Skip to main content
Kursus, DMJX, Nudging: Adfærdsændring med kommunikation

Nudging: Adfærdsændring med kommunikation

Du lærer at bruge adfærdskommunikation til at lave bedre annoncer, optimere din hjemmeside og skrue dine salgstal op. Du bliver undervist af Ashley Brereton, der er ekspert i forbrugeradfærd og adfærdspsykologi.

Derfor skal du tage kurset

På dette kursus lærer du at forstå, hvordan din hjerne reagerer på alt omkring dig. 

Du finder ud af, hvorfor en negativ mail kan suge livsenergien ud af dig. Og du forstår, hvorfor de mange valg, du konstant er er tvunget til at træffe, er en kæmpe bjørnetjeneste for din hjerne.

Men du lærer også, hvordan du med skriftlige og visuelle virkemidler kan undgå kommunikative faldgruber og i stedet fange din målgruppe – og påvirke den til at foretage de valg, du ønsker.

Hvad er nudging og neurokommunikation?

Nudging og neurokommunikation handler grundlæggende om din hjernes indflydelse på din adfærd – og hvilke faktorer og triggers, der kan påvirke den. 

Inden for kommunikations- og marketingbranchen bliver begreberne brugt til at forstå og styre dine brugeres valg i en forudsigelig retning, så de fx trykker ’køb’ i din webshop, åbner dit nyhedsbrev og elsker dit brand.

Det er vigtigt at understrege, at manipulation ikke er en del af arbejdet med nudging og neurokommunikation.

På dette kursus lærer du at

  • bruge viden om adfærd praktisk i din tekstproduktion og visuelle formidling
  • forstå hvordan din hjerne fungerer
  • trykke på de rigtige knapper og frigive de rigtige stoffer i hjernen på din modtager
  • implementere viden om hjernen i din kommunikation og markedsføring.

Kurset er for dig

Du arbejder med kommunikation og/eller marketing og vil gerne have indsigt i hjernens funktioner og reaktioner, så du kan påvirke dine modtagere i en bestemt retning.

Du arbejder fx med borgerkommunikation, NGO-kommunikation eller arbejder med salg og markedsføring i en kommerciel virksomhed.

Sådan foregår undervisningen

Over tre dage stifter du bekendtskab med hjernen i al sin pragt. Du bliver bekendt med hippocampus, og du får punkteret alle de myter, du har om dopamin. Undervisningen er baseret på forskning og gennemtestet viden. 

Dag 1 – Introduktion til adfærdskommunikation

  • Adfærdsdesign
  • Cases

Dag 2 – Introduktion til neuromarketing

  • Signalstoffer
  • Skriftlig kommunikation
  • Visuel kommunikation

Dag 3 – Case med gruppearbejde

  • Fremlæggelse af resultatet

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Det indgår i prisen 

Frokost er inkluderet i prisen, og der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Kurser

Kursusstart:
Dato og sted:
- DMJX, København
- DMJX, København
- DMJX, København
Undervisere: Ashley Brereton
Kursustype: Kursus
ECTS point: 0
Kursusnummer: 2406242372
Pris: DKK 12.200,- Eks. Moms
Moms

Prisen er ekskl. moms. Formelt kompetencegivende uddannelse (kurser med ECTS-point) er fritaget for moms.

Tilmeld kursus

Undervisere på dete kursus

DMJX Gæsteunderviser - Ashley Brereton

Ashley Brereton

Ashley er specialist i nudging og adfærdsdesign og uddannet cand.merc. i forbrugeradfærd. Han arbejder professionelt med adfærdspsykologi og forstår, hvordan du kan ændre adfærd på mennesker. Ashley hjælper til daglig offentlige og private virksomheder med at skabe projekter, der tager udgangspunkt i et positivt menneskesyn. Blandt hans kunder er Lejre Kommune, Ballerup Kommune, Nodea, Moesgaard museum og mange flere.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt