Skip to main content
Artikel Strategisk Rådgivning

Strategisk rådgivning i praksis

Den dygtige rådgiver er strategisk – ikke kun når der skal lægges langsigtede strategier, men i det daglige arbejde.

Dette nye kursus skærper dine strategiske færdigheder i praksis. Få opdateret din strategiske værktøjskasse med ny viden og stærke værktøjer, lær fra skarpe praktikere, og få testet det på konkrete cases.

Derfor skal du tage kurset

Dit strategiske mindset er afgørende for effekten af din rådgivning. Med en analytisk, strategisk approach sikrer du, at din rådgivning er relevant og nødvendig. Med strategisk spørgeteknik sikrer du, at du får dine løsninger forankret bedst muligt hos den enkelte leder eller specialist. Og med en opdateret strategisk værktøjskasse har du hele tiden den rette respons klar, så du gør den største forskel som rådgiver. Som kommunikationsfolk føler vi os måske ikke altid så strategisk stærke, men det ér vi, hvis vi bringer vores faglighed klogt i spil. Det er i centrum på dette intensive og praktiske kursus med fokus på strategi, psykologi og retorik.

På dette kursus lærer du:

  • At gå strategisk til enhver opgave
  • Den strategiske analyses ABC
  • At bringe det strategiske mindset i spil i hverdagen
  • Strategisk argumentation, der gør en forskel
  • At bruge strategisk spørgeteknik i din rådgivning

Kurset er for dig

Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som kommunikations- og presserådgiver, i enten en offentlig eller privat organisation, og som ønsker at forbedre din evne til at arbejde strategisk.

Det er en fordel for dit udbytte af kurset, at du har konkret erfaring med rådgivning.

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen veksler mellem teoretiske oplæg, diskussioner og øvelser.

Der vil også komme gæster udefra, som deler ud af deres strategiske erfaring i teori og praksis. På kurset vil du bl.a. møde:

  • Søren Barlebo Rasmussen, managing partner Mobilize Strategy Consulting og tidligere ledelsesforsker, institutleder og dekan på CBS
  • Mette Refshauge, Vice-President Communications hos A.P. Møller Mærsk
  • Astrid Burke, Head of Global Learning and Competence Development Novo Nordisk
  • Benjamin Rud Elbert, ekspert i digital kommunikation

I løbet af kursusdagene arbejder du med din portfolio, som peger frem mod og indgår i din eksamensopgave. Du skal regne med hjemmearbejde i form af læsning og opgaveløsning mellem seminarene.


Kurset afsluttes med en skriftlig eksamensopgave, hvor du planlægger en strategisk baseret rådgivning.


Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
 Emdrupvej 72 2400 Kbh. NV


Det indgår i prisen


Der er frokost inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag. Du får desuden et digitalt kompendium.

Kurser

Niveau

Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang

Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav

For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • En journalistisk grunduddannelse eller en anden relevant videregående uddannelse
  • Minimum 2 års erhvervserfaring indenfor journalistik eller kommunikation

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

Undervisere på dette kursus

Anne Katrine Lund

Anne Katrine Lund

Ph.d. i retorik, er strategisk rådgiver og executive ledertræner. Arbejder også med effektiv rådgivning i organisationer, i certificeringen Strategiske Kommunikationsrådgivere og på DMJX.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt