Skip to main content
New York - nye medier og metoder

New York - nye medier og metoder

Besøg de amerikanske medier, som gør det bedst, først og med mest mod. Tag de nyeste trends og erfaringer med hjem, så du kan inspirere til nye retninger, produkter og tænkemåder på din redaktion, dit bureau eller i din kommunikationsafdeling.

Derfor skal du tage kurset

Der er garanti for, at du vil blive præsenteret for de mest aktuelle og inspirerende temaer inden for medieudvikling, hvis du deltager i dette kursus.

Du kommer ind i centralnervesystemet i Vice, Vox og Buzzfeed og hos de mere traditionelle medier som The New York Times og Wall Street Journal.

Her bliver du rustet til at forstå og anvende de nyeste metoder, ideer og strategier, som rykker inden for den amerkanske mediebranche lige nu.

Det sker igennem oplæg af og diskussioner med de meste aktuelle og inspirerende folk i medieverdenen i New York lige nu. Samt en række besøg hos nogle af de medier i New York, som gør det bedst, først og med mest mod.

Du lærer at:

  • forstå begrebet ”Audience”, der kort sagt handler om indholdsstrategi og arbejdet med at finde et publikum. Før i tiden gav ”publikum” lidt sig selv. Men nu skal mediehusene selv ud og finde brugerne – ofte på platforme som Facebook og Snapchat.  
  • arbejde med ”Digital produktudvikling”, som man gør i de nye digitale mediehuse, hvor selve brugeroplevelsen er ”produktet” og ikke længere bare er artikler og historier.  
  • forstå og udforske ”Social journalism”, der handler om bevægelsen fra ”abonnent” til ”medlem”, så du kan knytte tættere bånd til kernebrugerne og levere indhold, som kan være med til at forandre deres hverdag.  
  • identificere og forstå, hvordan ”New formats for storytelling” kommer til udtryk i helt nye formater. Baggrunden er den digitale journalistik, som har åbnet for helt nye typer formater til den journalistiske fortælling.  
  • forstå principperne bag storytelling på Snapchat og Instagram-stories, de nye video-formater og distribution samt nytænkende crowdsourcing.

Kurset er for dig

Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder med kommunikation på en mediearbejdsplads, og på den ene eller anden måde eller platform arbejder med indholdsproduktion.

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen veksler mellem foredrag, virksomhedsbesøg, diskussioner og opsamlinger.

For at du får mest med hjem fra kurset, samarbejder du med dine medkursister i mindre grupper, om at samle erfaringer fra virksomhedsbesøgene. Og diskutere idéer og løsninger, som kan konverteres til danske forhold og til din og de andre deltageres arbejdspladser.

Du får på den måde en unik mulighed for at arbejde med formulering af nye ideer og koncepter, som du kan tage med hjem og sætte i gang eller præsentere for ledelsen på din arbejdsplads.

Medbring gerne bærbar computer – den vil være nyttig undervejs.

Gæsteundervisere:

  • Jeremy Caplan. Director of the Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism.
  • John Keefe. Director of the Bots Lab på Quartz.

Sted New York.

Det indgår i prisen Du skal selv sørge for eventuel transport til og fra København, hvis du fx kommer fra Jylland. Overnatning på hotel og morgenmad i New York, samt fly København/New York Tur/retur er inkluderet i kursusprisen.

Kurser

Undervisere på dette kursus

Peter From Jacobsen

Peter From Jacobsen

Journalist, tidligere fagmedarbejder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Konsulent og underviser i læsemønstre og praktisk mediebrug. Forfatter til en række rapporter om hvordan vi modtager og anvender journalistik og information.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt