New York - nye medier og metoder
New York - nye medier og metoder
Du besøger de amerikanske medier, som gør det bedst, først og med mest mod. Dine undervisere Peter From Jacobsen og Xavier Aaronson sørger for, at du får de nyeste trends og erfaringer med hjem, som kan inspirere dig i dit arbejde på redaktionen.
Derfor skal du tage kurset
Vi garanterer, at du bliver præsenteret for topaktuelle og tankevækkende temaer inden for medieudvikling, hvis du rejser med til New York.
Du kommer ind i centralnervesystemet i mediehuse som Vice, ProPublica og The Morning Brew og hos mere traditionelle medier som The New York Times og The Financial Times.
Her bliver du rustet til at forstå og anvende de nyeste metoder, idéer og strategier, som rykker inden for den amerkanske mediebranche lige nu.
Bemærk: For at sikre et aktuelt program falder de endelige aftaler med mediehuse og -personer først på endeligt på plads i de sidste uger op til kurset.
Du lærer at
- forstå begrebet ”audience”, der kort sagt handler om indholdsstrategi og arbejdet med at finde et publikum. Før i tiden gav ”publikum” lidt sig selv. Men nu skal mediehusene selv ud og finde brugerne – ofte på sociale medier.
- arbejde med digital produktudvikling, som man gør i de nye digitale mediehuse, hvor selve brugeroplevelsen er produktet og ikke længere bare er artikler og historier.
- forstå og udforske ”social journalism”, der handler om bevægelsen fra abonnent til medlem, så du kan knytte tættere bånd til kernebrugerne og levere indhold, som kan være med til at forandre deres hverdag.
- identificere og forstå, hvordan ”new formats for storytelling” kommer til udtryk i helt nye formater. Baggrunden er den digitale journalistik, som har åbnet for helt nye typer formater til den journalistiske fortælling.
- forstå principperne bag storytelling på fx Snapchat og Instagram Stories samt nytænkende crowdsourcing.
Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder med journalistik eller kommunikation på en mediearbejdsplads og arbejder med indholdsproduktion.
Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem foredrag, virksomhedsbesøg, diskussioner og opsamlinger.
For at du får mest med hjem fra kurset, samarbejder du med dine medkursister om at samle erfaringer fra virksomhedsbesøgene og diskutere idéer og løsninger, som kan konverteres til danske forhold og til din og de andre deltageres arbejdspladser.
Du får på den måde en enestående mulighed for at arbejde med formulering af nye idéer og koncepter, som du kan tage med hjem og sætte i gang eller præsentere for ledelsen på din arbejdsplads.
Medbring din computer – den vil være nyttig undervejs.
Eksempler på tidligere gæsteundervisere
- Alexandra March, Editor of Newsletters, The New York Times.
- Jeremy Caplan, Director of the Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism.
- Lilah Raptopulos, Head of Audience, The Financial Times.
Sted
New York
Det indgår i prisen
Du sørger selv for transport til og fra New York.
Overnatning på hotel og morgenmad er inkluderet i kursusprisen.
OBS: Vi anbefaler, at du sørger for at sikre, at din flyrejse til New York er refundérbar. Skulle det uheldige ske, at vi må aflyse eller flytte kurset – fx pga. nye coronaudbrud og rejserestriktioner – er DMJX ikke ansvarlig for tab i forbindelse med billetter, der ikke kan refunderes.
Det inkluderede hotelophold kan ikke fravælges.
Kurser
Undervisere på dette kursus
Peter From Jacobsen
Journalist, tidligere fagmedarbejder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Konsulent og underviser i læsemønstre og praktisk mediebrug. Forfatter til en række rapporter om hvordan vi modtager og anvender journalistik og information.
Xavier Aaronson
Født og opvokset i New York, tidligere producer hos Vice Media, i dag indehaver af sit eget produktionsselskab i København. Xavier har et suverænt netværk og overblik over de seneste trends i medieverdenen i New York og er en vigtig faktor i arbejdet på at skabe det mest aktuelle og spændende program for ugen.
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for afmeldingHar du et spørgsmål?
Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Pia Andersen
Kursuskoordinator (Kurser)
Virksomhedskurser
Ny viden leveret til døren