

Strategisk kommunikation fra plan til praksis
Strategisk kommunikation fra plan til praksis
På kurset får du skærpet dine kompetencer i at agere som strategisk producer, så du både kan rådgive om og udføre effektiv kommunikation, der skaber værdi i praksis.
Derfor skal du tage kurset
Høj kvalitet i højt tempo.
Det er ofte kravet til moderne kommunikatører, der kontinuerligt skal levere førsteklasses kommunikationsprodukter og navigere i en kompleks verden, der hele tiden forandrer sig.
Samtidig bliver kampen om opmærksomheden hele tiden større.
Derfor er virkeligheden for dig som kommunikatør, at du ikke længere kan være enten strategisk eller operativ – du skal mestre begge dele.
Du kan ikke nøjes med fx rådgive andre i din organisation om, hvordan de skal kommunikere om et givent emne. Samtidig kan du heller ikke sidde ved dit tastatur, med din podcastmikrofon eller dit videokamera uden at være dybt strategisk bevidst om, hvad du producerer og hvorfor.
Tiden og tempoet kalder på, at kompetencerne smelter sammen.
Det gør de på det her kursus, hvor du får en teoretisk funderet værktøjskasse, der kobler forskningsbaseret teori sammen med dine hverdagsaktuelle udfordringer.
Du bliver også trænet i et simuleret ’newsroom’ og får arbejdet konkret med at skabe effektiv kommunikation – hele vejen fra håndteringsstrategi til konkrete ord.
Det lærer du
Du får styrket dine evner i at producere strategisk, troværdig og effektiv kommunikation. Kurset udbygger og forfiner dine kompetencer til at agere som strategisk producer, så du på én gang er i stand til at både rådgive og skabe. Helt grundlæggende lærer du at kombinere journalistisk håndværk med strategisk kommunikation, så du kan arbejde professionelt i et redaktionelt setup i din organisation.
Du lærer at:
- sikre den strategiske forankring af al kommunikation
- arbejde klogt i tidens krævende kanalmiks
- arbejde hurtigt og strategisk med at sikre en effekt af din kommunikation
- begrunde dine kommunikative valg med gennemslagskraft.
Du får redskaber til at styrke din organisations troværdighed – både internt og eksternt – og tager aktivt medansvar for at opbygge tillid gennem klar og strategisk formidling.
Kurser
Kursusstart: | |
Dato og sted: |
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
|
Eksamen: |
- Opgave aflevering
|
Undervisere: | Anne Katrine Lund |
Kursustype: | Diplom |
ECTS point: | 10 |
Kursusnummer: | 2510236103 |
Pris: |
DKK 22.950,- Momsfritaget
Moms
Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms. |

Kurset er for dig
Du arbejder med kommunikation og vil gerne være mere sikker på, at du gør det rigtige og bevæger dig i den rigtige retning. Du kan både have journalistisk og kommunikationsfaglig baggrund. Eller businessbaggrund. Du har et ønske om at forstå og favne hele kommunikationspaletten, og du vil gerne arbejde på tværs af det strategiske og det udøvende.
Sådan foregår undervisningen
Kursusforløbet er tilrettelagt som 3x2 undervisningsdage. Undervisningsdagene veksler mellem tavleundervisning med teori, træning i at producere klogt og effektivt, cases fra virkeligheden, inspiration fra faglige eksperter og refleksionsopgaver om din egen virkelighed, så det gør en direkte forskel for din hverdag.
Eksamen
Kurset afsluttes med aflevering af en skriftlig eksamensopgave, som bliver bedømt efter 7-trinsskalaen med intern censur.
Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.
Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.
Du skal regne med en udgift på op til 1.000 kr. for faglitteratur til kurset.
Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem
Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS
Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have
- en relevant videregående uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse, en akademiuddannelse eller en bacheloruddannelse
- minimum 2 års relevant erhvervserfaring. Det betyder, at journalistik, kommunikation eller formidling har været en central del af dit arbejde i minimum 2 år efter endt uddannelse.
Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om realkompetencevurdering
Undervisere på dette kursus

Anne Katrine Lund
Ph.d. i retorik. Anne Katrine er strategisk rådgiver og executive ledertræner. Hun arbejder også med effektiv rådgivning i organisationer, i certificeringen Strategiske Kommunikationsrådgivere og på DMJX.
Har du et spørgsmål?
Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Ayoe Madsen
Kursuskoordinator (Diplom)