

Sådan bruger du dine billeder bedst
Sådan bruger du dine billeder bedst
Du får skærpet dit visuelle blik, så du bliver mere sikker og præcis i dit valg af billedmateriale til forskellige typer opgaver og kanaler. Efter kurset kan du se potentialet i ALT dit billedmateriale – og bruge det mere struktureret og kreativt.
Derfor skal du tage kurset
Sidder du ofte med en overflod af billeder og har svært ved at finde den røde tråd i dit materiale? Føler du dig overvældet af mængden af materiale og er du usikker på, hvordan du bedst præsenterer dine billeder – enten enkeltvis, i serier eller på tværs af forskellige platforme?
Dette kursus giver dig værktøjer til at skabe sammenhæng og en gennemgående fortælling i dit billedmateriale, så du kan arbejde både mere struktureret og mere kreativt med dit stof. Du lærer at navigere i dine billeder, udvælge de stærkeste og sammensætte dem, så de fungerer optimalt – uanset om de skal bruges på sociale medier, på websites, i trykte materialer eller på andre visuelle platforme.
Det lærer du
I løbet af kurset arbejder du med dit eget visuelle materiale og lærer at kuratere det, så dine billeder understøtter dine historier og formater bedst muligt. Du får skabt klarhed over dit materiale, så du fx kan lave et tydeligere billedbrief og kommunikere bedre med kollegaer og samarbejdspartnere om dine billedvalg og -prioriteringer.
På kurset lærer du at:
- få indblik i visuelle strømninger og tendenser
- skabe overblik over dit billedmateriale og differentiere mellem fotografier, AI-genererede billeder, illustrationer og grafisk design
- blive mere bevidst og målrettet i dit valg af billeder, så din visuelle kommunikation og dine prioriteringer står skarpere
- udnytte dit eksisterende billedmateriale kreativt og på tværs af platforme
- bruge visuelle metoder og greb til at styrke din formidling og skabe nye, spændende udtryk.
Kurset er for dig
Kurset henvender sig til dig, der arbejder professionelt med billeder og visuel formidling – uanset om du skaber, redigerer eller bruger billeder strategisk i din kommunikation. Du er sandsynligvis fotograf, billedredaktør, content manager, SoMe-ansvarlig eller grafisk designer. Du kan også være journalist eller kommunikatør, der måske selv fotograferer eller står for det visuelle materiale i din organisation.
Kurset er for dig, der savner idéer og en skarpere metode til at organisere, udvælge og anvende dit billedmateriale, så det understøtter din formidling bedst muligt. I løbet af kurset får du inspiration og konkrete værktøjer til at arbejde mere kreativt, strategisk og effektivt med billeder i din dagligdag.
Sådan foregår undervisningen
Kurset kombinerer teori og praksis – og tid til refleksion og øvelser i visuel storytelling. Undervisningen veksler mellem inspirationsoplæg, diskussioner og praktiske opgaver med dit eget billedmateriale.
Dag 1
Inspiration og værktøjer til dit visuelle blik: Vi starter med at undersøge forskellige visuelle udtryksformer og lader os inspirere af eksempler og cases. Du bliver introduceret til konkrete værktøjer og metoder, der styrker dit visuelle blik og hjælper dig med at organisere, strukturere og anvende dit billedmateriale mere bevidst.
Dag 2
Kuratering af eget projekt til forskellige platforme: Du arbejder med dit eget projekt, en opgave eller noget billedmateriale, du gerne vil udvikle. Gennem kuratering og fælles sparring undersøger vi, hvordan visuelle greb kan skabe stærke fortællinger, der er tilpasset forskellige platforme og formater.
Dag 3
Metoder til visuel fortælling: Du videreudvikler din visuelle fortælling med udgangspunkt i dit eget materiale og de visuelle greb, vi har arbejdet med. Vi undersøger, om budskabet står skarpt, og hvordan det kan tilpasses forskellige kanaler. Dagen afsluttes med præsentation og sparring, hvor vi deler projekter og ideer – og ser på, hvordan visuel kuratering kan blive en naturlig del af din daglige praksis.
Sted
Skabelonloftet, Refshalevej 167F, 1432 København
Tid
Som udgangspunkt kører første kursusdag fra kl. 10-16 og de følgende kursusdage kører fra kl. 9-16. Vi tager forbehold for ændringer. Du får de præcise tider i en mail.
Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.
Kurser
Kursusstart: | |
Dato og sted: |
- Skabelonloftet Refshalevej 167F, København
- Skabelonloftet Refshalevej 167F, København
- Skabelonloftet Refshalevej 167F, København
|
Undervisere: | Louise Damgaard Andersen |
Kursustype: | Kursus |
ECTS point: | 0 |
Kursusnummer: | 2510242454 |
Pris: |
DKK 16.400,- Eks. Moms
Moms
Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms. |
Undervisere på dette kursus

Louise Damgaard Andersen
Louise har i flere år arbejdet og undervist inden for fotografi, image-making og visuel kommunikation. Hun har en bachelor i Fashion Photography fra London College of Fashion og en kandidat i Visuel Kultur fra Københavns Universitet. Hun har tidligere undervist på kurset ’Visuelle trends og tendenser i London’, og har en stor nysgerrighed på at følge fagets bevægelser og strømninger og udfordre det visuelle udtryk i billeder og fortælling.
Har du et spørgsmål?
Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Pia Andersen
Kursuskoordinator (Kurser)
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for afmeldingVirksomhedskurser
Ny viden leveret til døren