Skip to main content
Nyhedsbreve - få flere loyale læsere

Nyhedsbreve - få flere loyale læsere

Alfa og omega for dit nyhedsbrevs succes er, at du leverer relevant stof på den rigtige måde til den rigtige målgruppe. På kurset lærer underviser Peter From Jacobsen dig, hvordan du gør dit nyhedsbrev så fængende, interessant og nyttigt, at det bliver åbnet og læst – hver gang, du sender ud.

På det her nyhedsbrevskursus kommer du i dybden med de elementer, der sikrer både opmærksomhed og loyalitet.

Derfor skal du tage kurset

Nyhedsbrevet er en god – måske den bedste – måde for medierne at give deres brugere et hurtigt overblik over de emner, de interesserer sig for.

Derfor satser store medier i stigende grad på nyhedsbreve som deres kerneprodukt – blandt andet New York Times, der udgiver 55 nyhedsbreve til segmenterede målgrupper. Men nyhedsbrevets store popularitet betyder også konkurrencen om pladsen i brugernes inbox.

Kurset fokuserer på, hvordan du kan gøre dit nyhedsbrev så fængende, relevant og nyttigt, at din målgruppe vælger det. Det handler om alt fra en personlig engagerende skrivestil over strategiske overvejelser om målgrupperne til brugerorienteret indhold.

Du lærer at

  • blive knivskarp på nyhedsbrevets formål og målgrupper
  • arbejde med de vigtigste stofområder, udvikle indholdsplaner samt segmentere målgrupper
  • udvikle en personlig og engagerende skrivestil
  • arbejde med det visuelle udtryk
  • forstå og arbejde med brugerdata og -statistik
  • skabe dig et overblik over det tekniske set-up, du har behov for.

Kurset er for dig

Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som nyhedsbrevsredaktør eller journalist på et mindre nyhedsmedie, i en virksomhed, kulturinstitution, forening eller NGO.

Undervisningen er relevant både for dig, der er begynder og skal i gang med nyhedsbreve – og for dig, der allerede arbejder med nyhedsbreve, og som ønsker at blive endnu bedre til at skabe relevant, brugerorienteret indhold.

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen veksler mellem oplæg, der giver dig nye indsigter, og opgaver, der vil skærpe din opmærksomhed omkring, hvad du skal gøre for at udvikle dit nyhedsbrev til at blive den absolut vigtigste mediekanal.

Undervejs vil der være gennemgang af inspirerende cases dels fra nogle af de virksomheder, der har størst succes med nyhedsbreve, og dels fra New York om de seneste trends og best practice fra de store nyhedsmedier.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Helsingforsgade 6A-D, 8200 Aarhus N.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Peter From Jacobsen

Peter From Jacobsen

Journalist, tidligere fagmedarbejder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Konsulent og underviser i læsemønstre og praktisk mediebrug. Forfatter til en række rapporter om hvordan vi modtager og anvender journalistik og information.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt