Skip to main content
Kursus, DMJX, Styrk dit brand med bæredygtighedskommunikation

Styrk dit brand med bæredygtighedskommunikation

Du får kommunikationsværktøjer til at styrke din organisations bæredygtige profil, der sikrer loyale følgere, øget brandværdi og større markedsandele.

Bæredygtighed bør have en central plads i alle virksomheders forretnings- og kommunikationsstrategi.

Hvorfor?

Fordi bæredygtighed og samfundsansvarlighed fylder mere og mere i både virksomheder og kunders bevidsthed. Og virksomhedens bæredygtige adfærd bliver mere og mere udslagsgivende for kundernes valg.

Bæredygtighed burde være det nemmeste at kommunikere og markedsføre. Men det er et område fyldt med minefelter og selv garvede kommunikatører og marketingfolk kan komme til kort.

Fluffy termer og halvhjertet handling giver hurtigt bagslag. Det har flere virksomheder allerede mærket. For hos både kunder og Ombudsmanden er der øget fokus på den grønne markedsføring og ikke mindst greenwashing.

Men får du styr på din bæredygtighedskommunikation er der store gevinster at hente.

Det lærer du på kurset

På dette kursus får du redskaberne til at skabe en troværdig og konsistent bæredygtighedskommunikation, som styrker dit brand og hjælper til at øge loyaliteten fra kunder og samarbejdspartnere.

Forbrugerne ønsker i stigende grad at handle mere bæredygtigt. Og stadig flere virksomheder arbejder målrettet på at bidrage til en bedre verden gennem bæredygtige produkter og services. Alligevel får de fleste virksomheder ikke udnyttet det fulde potentiale i det momentum, når de kommunikerer om bæredygtighed.

En central del af løsningen er at blive endnu dygtigere til at forankre bæredygtighedsindsatsen i kerneforretningen, mobilisere medarbejderne i arbejdet og fokusere på en autentisk engagerende og troværdig kommunikation, der gør kunderne til heltene, så det bliver meget tydeligere for dem, hvad de får ud af det, og hvad de bidrager med, når de køber ind i virksomhedens bæredygtige værditilbud.

En virksomhed med en klar bæredygtighedsprofil vil også i højere grad tiltrække og fastholde loyale og engagerede medarbejdere.

På kurset får du løsninger på de udfordringer, der er, når vi kommunikerer om bæredygtighed. For langt de fleste er det stadig et nyt felt at navigere i, som kræver nye metoder. Det betyder også, at nogle af de klassiske kommunikations- og brandinggreb må fornyes. Til gengæld giver det helt nye muligheder for at engagere dine modtagere i virksomhedens bæredygtighedsfortælling.

Men hvordan tilrettelægger du bedst din bæredygtighedskommunikation? Og hvordan overbeviser du ledelsen, bestyrelsen og aktionærerne om, at arbejdet med bæredygtighed ikke kun giver en bedre verden, men også sikrer ”grønne” tal på bundlinjen i form af loyale kunder og større markedsandele?

Det får du svar på dette kursus, hvor dine undervisere Mette Gert og Nicoline Olesen fra forandringsbureauet Märk sammen med gæster som livsstilsekspert Flemming Møldrup, brandingekspert Michael Raffnsøe, bæredygtighedspsykolog Simon Elsborg Nygaard og pionervirksomheder, der har bygget bæredygtighed og ansvarlighed ind i kommunikationen og forretningsmodellen, gør dig klogere på grøn kommunikation.

På 4 intense kursusdage arbejder vi praktisk og hands-on med bæredygtigheds-kommunikation, og du får mulighed for at arbejde med det ud fra din egen organisation.

Hvad får du (udbytte)

  • Forbrugertendenser, viden om og indføring i, hvad der ligger i bæredygtighed og ansvarlighed.
  • Bæredygtighedskommunikation – do’s and don’ts – Märks 7 principper for autentisk og stærk bæredygtighedskommunikation, der skaber relevans, engagement og handling omkring bæredygtighedsstrategien.
  • Indblik i hvordan du skaber en samlet fortælling om bæredygtighed, som alle i organisationen forstår og som bidrager til at styrke brandet.
  • Vægtige argumenter til at overbevise både din ledelse og dine kollegaer om vigtigheden af at gøre, hvad man siger – og at sige hvad man gør.    
  • Mulighed for at møde pionerer på området, der deler, hvad det har betydet at have en autentisk bæredygtighedsfortælling og hvordan de bruger den til at engagere kunder, medarbejdere og andre interessenter.

På kurset udvikler du desuden en relevant bæredygtighedsfortælling for din virksomhed. Gennem forløbet arbejder du med konkrete udfordringer og mål for bæredygtighedskommunikationen i din egen organisation.

Kurset er for dig

Du arbejder med CSR, kommunikation, markedsføring, branding eller kundeinvolvering.

Sådan foregår undervisningen

Kurset bliver afviklet i moduler á 2 x 2 dage, hvor hvert modul består af en vidensdag og en praktisk dag.

Kursusforløbet er meget praksisnært og inddrager både problemstillinger fra din egen virkelighed og inspiration fra nationale og internationale virksomheder. 

Der bliver løbende trukket gæsteundervisere og virksomhedsledere ind i kursuslokalet, der er pionerer inden for bæredygtighedskommunikation og grøn omstilling.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
Undervisere: Mette Gert, Nicoline Olesen, Line Schmeltz Dam
Kursustype: Kursus
Kursusnummer: 2203242376
Pris: DKK 14.800,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Vær opmærksom på at formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dette kursus

Gæsteunderviser - Mette Gert

Mette Gert

Uddannet journalist med 15 års erfaring fra en lang række redaktør- og chefstillinger på dagblade og magasiner. Arbejder nu som rådgiver hos forandringsbureauet Märk, der løser opgaver i krydsfeltet mellem bæredygtighed, kommunikation, forretningsudvikling, storytelling, vidensdeling og events.

DMJX, kursus, underviser Nicoline

Nicoline Olesen

Partner og strategisk rådgiver inden for ansvarlighed, bæredygtighed og branding i forandringsbureauet Märk. Arbejder med at inspirere og rådgive ledere, virksomheder og organisationer til at (gen)finde meningen i alt, hvad de gør, så de kan skabe bæredygtig vækst og samtidig gøre noget godt for verden.

Line Schmeltz

Line Schmeltz

Forsker og underviser på DMJX. Arbejder i sin forskning med virksomheders strategiske kommunikation af deres samfundsansvar med særligt fokus på forbrugerorienteret kommunikation som en del af virksomhedens identitet og branding.

/om-os/kontakt/medarbejdere/line-schmeltz
Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt