Skip to main content
Reklamestrategier

Reklamestrategier

Lær at skabe det strategiske grundlag for vellykkede reklamekampagner. Et kursus for dig, der vil lære den strategiske planners vigtigste værktøjer.  

Sammenhæng mellem kundens virkelighed og de kreatives idéer

Bag alle reklamekampagner står 3 nøgleaktører: Kunden, som har et produkt eller en service, han vil have markedsført, de kreative kræfter, der er mestre i at komme på idéer og projektlederen, som skal sikre leverancer inden for budget og tidshorisont.

Men hvem har den dybere forståelse for kundens problematik og markedssituation? Hvem kan sende de kreative i den rigtige retning, og samtidig respektere deres kreative frirum? Alt sammen uden at overskride projektlederens tidsplan og budget?

Det kan en strategisk planner.

Grundlaget for vellykkede reklamekampagner

På dette kursus får du de redskaber, som den strategiske planner planlægger og udvikler effektive kampagner med. Du lærer at definere informationsbehov, identificere relevante målgrupper og mediekanaler og sætte realistiske mål. Med andre ord: udforme velfunderede strategier for effektive reklamekampagner.

Kurset giver dig både et solidt fundament for at vejlede virksomheder i, hvordan de skal møde deres kunder. Og du bliver samtidig en bedre dialogpartner, når du skal briefe de kreative.

Kursus for dig, der vil analysere og rådgive

”Reklamestrategier” henvender sig til en bred vifte af medarbejdere på reklame-, kommunikations-, og mediebureauer. Om der står projektleder, projektassistent, kontaktassistent eller key account manager på dit visitkort, er underordnet. Det vigtigste er, at du har lyst til at skabe velfunderede reklamestrategier i tæt dialog med kunder og kreative.

Kurset er også relevant for dig, som indkøber reklamer. Er du fx marketingkoordinator i en større privat eller offentlig virksomhed, giver kurset dig mulighed for at skabe et solidt strategisk grundlag, inden du går til et eksternt bureau. God forberedelse giver et bedre resultat i sidste ende, og kan spare jer for en masse penge.

Kurset er også relevant for dig som er selvstændig, og som ønsker at udvide dit forretningsområde eller kundeportefølje indenfor strategisk design og branding.

På kurset lærer du at:

  • planlægge og evaluere strategiske reklamekampagner
  • identificere relevante målgrupper, reklamegenrer og mediekanaler
  • sætte realistiske kvantitative og kvalitative mål for kampagner
  • samarbejde med medie- og reklamebureauer, medievirksomheder og analysefirmaer.

Du kommer blandt andet til at arbejde med:

  • konkurrent-, markeds-, og målgruppeanalyser, som basis for at udvælge de mest hensigtsmæssige målgrupper og mediekanaler  
  • kommunikationsteori og budskabsstrategi, som giver dig mulighed for at udvikle reklame- og mediestrategier og identificere centrale budskaber  
  • handlingsplaner og budget, som gør det muligt at opstille realistiske mål for reklamekampagner.

Undervisningsform

Undervisningen veksler mellem oplæg, øvelser, workshop, selvstudie og projektarbejde. 

Undervisningen er meget praktisk anlagt, og du løser opgaver mellem undervisningsgangene, enten i grupper eller individuelt.

Noget af undervisningen kan foregå via vores e-learningssystem, hvor du også får vejledning og feedback.

Program

Vi sender det nøjagtige program til dig ca. 2 uger før kursusstart.

Litteratur

Pensum er på i alt ca. 300-400 sider.

Eksamen

Du afleverer et praktisk produkt, der sammen med en skriftlig opgave og en mundtlig prøve, udgør en kombinationsprøve. Du bliver bedømt individuelt ud fra de tre samlede elementer med ekstern censur efter 7-trinsskalaen.

Niveau og omfang

Kurset er kompetencegivende på akademiniveau (VVU) og vægter 5 ECTS

For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en gymnasial uddannelse eller en relevant erhvervsuddannelse eller en relevant grunduddannelse for voksne (GVU).  
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter eller sideløbende med din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

Prisen omfatter

Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

Kurser

Niveau

Kurset er kompetencegivende på akademiniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang

Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav

For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en gymnasial uddannelse eller en relevant erhvervsuddannelse eller en relevant grunduddannelse for voksne (GVU).
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter eller sideløbende med din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

OBS! Denne akademiuddannelse er under nedlukning. Det betyder, at moduler på uddannelserne kun udbydes til og med foråret 2022. Såfremt du ønsker at færdiggøre uddannelsen, skal du derfor senest tilmelde dig afgangsprojektet den 1. december 2021.

Undervisere på dette kursus

Karin Fersøe Ødum

Karin Fersøe Ødum

Mere end 15 års erfaring med markedsføring. Især strategisk udvikling og implementering af brand - og marketingplaner, produktlanceringer og kommunikation af markedsledende produkter indenfor Healthcare og Personlig pleje.

Kontakt os

Har du spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt