for verden.

Line Schmeltz

Line Schmeltz

Forsker og underviser på DMJX. Arbejder i sin forskning med virksomheders strategiske kommunikation af deres samfundsansvar med særligt fokus på forbrugerorienteret kommunikation som en del af virksomhedens identitet og branding.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt