Skip to main content
Kursus, DMJX, sociale medier crash course

Sociale medier - crash course

Du lærer på begynderniveau, hvordan du bedst bruger sociale medier til at skabe værdi for din organisation.

Derfor skal du tage kurset

Danskere i alle målgrupper får i stigende grad deres information, underholdning og sociale behov dækket på sociale medier.

Hvis du som virksomhed eller brand vil i kontakt med dine brugere, kan du ikke længere ikke være tilstede på sociale medier.

På dette kursus lærer du at skabe SoMe-indhold, der giver kendskab, engagement, trafik og kunder.

Du får svar på spørgsmål som: Hvilke kanaler skal jeg være tilstede på? Hvordan producerer jeg godt indhold? Hvordan lægger jeg en strategi for mit SoMe-arbejde?

Du bliver også introduceret til, hvordan du måler effekten af din tilstedeværelse på sociale medier – og du lærer at forstå, hvad det indebærer at arbejde med KPI’er, effektmåling og rapportering.

Du lærer at

  • forstå hvordan sociale medier fungerer, og hvor vigtige de er for dig
  • forstå brugeradfærd på sociale medier
  • få idéer til indhold, der er relevant for både dig og dine brugere
  • vinkle og versionere historier til sociale medier
  • lave gode opslag på Facebook, Instagram og LinkedIn
  • opstille KPI’er for dit indhold samt måle og optimere på din indsats
  • bruge sociale medier som en naturlig del af din virksomheds kommunikation.

Kurset er for dig

Du er kommunikationsmedarbejder, journalist, AC’er, content manager, sælger, formidler eller projektleder. Du arbejder – eller vil gerne arbejde – med sociale medier, men du er ikke specialist. Sociale medier er sikkert blot en af dine mange ansvarsområder. Kurset bliver afholdt på vores campus i Aarhus – så du er sandsynligvis jyde.

Sådan foregår undervisningen

På kurset får du et knowledge-set, et skill-set og et mind-set. 

Knowledge-set

Hvad er de vigtigste ting, du skal vide om sociale medier? Hvad siger teorien og de nyeste rapporter om vigtigheden af at være på sociale medier? 

Skill-set

Hvordan producerer du godt indhold til din målgruppe på deres kanaler? Du laver hands-on øvelser, og bruger cases fra din egen virkelighed. Fokus er på Facebook, Instagram og LinkedIn. 

Mind-set

Du lærer at tænke SoMe ind i din måde at kommunikere på. Du lærer også at tænke som dine brugerne – hvad driver dem på sociale medier?

Sted

Helsingforsgade 6A-D, 8200 Aarhus N.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, Aarhus
- DMJX, Aarhus
Undervisere: Sarah Hedegaard
Kursustype: Kursus
Kursusnummer: 2111142377
Pris: DKK 7.400,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Vær opmærksom på at formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dette kursus

Gæsteunderviser Sarah Hedegaard Rasmussen

Sarah Hedegaard Rasmussen

Sarah er cand.mag. i Medievidenskab. Hun har en krøllet SoMe-hjerne med bred erfaring i, hvordan man som virksomhed kan arbejde strategisk med sociale medier. Sarahs erfaring stammer både fra den offentlige og private sektor. Hun arbejder i dag som SoMe-konsulent hos bureauet Borreskov Kommunikation, hvor hun rådgiver og assisterer store og små virksomheder heriblandt Arla, SOSU FVH og Daloon.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt