New York - nye medier og metoder

Besøg de amerikanske medier, som gør det bedst, først og med mest mod. Tag de nyeste trends og erfaringer med hjem, så du kan inspirere til nye retninger, produkter og tænkemåder på din redaktion, dit bureau eller i din kommunikationsafdeling.

Derfor skal du tage kurset
Der er garanti for, at du vil blive præsenteret for de mest aktuelle og inspirerende temaer inden for medieudvikling, hvis du deltager i dette kursus.

Du kommer ind i centralnervesystemet i Vice, Vox og Buzzfeed og hos de mere traditionelle medier som The New York Times og Wall Street Journal.

Her bliver du rustet til at forstå og anvende de nyeste metoder, ideer og strategier, som rykker inden for den amerkanske mediebranche lige nu.

Det sker igennem oplæg af og diskussioner med de meste aktuelle og inspirerende folk i medieverdenen i New York lige nu. Samt en række besøg hos nogle af de medier i New York, som gør det bedst, først og med mest mod.

Du lærer at:

  • forstå begrebet ”Audience”, der kort sagt handler om indholdsstrategi og arbejdet med at finde et publikum. Før i tiden gav ”publikum” lidt sig selv. Men nu skal mediehusene selv ud og finde brugerne – ofte på platforme som Facebook og Snapchat.
     
  • arbejde med ”Digital produktudvikling”, som man gør i de nye digitale mediehuse, hvor selve brugeroplevelsen er ”produktet” og ikke længere bare er artikler og historier.
     
  • forstå og udforske ”Social journalism”, der handler om bevægelsen fra ”abonnent” til ”medlem”, så du kan knytte tættere bånd til kernebrugerne og levere indhold, som kan være med til at forandre deres hverdag.
     
  • identificere og forstå, hvordan ”New formats for storytelling” kommer til udtryk i helt nye formater. Baggrunden er den digitale journalistik, som har åbnet for helt nye typer formater til den journalistiske fortælling.
     
  • forstå principperne bag storytelling på Snapchat og Instagram-stories, de nye video-formater og distribution samt nytænkende crowdsourcing.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder med kommunikation på en mediearbejdsplads, og på den ene eller anden måde eller platform arbejder med indholdsproduktion.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem foredrag, virksomhedsbesøg, diskussioner og opsamlinger.

For at du får mest med hjem fra kurset, samarbejder du med dine medkursister i mindre grupper, om at samle erfaringer fra virksomhedsbesøgene. Og diskutere idéer og løsninger, som kan konverteres til danske forhold og til din og de andre deltageres arbejdspladser.

Du får på den måde en unik mulighed for at arbejde med formulering af nye ideer og koncepter, som du kan tage med hjem og sætte i gang eller præsentere for ledelsen på din arbejdsplads.

Medbring gerne bærbar computer – den vil være nyttig undervejs.

Gæsteundervisere:

  • Kinsey Wilson. Director of Strategy and Innovation på New York Times.
  • Jeremy Caplan. Director of the Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism.
  • John Keefe. Director of the Bots Lab på Quartz.

Sted
New York.

Det indgår i prisen
Du skal selv sørge for transport til København, mens overnatning på hotel og morgenmad samt fly fra København er inkluderet i kursusprisen.

På kurset møder du

Peter From

Journalist og underviser i brugerinddragelse og andre former for samspil med brugerne. Forfatter til ”Journalistik i netværk”. Har et stærkt, fagligt netværk i NY. 

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for afmelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram